تصاویر زیبای پریناز ایزدیار در اینستاگرام

عکس های جدید پریناز ایزدیار را ملاحظه نمایید.

به گزارش رصد روز، پریناز ایزدیار که نقش شیرین دیوان سالار را سال ۱۳۹۵ در سریال شهرزاد بازی می کرد، اکنون ۳۸ سال سن دارد. در ادامه تصاویری از تغییر چهره و تیپ او را بعد ۸ سال از ایفای نقش شیرین دیوان سالار را خواهید دید.

 

پریناز ایزدیار در سال ۱۳۶۴ در بابل زاده شد و پدرش اهل ساری و مادرش اهل بابل بوده و به گفته خودش به زبان مازندرانی تسلط کامل دارد. وی دارای تحصیلات لیسانس گرافیک می‌باشد. در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم سینمایی یک مرد، یک شهر تست بازیگری داد و قبول شد. وی با ایفای نقش در تله‌فیلم «ماه در سایه» (۱۳۸۸) به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، قدم به عرصهٔ تلویزیون گذاشت.

2 29 1 29

پریناز ایزدیار (زادهٔ ۸ شهریور ۱۳۶۴) بازیگر و صداپیشهٔ ایرانی است.او پس از بازی در سریال زمانه ساختهٔ حسن فتحی به شهرت رسید. نخستین کار بازیگری وی در فیلم یک مرد، یک شهر است.

 

ایزدیار در سال ۱۳۹۴ برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

زندگی‌نامه
پریناز ایزدیار در سال ۱۳۶۴ در بابل زاده شد و پدرش اهل ساری و مادرش اهل بابل بوده و به گفته خودش به زبان مازندرانی تسلط کامل دارد. وی دارای تحصیلات لیسانس گرافیک می‌باشد. در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم سینمایی یک مرد، یک شهر تست بازیگری داد و قبول شد. وی با ایفای نقش در تله‌فیلم «ماه در سایه» (۱۳۸۸) به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، قدم به عرصهٔ تلویزیون گذاشت. ایزدیار در تله فیلم‌های زیادی بازی کرده و با کارگردان‌هایی همچون فرزاد مؤتمن، مسعود آب‌پرور و علیرضا امینی همکاری داشته‌است. پنج کیلومتر تا بهشت، اولین سریال او بود که در ماه رمضان پخش شد. وی در این سریال موفقیت زیادی کسب کرد. او همچنین، در فیلم ورود آقایان ممنوع در چند سکانس بازی کرد ولی نسبت به بازی در سریال پنج کیلومتر تا بهشت موفقیت چشمگیری کسب نکرد.

او همراه با کامران تفتی و فرزاد حسنی در نمایشنامه‌خوانی سفر به نهایت دور به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی اکبری برای کمک به مؤسسهٔ محک که مخصوص کودکان سرطانی است، برنامه‌ای اجرا کردند. آن‌ها تمام پول به دست آمده را به آن مؤسسه واگذار کردند.

حرفه
سینما
پریناز ایزدیار نخستین بار در سال ۱۳۸۵ در تست بازیگری فیلم «یک مرد، یک شهر» که توسط احمد نجفی انجام میشد قبول شد و با حضور در این فیلم به کارگردانی حسن هدایت قدم به عرصه سینما گذاشت.
در سال ۱۳۹۰ با حضور در فیلم «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان بیش از پیش دیده شد، این فیلم دومین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال ۱۳۹۰ لقب گرفت. در سال ۱۳۹۲ با ایفای نقشی کلیدی در فیلم «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی خوش درخشید. این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از سی و دومین جشنواره فیلم فجر به دست آورد.
در سال ۱۳۹۳ با حضور در دو فیلم این سیب هم برای تو و ۳۶۰ درجه با سیروس الوند و سام قریبیان همکاری کرد.

«ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی و «یک روز به خصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان آثار سینمایی او در سال ۱۳۹۴ هستند.
«ابد و یک روز» فیلمی در ژانر درام اجتماعی است و پیمان معادی، نوید محمدزاده و شبنم مقدمی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.درخشش او در «ابد و یک روز»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را برای او به همراه داشت. ایزدیار با همین فیلم در «شانزدهمین جشن حافظ»، تندیس «بهترین بازیگر زن سینمای ایران» را از آن خود کرد و «دیپلم افتخار» انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را به دست آورد. او برای بازی در «ابد و یک روز» نامزد دریافت جایزه «بهترین بازیگر زن» از «ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر» شد.این فیلم در طول نمایش مورد توجه عموم مردم و منتقدان قرار گرفت و رکورد بیشترین تعداد نامزدی و جایزه در «سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر»، «شانزدهمین جشن حافظ»، «دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران» و «هجدهمین جشن سینمای ایران» را از آن خود کرد. و در سوئیس، بنگلادش، اسپانیا، استرالیا، آمریکا و… به روی پرده رفت و جایزه «بهترین فیلم» و «بهترین فیلم‌نامه» را از جشنواره بین‌المللی فیلم خیخون و جشنواره بین‌المللی فیلم داکا دریافت کرد.
«یک روز به خصوص» فیلمی در ژانر درام اجتماعی است که در «سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر» رونمایی شد و به فروش اعضای بدن و دلالی آن میپرداخت. فیلم‌نامه و بازی بازیگران در این فیلم با «تحسین» مواجه شد و جایزه «بهترین فیلم‌نامه» از جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ‌یانگ را برای عوامل به همراه داشت.

در سال ۱۳۹۵ پریناز ایزدیار در ۳ فیلم «ویلایی‌ها»، «تابستان داغ» و «هت‌تریک» حضور یافت.
«ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت ۸ جایزه و برنده ۳ جایزه از جمله «بهترین فیلم اول» شد.همچنین با دریافت ۴۲ نامزدی در بخش های مختلف جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی، به ۱۲ جایزه و لوح تقدیر در بخش های مختلف دست یافت و سرانجام در ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در سینماهای کشور اکران شد.این فیلم در جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک به نمایش درآمد و در هند، بنگلادش، ترکیه، بلغارستان، اسپانیا، رومانی، تایوان، لهستان و فرانسه به روی پرده رفت. ایزدیار در این فیلم در نقشی متفاوت، فرمانده زنان در پشت خط‌مقدم را به تصویر میکشد که در تلاش است تا آرامش را در ویلاها فراهم کند. وی برای بازی در «ویلایی‌ها» برنده «تندیس حافظ» بهترین بازیگر زن و نامزد دریافت جایزه از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد.
«تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد نیز در «سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر» رونمایی شد و با نامزدی در ۱۳ رشته، حائز رکورد بیشترین تعداد نامزدی در این دوره از جشنواره شد. این فیلم در نخستین حضور بین‌المللی خود در جشنواره فیلم استکهلم به نمایش درآمد و در ادامه توانست در دیگر جشنواره‌های معتبر جهانی حضور پیدا کرده و جوایزی کسب کند. بازی ایزدیار در «تابستان داغ» مورد توجه قرار گرفت و برنده «بهترین بازیگر زن» از جشنواره بین‌المللی فیلم داکا و نامزد دریافت جایزه از دو جشنواره بین‌المللی فیلم شهر و «سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر» شد.
«هت‌تریک» ساخته رامتین لوافی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد و برنده جایزه «بهترین فیلم‌نامه» شد. این فیلم در ادامه حضورهای جهانی خود در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای و جشنواره فیلم ونکوور به نمایش درآمد و نامزد جایزه «بهترین فیلم بین‌المللی» شد. امیر جدیدی، ماهور الوند و صابر ابر از دیگر بازیگران این فیلم هستند. «هت‌تریک» پس از استقبال مخاطبان در جشنواره های خارجی توسط کمپانی پخش بین‌المللی «تای هه فیلم» برای اکران در سینماهای چین خریداری شد و به زبان چینی دوبله شده و در این کشور اکران گسترده شد.

در سال ۱۳۹۶ ایزدیار در نقشی متفاوت در دو فیلم «خوک» ساخته مانی حقیقی و «مقیمان ناکجا» به کارگردانی شهاب حسینی حضور یافت.
«خوک» در ژانر «کمدی‌ سیاه» نماینده ایران در شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین بود و لیلا حاتمی، علی مصفا و حسن معجونی از دیگر بازیگران این فیلم بودند. این فیلم توانست جایزه بهترین فیلم «جشنواره‌ گرولاند» و «جشنواره فیلم‌های فانتزی استراسبورگ» را از آن خود کند و در بخش «بازار» جشنواره کن، جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ، جشنواره فیلم سیدنی، جشنواره بین‌المللی فیلم سیاتل و بیش از ۵۰ جشنواره معتبر جهانی به روی پرده رفت و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. این فیلم در اردیبهشت ۱۳۹۷ در ایران اکران شد.
«مقیمان ناکجا» فیلمی «تجربی» است که بر اساس نمایشنامهٔ مهمان‌سرای دو دنیا اثر اریک امانوئل اشمیت ساخته شده است. این فیلم داستان قرار گرفتن چند انسان بر اثر حادثه‌ای در جایی میان دو دنیا را به تصویر می‌کشد. شهاب حسینی علاوه بر کارگردانی در کنار پریناز ایزدیار به ایفای نقش می‌پردازد. «مقیمان ناکجا» سرانجام در ۲۸ تیر ۱۴۰۲ در سینماهای گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمد و با استقبال خوبی مواجه شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار