تازه ترین اخبار از وضعیت سفیر ایران+ ویدیو

شب گذشته مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان طی حمله گسترده سایبری اسرائیل از طریق انفجار پیجرها در لبنان و سوریه دچار آسیب شد که انتشار این خبر بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش رصد روز، شب گذشته مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان طی حمله گسترده سایبری اسرائیل از طریق انفجار پیجرها در لبنان و سوریه دچار آسیب شد که انتشار این خبر بازتاب گسترده‌ای داشت. در ادامه رویدادهای مرتبط با این حادثه را بخوانید.

 

آنطور که گفته شده، دیروز صد‌ها پیجر که در دست و جیب اعضای گروه حزب‌الله بوده، منفجر شده است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری تسنیم اطلاع داد که مجتبی امانی، سفیر ایران در بیروت بر اثر انفجار پیجر یکی از محافظان خود و از ناحیه دست و صورت مجروح شده است.

اولین تصویر از سفیر ایران در لبنان پس از انفجار پیجر

تصاویر منتشر شده از مجتبی امانی همدانی، سفیر ایران در لبنان در حین انتقال به بیمارستان نشان می‌دهد که او از ناحیه دو چشم، صورت و دست زخمی شده است.

 

سردبیر مشرق در توییتر مدعی شده بود که چشم سفیر ایران آسیب زیادی دیده است که سفارت ایران در بیروت شایعات خبر شده را درباره وضعیت بینایی مجتبی امانی تکذیب کرد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از سفارت ایران در بیروت گزارش داد: به اطلاع هموطنان عزیز و اصحاب رسانه می‌رساند که روند درمان آقای امانی، سفیر محترم، به‌خوبی پیش می‌رود و شایعات منتشرشده در مورد وضعیت جسمی و شرایط بینایی آقای امانی، عاری از صحت است. مجتبی امانی در جریان انفجار پیجرها در لبنان به‌طور سطحی مجروح شده بود.

 

 

توئیت همسر آقای سفیر درباره وضعیت او

نرگس قدیریان، همسر سفیر ایران در لبنان در حساب رسمی خود در ایکس نوشت: از محبت‌ها و دعا‌های هموطنان عزیزم بسیار متشکرم. وزیر محترم امورخارجه با تماس‌ها و تلاش‌های بسیار ارزشمند خود در شرایط سخت پس از این حادثه تلخ تروریستی در کنار ما قرار داشتند. الحمدلله روند درمانی آقای امانی بخوبی پیش میرود. به امید نابودی هر چه سریعتر اسراییل تروریست.

 

پیام آمریکا به ایران بعد از مجروح شدن جناب سفیر

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به مجروح شدن سفیر ایران در لبنان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی، تلاش کرد در شرایط تشدید تنش‌ها در منطقه به دلیل این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، توپ را به زمین ایران بیندازد و گفت: از ایران می‌خواهیم که به تنش‌ها دامن نزند.

 

درخواست پاسخ قاطع ایران به اسرائیل

علاء‌الدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس می‌گوید: همانگونه که به سرکنسولگری ما در دمشق حمله کردند و اقدام تروریستی انجام دادند، علیه سفیر جمهوری اسلامی ایران که نماد دولت و ملت ما در خاک لبنان است، تعرض انجام دادند و به نظر من دولت علاوه بر محکوم کردن، هر چه سریع‌تر پاسخ قاطعی به رژیم صهیونیستی بدهند.

تشریح آخرین وضعیت سفیر ایران در لبنان

رییس جمعیت هلال احمر ایران آخرین وضعیت جسمانی سفیر ایران در لبنان را تشریح کرد و گفت: به همراه متخصصان و فوق‌تخصصان چشم بازدیدی از وضعیت بیماران در بیمارستان حضرت رسول(ص) لبنان داشته‌ایم. از آقای دکتر امانی سفیر محترم ایران در لبنان عیادت بعمل آمده و ویزیت شد. الحمدلله حال عمومی ایشان خوب است و شرایط سفیر پایدار است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار