تب‌وتاب تقاضا در بازار طلا

کارشناس بازار طلا به افزایش تقاضای طلا و سکه اشاره و بهترین روش سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به خریداران پیشنهاد کرده است.

به گزارش رصد روز، این رشد قیمت تب‌وتاب تقاضا را در بازار بالا برد. اما آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلاست؟ سهراب اشرفی، کارشناس بازار طلا به افزایش تقاضای طلا و سکه اشاره و بهترین روش سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به خریداران پیشنهاد کرده است.

قیمت طلا که هفته گذشته در کانال سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شد، روز شنبه متأثر از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، رشد بی‌سابقه‌ای داشت و به بیش از چهار میلیون تومان رسید. رشد ناگهانی قیمت در بازار طلا و سکه و ترس سرمایه‌گذاران از بالاگرفتن تنش‌های خاورمیانه، تب و تاب تقاضا را در بازار افزایش داد. اما آیا سرمایه‌گذاری در بازار صعودی روشی صحیح است؟ بهترین راهکار برای ورود به بازار افزایشی چیست؟

حباب سکه افزایش و کاهش تقاضا را نشان می‌دهد
سهراب اشرفی، کارشناس و فعال بازار طلا درباره میزان تقاضا در هفته گذشته بیان کرد: «حباب سکه‌ها افزایش یا کاهش تقاضا را خیلی شفاف نشان می‌دهد. زمانی که سکه طرح جدید به بالای ۴۷ میلیون تومان رفت، نشان می‌دهد مشخصاً تقاضا بالاست. حباب سکه‌های نیم یا ربع که مقداری بالا و پایین شده‌اند نیز نشان‌دهنده آن مقدار تقاضایی است که در بازار وارد شده بود.»

تقاضا با پایان محرم و صفر افزایش یافته است
این کارشناس بازار طلا عنوان کرد: «با توجه به اینکه نیمه دوم سال شروع، و محرم و صفر تمام شده، فصل رونق بازار‌ها و افزایش تقاضا آغاز شده است. با این حال، معامله‌گران با توجه به این نوسانات و اتفاقات، به‌صورت لحظه‌ای و دائمی رصد می‌کنند تا در این شرایط گرفتار نوسانات ناخواسته و متضرر نشوند. به همین خاطر یک مقدار با احتیاط معاملات خود را انجام می‌دهند.»

برای ورود به بازار طلا، باید چشم‌انداز بیش از یک سال داشت
اشرفی به افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار طلا را دارند، پیشنهاد کرد: «کسانی که وارد بازار طلا می‌شوند، باید یک دورنمای بالای یک سال برای خود در نظر بگیرند و تحت هر شرایطی سعی کنند که هیجانات بازار گرفتارشان نکند و برنامه‌ریزی خودشان را داشته باشند. در هر شرایطی قیمت طلا چه به سمت پایین و چه به سمت بالا می‌رود، یک‌دفعه وارد بازار نشوند.»

خرید پلکانی راهکار کسب سود از بازار طلاست
این کارشناس بازار طلا افزود: «اگر سرمایه‌ای دارند و خواستند به بازار طلا ورود کنند، به‌صورت پله‌ای وارد شوند؛ یعنی سرمایه خود را به چند قسمت تقسیم کنند و در چند مرحله، در چند روز متفاوت و با چند قیمت متفاوت خرید کنند و وارد بازار شوند که حداقل حاشیه ریسک را داشته باشند.»

اگر طلا کم‌اجرت باشد برای سرمایه‌گذاری بهتر است
اشرفی عنوان کرد: «کسی که قصد دارد طلا بخرد باید دید نگاهش چیست؛ یک زمانی است که نگاه فقط سرمایه‌گذاری است و یک زمانی نیز فرد هم می‌خواهد سرمایه‌گذاری داشته باشد و هم استفاده زینتی کند.»

وی افزود: «به‌هرحال شرایط مختلف است و بستگی به نگاه افراد برای ورود به بازار دارد و اینکه قصد دارند چه نوع طلایی را خریداری کنند. برنامه آن‌ها مشخص می‌کند خریدی که در بازار می‌خواهند داشته باشند این است که اصل طلا باشد، یا شمش طلا، طلای آب شده یا طلای ساخته شده، سکه یا سایر آیتم‌های دیگر بازار طلا باشد. با این حال اگر طلا کم‌اجرت باشد برای سرمایه‌گذاری بهتر است.»
برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار