ترافیک لغو مجامع بورسی

بدون شک لغو چنین موضوعی در برآورد بسیاری از سهامداران تأثیر حیاتی دارد اما مسئله ای باید از مدیران این شرکتها پرسید این است که وقتی ساز و کار لازم برای چنین موضوعی فراهم نیست چرا با دادن اطلاعیه در این زمینه محاسبات افراد زیادی را خراب می...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بازار بورس این روزها در اوج حساسیت خود بسر می برد و با توجه به تصمیمات تازه ای که برای حمایت از بازار سرمایه گرفته شده تاریخ برگزاری مجامع بورسی بسیار حائز اهمیت است.

مجامع شرکت‌ها معمولا باید سالی یک‌بار، یا آن‌طور که در اساسنامه پیش‌بینی‌شده است، برای رسیدگی به ترازنامه و صورت سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات شرکت و صورتحساب دوره عملکرد دوره‌ای شرکت و رسیدگی به گزارش مدیران، اعضای هیئت‌مدیره، بازرسان و سایر امور مربوط به حساب‌های سال مالی تشکیل شود.

در روزهای اخیر که شاهد ریزش شاخص هستیم شاید بهترین اخبار برای سهامداران یک نماد برگزاری مجمع باشد زیرا شاخص ۴۸ ساعت قبل از مجمع بسته خواهد شد بنابراین نماد مورد نظر در منفی های بازار شرکت نخواهد کرد.

بر این اساس نمادهای زکوثر ( سرمایه گذاری کشاورزی کوثر ) ، وکار ( بانک کارآفرین ) ، آریان ( سرمایه گذاری پارس آریان ) ، غنیلی ( مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان ) ، وپترو ( سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ) ، دروز (روزدارو ) ، شگامرن ( مجتمع پترو صنعت گامرون ) ، کمینا ( شیشه سازی مینا ) که قرار بود در تاریخ ۳۱ تیر ماه مجامع بورسی خود را برگزار کنند احتمالا در تاریخ دیگری این کار را خواهند کرد.

نمادهای شسپا و قصفها که قرار به برگزاری مجامعشان در تاریخ ۲۵ و ۲۴ تیر بود نیز خبر از لغو آن دادند.

سخند و حریل که بنا بود در تاریخهای ۲۸ و ۲۹ تیر به مجمع بروند نیز آن را به کمی بعدتر موکول خواهند کرد.

بورس و خپویش نیز که ۲۹ و ۳۰ تیرماه را برای برگزاری این موضوع انتخاب کرده بودند حالا با لغو آن روبرو هستند.

بدون شک لغو چنین موضوعی در برآورد بسیاری از سهامداران تأثیر حیاتی دارد اما مسئله ای که باید از مدیران این شرکتها پرسید این است که وقتی ساز و کار لازم برای چنین موضوعی فراهم نیست چرا با دادن اطلاعیه در این زمینه محاسبات افراد زیادی را خراب می کنند؟

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار