بیوگرافی کیوان صمیمی

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی کیوان صمیمی که به تازگی از زندان آزاد شده از زیر و بم فعالیت های او خبر می دهد. کیوان صمیمی بهبهانی به سال ۱۳۲۷ در آبادان متولد شد. وی فرزند حبیب‌الله صمیمی و عفت عسکری است. پدرش به دلیل آن‌که دانش آموخته‌ی دان...

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی کیوان صمیمی که به تازگی از زندان آزاد شده از زیر و بم فعالیت های او خبر می دهد. کیوان صمیمی بهبهانی به سال ۱۳۲۷ در آبادان متولد شد. وی فرزند حبیب‌الله صمیمی و عفت عسکری است. پدرش به دلیل آن‌که دانش آموخته‌ی دانشکده نفت بود پس از اتمام تحصیل در سطح کارشناسی به استخدام پالایشگاه آبادان درآمد. پدرش از طرفداران سر سخت مصدق بوده و مادرش نیز که از خانواده‌ای اشرافی بوده به تدریس در دبیرستان دخترانه اهواز مشغول بوده است. علی‌رغم این‌که رسانه‌های ملی مذهبی تلاش می‌کنند پدر وی را ضد استبداد ستم‌شاهی معرفی کنند اما در اثر خوش خدمتی‌هایش به رژیم شاهنشاهی به قائم‌مقامی پتروشیمی شیراز رسید.

بیوگرافی کیوان صمیمی

 

کیوان صمیمی در نوجوانی از طریق پسر خاله‌اش که دانشجوی دانشگاه شیراز بود با تفکرات منحرف و ضاله مصدق که به تعبیر حضرت امام(ره) مسلم نبود، آشنا می‌شود. وی پس از ورود به دانشگاه شریف وارد فضای سیاسی شد. برادرش کامران که برای تحصیل به دانشگاه برکلی رفته بود و عضو کنفدراسیون دانشجویان خارج از کشور بود.
Kivansamimi1بیوگرافی کیوان صمیمی
در ادامه بیوگرافی کیوان صمیمی می خوانیم ؛ ورود وی به دانشگاه مقارن می‌شود با شروع کلاس‌های شریعتی در حسینیه ارشاد. صمیمی که پیش از این مجذوب مصدق شده بود، سحر کلام و تفکرات شریعتی وی را به خود جذب کرد چرا که مطالب مطروحه توسط شریعتی بیشترین قرابت را به مصدق داشت. وی در همان‌جا بود که با به اصطلاح روشنفکران دیگر آشنا شد، تا بتوانند در آینده با همکاری هم گروهک‌های تروریستی فرقان و منافقین را راه بی‌اندازند.
صمیمی در سال ۵۰ به سازمان مجاهدین خلق می‌پیوندد. اما در سال ۱۳۵۱ به دلیل تفکرات مارکسیستیش در جریان تظاهرات علیه نیکسون دستگیر می‌شود و به دلیل همکاری بسیار عالی با ساواک ستم‌شاهی به شش ماه زندان محکوم شد. پس از آزادی از زندان بر اساس قولی که به دوستان ساواکیش داده بود فعالیت سیاسی را کنار گذاشت.
kerevat
پس از تمام شدن درس برادرش ساسان و بازگشت وی به تهران با همکاری کیوان صمیمی به گروه وحید افراخته از اعضای سازمان مجاهدین خلق پیوستند. پس از دستگیری وحید افراخته در تابستان ۵۴ کیوان و برادرش نیز در مرداد ماه همان سال دستگیر می‌شوند.
کیوان صمیمی که پیش از دستگیری همکاری‌هایی نیز با حزب ملل و سید محمد موسوی بجنوردی داشته است پس از دستگیریش توسط ساواک از ارتباط پنهان سازمان مجاهدین خلق(منافقین) با حزب ملل پرده بر می‌دارد. این در حالی است که در رسانه‌ها وی را مقاوم در برابر شکنجه‌های ساواک معرفی کردند به طوری که هیچ مبارزی را لو نداده است.
بیوگرافی کیوان صمیمی
ساسان صمیمی به جرم دست داشتن در ترور توسط اعدام می‌شود، اما کیوان در دی ماه ۱۳۵۷ و در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از زندان آزاد می‌شود. وی در زمانی که در زندان بود زمانی که تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق یه مارکسیست اتفاق افتاد در حالی که تمام نیروهای مبارز خط امام(ره) سفره خود را از مارکسیست‌ها جدا کردند کیوان صمیمی بر اساس آموزه‌های التقاطی که در مکتب مصدق و شریعتی فراگرفته بود با آن‌ها بر سر یک سفره می‌نشست.
عباس عبدی، فعال اصلاح طلب در توئیتی به اجرای حکم سه سال حبس کیوان صمیمی بهبهانی، سردبیر ماهنامه فعلی ایران‌فردا و مدیر مسئول ماهنامه توقیف شده نامه واکنش نشان داد. وی در این باره نوشت:  کیوان صمیمی را می‌شناسم. کمتر افرادی در سیاست به آزادگی و خیرخواهی و انصاف و صداقت و آرامی و نیز خالی از کینه چون او می‌توان یافت. جای او در زندان نیست. نه در ۷۱ سالگی و نه حتی در ۳۰ سالگی. او را آزاد کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار