تصاویری از بوستان گفتگو که صدای مردم تهران را درآورد

تصاویری متفاوت از غذا دادن به گربه‌ها در بوستان گفتگو با واکنش منفی کاربران فضای مجازی روبرو شده است.

به گزارش رصد روز، تصاویری متفاوت از غذا دادن به گربه‌ها در بوستان گفتگو با واکنش منفی کاربران فضای مجازی روبرو شده است. غذارسانی به حیوانات در طبیعت با انتقاد فعالان محیط زیست روبرو می‌شود چون ممکن است باعث انتقال بیماری بین حیوانات و حتی بین انسان و حیوان شده و آنها را پرخاشگر کرده و باعث برهم خوردن زنجیره غذایی طبیعی موجودات شود.

5 86 4 103

پارک گفت‌وگو یکی از بوستان‌های تهران در غرب پایتخت است و در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۲ توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران افتتاح شد. این پارک ۱۴۴ هزار و ۵۸۰ متر مربع مساحت دارد و محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران، همچون نمایشگاه گل و گیاه در‌آن قرار دارد.

در طراحی و ساخت پارک گفت‌وگو از فرهنگ و معماری ایرانی و ملل الهام گرفته شده است و بازدیدکنندگان با معماری باغ‌های ایرانی، انگلستان، فرانسه، چین و ایتالیا آشنا می‌شوند. در انتهای باغ ایرانی ساختمان کوشک قرار دارد که یادآور معماری دوره قاجار است.

یکی از دیدنی‌های این پارک مجسمه حضرت مریم (س) است که در قسمت میانی باغ ایتالیایی قرار دارد. این مجسمه که نماد صلح و دوستی است، توسط هنرمند ایتالیایی به نام فرانکو شیروکی ساخته شده است. علاوه بر مجسمه حضرت مریم (س)، تندیس‌های مشاهیر و بزرگان ایران‌زمین همچون امیرکبیر، محمدعلی صنعتی، رودکی، سعدی، مدرس، سیمون بولیوار نیز زینت‌بخش پارک هستند. این پارک از دیدنی های تهران در شب به شمار می‌رود که ارزش بازدید دارد.

پوشش گیاهی پارک گفت‌وگو

 

بوستان گفت‌وگو از تنوع گیاهی قابل‌توجهی برخودار است؛ به‌گونه‌ای که هفت هکتار از وسعت این پارک به کاشت گونه‌های گیاهی فصلی و دائمی اختصاص دارد. درختان چنار، اقاقیا، سدروس، توت، سرو خمره‌ای، کاج مشهد، ماگنولیا، کبوده، میخک هندی، چرم لیفه، نوئل، توری و صنوبر پوشش گیاهی پارک را تشکیل می‌دهند که در گوشه گوشه آن به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، انواع درختچه‌ها مانند بربریس، سوداغ، بوداغ، پیراکانتا، مورد، سنجد زینتی، ارغوان، فوتینیا یا سه رنگ، گل یخ و گل شرابی، گونه‌های نادر نظیر بامبو، فالاریس و برجینیا نیز در این بوستان دیده می‌شوند.

پارک گفت‌وگو کجاست؟

پارک گفت‌وگو یکی از جاهای دیدنی تهران است که در غرب پایتخت و در منطقه دو قرار دارد. این بوستان از شمال به مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه‌های شهید حکیم و شهید چمران، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به کوی نصر یا گیشا محدود می‌شود.

آدرس: بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر (مشاهده روی نقشه)

برای رفتن به پارک گفت‌وگو می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بوستان، مترو دانشگاه تربیت مدرس است که در تقاطع خطوط ۶ و هفت متروی تهران قرار دارد.

دسترسی به پارک گفت‌وگو از طریق اتوبوس‌های تندرو (BRT) نیز امکان‌پذیر است. برای این منظور می‌توانید سوار اتوبوس‌های خط چهار (ترمینال جنوب-پارک وی) شوید، سپس در ایستگاه گیشا پیاده شده و در بزرگراه چمران کمی به طرف شمال بروید.

امکانات پارک گفت‌وگو

 

پارک گفت‌وگو امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همچون آمفی‌تئاتر روباز و خانه سلامت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. امکانات این پارک از این قرار است:

مسیر دوچرخه‌سواری: رینگ دوچرخه‌سواری پارک گفتکو به طول تقریبی چهار کیلومتر دور بوستان گفت‌وگو ایجاد شده است و به بوستان زمان در جنوب بزرگراه حکیم منتهی می‌شود. فضای دلپذیر این رینگ، حس حضور در بهترین مسیرهای دوچرخه سواری ایران را برایتان تداعی می‌کند.
مسیرها و معابر: پارک گفت‌وگو به‌گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر مسیر پیاده‌روی، مسیری نیز در محدوده کناری پارک برای تردد توان‌یابان با صندلی چرخ‌دار دارد.
کتاب‌فروشی: غرفه کتاب‌فروشی در سمت شرق ساختمان کوشک واقع است.
خانه اسباب‌بازی: خانه اسباب‌بازی بوستان گفت‌وگو در طبقه همکف ساختمان کوشک ایرانی واقع است.
زمین بازی کودکان: این زمین در شمال آب‌نمای مرکزی قرار دارد و وسعت آن ۴۹۱ متر مربع است.
زمین‌ اسکیت: پارک گفت‌وگو دو زمین اسکیت دارد که در قسمت شمالی کوشک ایرانی واقع است و مساحت آن سه هزار و ۴۰۷ متر مربع است.
مسجد: مسجد پارک گفت‌وگو در شمال شرقی ساختمان اداری قرار دارد.
آب‌نما: پارک گفت‌وگو دارای هشت آب‌نما است که در قسمت‌های مختلف آن قرار دارد.
سرویس بهداشتی: در پارک گفت‌وگو سه چشمه سرویس بهداشتی به مساحت  ۱۳۴ متر مربع وجود دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار