تصاویری از علی فروتن مجری مشهور برنامه کودک

تصاویری از تغییر چهره «علی فروتن» مجری مشهور برنامه کودک را بعد از ۲۰ سال و در ۵۵ سالگی مشاهده می‌کنید.

به گزارش رصد روز، تصاویری از تغییر چهره «علی فروتن» مجری مشهور برنامه کودک را بعد از ۲۰ سال و در ۵۵ سالگی مشاهده می‌کنید.

7 33 6 36

گروه فیتیله نام گروهی متشکل از محمد مسلمی، حمید گلی و علی فروتن بود. آنها اعضای پیشین گروه تئاتر «چهره‌نما» بودند که با هم به صورت مستقل با عنوان هنری (گروه فتیله‌ها) در مجموعه‌های تلویزیونی و تئاترها برای کودکان نقش اصلی را اجرا می‌کردند. این گروه در فروردین ۱۳۸۱ فعالیت خود را در تلویزیون ایران آغاز کرد و تا زمان فعالیت کاری خود چندین مجموعهٔ تلویزیونی در شبکه‌های وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ساختند. این گروه سرانجام در ۱۵ آبان ۱۳۹۴ پس از حواشی برنامه فیتیله و با تعطیلی این برنامه رسماً به کار خود در صدا و سیما پایان دادند.

فیتیله، جمعه تعطیله
در فروردین ۱۳۸۱ گروه تئاتر «چهره‌نما» که «علی فروتن، محمد مسلمی و حمید گلی» اعضای آن بودند، تصمیم گرفتند که از تجربیات خود استفاده و برنامه‌ای درست کنند که صبح‌ها از شبکه‌دو سیما پخش شده و مخصوص کودکان باشد. این برنامه از فروردین ۱۳۸۱ تا اسفند ۱۳۸۹ اجرا شد. چند ماه پس از جدایی مجید قناد مجری و تهیه‌کننده این برنامه از این گروه این برنامه در بهمن ۱۳۸۹ توقف یافت این برنامه همکاری ناموفق با مجید قناد بود. سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ پرکارترین، محبوب‌ترین و پراهمیت‌ترین سال‌های فعالیت این گروه بود. پس از ۳ ماه تعطیلی این برنامه، دوباره فیتیله‌ای‌ها با برنامه ای به اسم فیتیله ۲ که جمعه شب‌ها ساعت ۲۱:۰۰ پخش می‌شد به تلویزیون ایران و شبکه ۲ بازگشتند.

“فیتیله ۲”
این برنامه نیز با حضور «محمد مسلمی»، «حمید گلی» و «علی فروتن» اجرا شد، و از خردادماه ۱۳۹۰ در جمعه شب‌ها ساعت ۲۱:۰۰ پخش می‌شد؛ این برنامه هم در سال ۱۳۹۱ به کار خود پایان داد؛ ولی برای نوروز ۱۳۹۲ دوباره فیتیله‌ای‌ها به تلویزیون آمدند و با برنامه «فیتیله، عیدا تعطیله» شروع به کار کردند. این‌بار این برنامه به جای ساعت ۲۱، ساعت ۱۴:۰۰ پخش می‌شد، و محمود شهریاری مجری این برنامه بود. در اواسط سال ۱۳۹۲ مهرداد نظام آبادی مجری‌گری این برنامه را برعهده گرفت و تا ۱۵ آبان ۱۳۹۴ برنامهٔ “فیتیله”، به‌طور رسمی ادامه داشت.

در ۱۵ آبان ۱۳۹۴ نمایشی به نام هتل فیتیله‌ای اجرا شد که این برنامه با اعتراض گروهی از ترک‌زبانان روبرو شده و تولید این برنامه متوقف شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط