تصویری دیده نشده از سیدفؤاد شکر در کنار رهبر انقلاب

تصاویری از فرمانده شهید حاج سیدفؤاد شکر یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان در کنار رهبر معظم انقلاب که به دست رژیم صهیونیستی در بیروت به شهادت رسید.

به گزارش رصد روز، تصاویری از فرمانده شهید حاج سیدفؤاد شکر یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان در کنار رهبر معظم انقلاب که به دست رژیم صهیونیستی در بیروت به شهادت رسید.
3 2

شهید فؤاد شکر در تاریخ ۲۵/۴/۱۹۶۱ در شهرک نبی شیث بقاع به دنیا آمد. وی از بنیانگذاران حزب الله به شمار می رود و نقش فعالی در تأسیس و سازماندهی نخستین گروه های مقاومت اسلامی در لبنان داشت. این فرمانده بزرگ حزب الله در اوایل دهه ۸۰ در نبرد با نظامیان متجاوز صهیونیست حضور داشت و در سال ۱۹۸۲ در نبرد با ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی مجروح شد.

این شهید نقش مهمی در برنامه‌ریزی و اداره عملیات‌های بزرگ علیه نظامیان صهیونیست در لبنان داشت. او در دوران تأسیس حزب الله و در نیمه اول دهه نود، مسئول نظامی رده اول حزب الله بود.

شهید فؤاد شکر از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ در سازماندهی و اعزام نیروهای مسلح حزب الله برای کمک به مسلمانان بوسنی و هرزگوین شرکت داشت.

این شهید از زمان تأسیس شورای جهادی مقاومت اسلامی، عضو این شورا بود و از شروع عملیات طوفان الاقصی، عملیات نظامی پشتیبانی در جبهه لبنان را فرماندهی می کرد. او نهایتا در راه قدس و در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت در تاریخ ۳۰/۷/۲۰۲۴ به شهادت رسید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار