تدبیر بیمه دانا تردید بازار کفه ترازو کجا سنگینی می کند؟

با وجود سهم 56 درصدی رشته های درمانی در بیمه دانا که به باور مدیران بیمه ای جزو رشته های زیان ده هستند همچنان این شرکت بیمه ای در همه شاخصها صدرنشین صنعت بیمه است و به نظر می رسد باید صورت مسئله را جور دیگری دید و چید.

به گزارش رصد روز،رقابت شرکتهای بیمه هفتمین ماه از سال جاری را رد کرد و بیمه دانا همچنان در همه شاخص ها صدرنشین گروه بیمه ایست. بیشترین میزان سود خالص، بیشترین مقدار سود عملیاتی، بالاترین میزان صدور بیمه نامه و همینطور کسب بیشترین تراز عملیاتی در بین شرکتهای بیمه ای در کنار ۷۳ درصد بازدهی و نقدشوندگی ئر بازار سرمایه طی یکسال گذشته عملاً مسیر حرکتی بیمه دانا از سایر رقبا را متمایز نشان می دهد و این در حالیست که سهم رشته های درمانی در سبد صدور بیمه نامه های این شرکت ۵۶ درصدست. ارزیابی این مسئله از جهات زیادی می تواند مشق بیمه گری در صنعتی باشد که این روزها بیش از هر زمان دیگری نیازمندست تا ضریب نفوذ خود را افزایش دهد و به عبارت دیگر در سبد اقتصاد خانوار جای ثابتی برای خود دست و پا کند.

بیمه دانا چالش را به فرصت تبدیل کرد

مدیران و فعالان صنعت بیمه اگرچه رشته های درمانی را جزو رشته های زیان ده در صنعت بیمه می شناسند و بسیاری از شرکتها جهت تغییر شرایط موجود و جابجایی سهم رشته های بیمه ای در سبد بیمه ای خود در سال جاری استراتژی متفاوتی را اتخاذ کرده اند اما همچنان بیش از ۵۰ درصد صدور بیمه نامه ها در بیمه دانا مربوط به رشته های درمان است و از قضا تراز مالی فوق العاده ای را از این شرکت بیمه ای شاهد هستیم و سؤال درست و بررسی کارشناسانه طرح این مسئله است که چرا با این وجود بیمه دانا در شاخصهای مالی بالاتر از همه شرکتهای بیمه ای دیده می شود؟

نگاهی به صورتهای مالی بیمه دانا رشد درآمدهای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف را گزارش می کند و از طرفی استراتژی حضور مؤثر در بازار سرمایه آورده خوبی را برای بیمه دانا رقم زده. به عبارت روشن تر بیمه دانا با تقویت بنیادی ارکان مالی ریسک پذیرش بیمه نامه های درمان را به حداقل رسانده و از این جهت ارتباط مفیدی با جمعیت بیمه گذاران خود برقرار کرده که این روزها بیمه دانا را به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت بیمه در موضوع پرداخت خسارت و کیفیت خدمات می شناسند.

بیشترین ارتباط مردم با خدمات بیمه ای در حوزه های درمان و خودروییست هرچند که لزوم حضور شرکتهای بیمه ای در لایه های دیگری از اقتصاد و فعالیتهای عمرانی اجتناب ناپذیرست اما تفاوت در نوع پوشش و کیفیت در بهبود فرآیند تعامل با بدنه بازار صنعت بیمه را در فرصتی استثتایی قرار می دهد و گواه این مسئله رضایت جامعه فرهنگیان کشور از خدمات بیمه داناست.

با اضافه شدن پرتفوی آموزش و پرورش به بیمه دانا در همه رشته های بیمه ای موجی نارضایتی ها از دریافت پوشش های بیمه تکمیلی در بین فرهنگیان کشور فروکش کرد که علت این مسئله را باید در وجود زیرساختهایی دید از قبل در بیمه دانا پایه گذاری شده بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار