بی مهری ها به مبینا نعمت‌زاده شروع شد

سحر طلوعی، روزنامه‌نگار درباره ماجرای این روزها های مبینا نعمت‌زاده توئیت قابل تاملی را منتشر کرد.

به گزارش رصد روز، سحر طلوعی، روزنامه‌نگار درباره ماجرای این روزهای مبینا نعمت‌زاده توئیت قابل تاملی را منتشر کرد.

 

او نوشت: علی دبیر مدال المپیک گرفت، از خاتمی دانشگاه مطالبه کرد و این روزها «دکتر دبیر» را مشاهده می‌کنیم. خدا با «دکتر مبینا نعمت‌زاده»ی آینده به ما رحم کند. برای همین رفتارهاست که ورزشکار وطنی اغلب چنگی به دل نمی‌زند و با مدال و بی‌مدالش مایه ناامیدی و دلسردی است.

سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: در پی درخواست خانم نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور، دانشگاه تهران از پذیرش این فرزند متعهد و اخلاق‌مدار ایران استقبال می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: بررسی لازم از نظر مقررات آموزشی وزارت علوم برای پذیرش بدون کنکور مدال‌آوران صورت گرفت و قوانین اجازه پذیرش بدون کنکور این افتخار تکواندوی ایران را می‌دهد.

نعمت‌زاده که دومین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران در بازی‌های المپیک را به دست آورده است، گفته بود: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم من را در دانشگاه قبول کنند، چون به خاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم. درسم هم خوب است، اما به خاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم.

مبینا نعمت‌زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندوی بانوان کشورمان که با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده‌بندی رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافته بود، با برتری مقابل رقیب عربستانی خود در دیدار رده‌بندی موفق به کسب مدال برنز شد.

 

مبینا نعمت‌زاده (زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۴) تکواندوکار اهل ایران است. وی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مدال برنز دست یافت و دومین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را پس از کیمیا علیزاده که در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال برنز دست یافت به دست آورد.

وی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توانست با پیروزی در مقابل حریف عربستانی خود صاحب مدال برنز المپیک شود.

وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال برنز وزن ۴۹ کیلوگرم زنان شده‌است.

وی همچنین در رقابت های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ در آسیا برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه المپیک شد و پس از کسب مدال برنز در المپیک پاریس ۲۰۲۴، دومین بانوی مدال اور تاریخ المپیک ایران -پس از کیمیا علیزاده- لقب گرفت.

زندگی شخصی
مبینا نعمت‌زاده در خانواده آذری از مادری زنجانی و پدری ارومیه‌ای در شهر تهران به دنیا آمد و در آن بزرگ شده است.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس
مبینا نعمت‌زاده تکواندو کار زن اهل ایران که اولین المپیک دوران ورزشی خودش را در ۱۹ سالگی آغاز میکرد ابتدا در مرحله اول مقابل میشل تاو نماینده کشور لسوتو به برتری رسید. در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدریانا سرزو از کشور اسپانیا دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی مقابل گو چینگ از کشور چین دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. در دیدار رده بندی مقابل دنیا ابوطالب از کشور عربستان سعودی دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۲ به پیروزی دست یافت و مدال برنز را به گردن آویخت. مدال برنز مبینا نعمت‌زاده دومین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار