بیمه دی در جایگاه دوم صدور حق بیمه و کمترین میزان نسبت خسارت

شرکت بیمه دی در نیمسال نخست سال جاری با نسبت خسارت 32 درصدی در جایگاه دوم 8 شرکت برتر بیمه ای قرار گرفت و به جهت صدور حق بیمه نیز رتبه دوم شرکتهای برتر بیمه ای را از آن خود کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، ماراتن شرکتهای بیمه در نیمه نخست سال در حالی با روند رو به رشد حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه به پایان رسید که به دنبال اجرای قوانین سقف سنی و برخی موضوعات دیگر در حال حاضر چند شرکت بیمه ای بدون مدیرعامل به فعالیت می پردازند. تغییرات مدیریتی دولت در کنار تحولات درون سازمانی شرکتهای بیمه نیمسال نخست را برای فعالان این حوزه بیش از همیشه در مرکز توجه قرار داد و به نظر می رسد سال ۱۴۰۳ برای صنعت بیمه با توجه به تغییر رئیس کل بیمه مرکزی و روی کار آمدن پرویز خسروشاهی آبستن اتفاقات مختلف باشد.

در رقابت شرکت های بیمه ای فعال در بازار سرمایه ۸ شرکت نخست در مجموع بیش از ۱۲۹ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشتند و در مقابل ۵۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند تا در مجموع نسبت خسارت این ۸ شرکت %۴۰.۳ باشد.

در این میان بیمه دانا با صدور ۲۵۳ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال در جایگاه نخست صدور حق بیمه قرار گرفت و پس از آن بیمه دی با ۲۵۰ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال دیده می شود. شرکت های بیمه آسیا و بیمه ملت نیز در رتبه ها سوم و چهارم قرار گرفتند.

جدول نتایج حق بیمه تولید و خسارت پرداختی ۸ شرکت برتر فعال در بورس (ارقام به میلیون ریال)

نام شرکت بیمه ای

حق بیمه تولیدی

خسارت پرداختی

بیمه دانا

۲۵۳,۸۲۹,۱۲۸ ۱۳۷,۱۱۲,۳۳۶
بیمه دی ۲۵۰,۸۷۷,۲۸۸

۸۰,۹۸۵,۲۵۰

بیمه آسیا

۱۹۶,۰۵۴,۹۷۷ ۱۰۰,۷۲۵,۰۹۲
بیمه ملت ۱۵۲,۲۷۳,۱۴۸

۱۹,۱۱۸,۵۲۱

بیمه البرز

۱۳۹,۶۸۶,۰۶۳ ۵۳,۶۳۱,۹۴۶
بیمه کوثر ۱۳۳,۷۱۸,۹۳۹

۵۰,۶۹۳,۲۱۹

بیمه پارسیان

۸۷,۹۷۱,۹۸۰ ۵۱,۵۳۵,۴۸۵
بیمه پاسارگاد ۸۲,۳۴۷,۹۳۰

۲۸,۹۱۹,۰۵۸

 

نسبت خسارت شرکتهای بیمه ای که معیار مهمی برای آزادی مالی و تراز مالی شرکتهاست و پس از ضریب خسارت مهمترین ملاک ارزیابی حرفه ای در جذبب پرتفو، تمرکز بر میزان صدور حق بیمه و در نتیجه تراز مالی آنهاست نشان می دهد که شرکتهای بیمه ملت و بیمه دی با کمترین میزان نسبت خسارت در رتبه های اول و دوم قرار دارند و پس از آنها شرکت بیمه پاسارگاد در رتبه سوم قرار گرفته است و شرکتهای بیمه البرز و کوثر به صورت مشترک در جایگاه چهارم کمترین میزان نسبت خسارت دیده می شوند؛

نام شرکت بیمه ای

نسبت خسارت (به درصد)

بیمه ملت

۱۲.۵
بیمه دی

۳۲

بیمه پاسارگاد

۳۵
بیمه البرز

۳۸

بیمه کوثر

۳۸
بیمه آسیا

۵۱

بیمه دانا

۵۴
بیمه پارسیان

۵۸.۵

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار