تزریق تسهیلات ساخت مسکن به پروژه‌های نهضت ملی مسکن

وزیر راه‌وشهرسازی، گفت: خوشبختانه رقم خوبی برای تزریق منابع به بانک مسکن جهت پرداخت تسهیلات مسکن تعیین شده است که به زودی از سوی بانک مرکزی پرداخت خواهد شد.

به گزارش رصد روز، تزریق تسهیلات ساخت مسکن به پروژه‌های نهضت ملی مسکن طی چند ماه آینده جدیدترین وعده‌ای بود که وزیر راه‌وشهرسازی از آن خبر داد.

طی روز‌های گذشته بالاخره سکوت وزیر راه‌وشهرسازی در خصوص بازار مسکن و تعیین و تکلیف پروژه‌های نهضت ملی مسکن شکسته شد و صحبت‌های لازم را در خصوص برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام داد.

نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم کلید خورد و با توجه به آنکه در قانون جهش تولید مسکن هم به ساخت و تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن تاکید شده بود بنابراین برنامه ریزی برای ثبت نام و ساخت این واحد‌ها در شهر‌های مختلف انجام شد.

روز گذشته وزیر راه‌وشهرسازی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و متقاضیان گفت: اگرچه دولت عوض شده، اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند؛ تعهد داریم که برای آنها مسکن تهیه کنیم.

وی ادامه داد: از این میزان ثبت نامی، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند. این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را محقق کنیم. در بخش مسکن و تعهدی که به مردم داریم، شوخی نداریم و هیچ اهمالی در این خصوص پذیرفته نیست.

با اشاره به اینکه در جلسه‌ای با رئیس کل بانک مرکزی موضوع تسهیلات مسکن را عنوان کرده است؛ گفت: خوشبختانه رقم خوبی برای تزریق منابع به بانک مسکن جهت پرداخت تسهیلات مسکن تعیین شده است که به زودی از سوی بانک مرکزی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم با بودجه قطره چکانی سالانه به تعهداتمان در تولید مسکن پاسخگو باشیم و لازم است منابع مالی دیگر برای این منظور بیابیم.

عدم آماده سازی زمین‌های متقاضیان مسکن به یکی از چالش‌هایی بود که وزیر راه و شهرسازی از آن یاد کرد گفت: اراضی که قولش را به مردم داده‌ایم، آماده سازی نشده است، نمی‌‎توانیم بگوییم این زمین شماست! این جواب در شان مردم نیست!

وی افزود: باید تلاش کنیم تا به سرعت اراضی مذکور توسط سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین ادارات کل راه و شهرسازی آماده سازی شود تا اراضی در شان مردم به آنها واگذار شود.

گفتنی است با توجه به آنکه دولت در این دوره توجه ویژه و به خصوص داشته است و تاکنون هم چندین نشست با بخش خصوصی برگزار کرده است بنابراین باید حتما برای تکمیل این پروژه‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

در همین زمینه رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران با بیان اینکه دولت برای کنترل بازار مسکن و همچنین واحد‌های نهضت ملی مسکن باید به بخش خصوصی توجه کند گفت: برای آنکه واحد‌های نهضت ملی مسکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته و به بهره‌برداری برسد باید از تکنولوژی و فرصت‌های بخش خصوصی استفاده کرد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی همواره در کنار دولت بوده و تاکنون هم در بسیاری از پروژه‌ها ظرفیت‌های خود را نشان داده است بنابراین باید برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی دوباره به این بخش توجه کند.

گفتنی است دوباره برای آنکه بتوانیم این بازار را سامان بخشیم و پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به اتمام برسانیم باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و این در گرو پرداخت تسهیلات ساخت مسکن است که وزیر راه و شهرسازی وعده آن را داده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار