تصویری متفاوت از لیدی گاگا در فیلم جدیدش

پوستر جدید جوکر ۲:جنون مشترک به کارگردانی تاد فیلیپس و با بازی خواکین فینیکس و لیدی گاگا منتشر شد.

به گزارش رصد روز،  پوستر جدید جوکر ۲:جنون مشترک به کارگردانی تاد فیلیپس و با بازی خواکین فینیکس و لیدی گاگا منتشر شد. داستان فیلم دو سال بعد از رویدادهای قسمت قبل رخ داده و سرنوشت جوکر را دنبال می‌کند که بعد از شرکت در دوره‌های درمان وارد یک رابطه عاشقانه با روانپزشک خود می‌شود. رابطه‌ای که به مرور، شکلی عجیب پیدا کرده و تبدیل به جنون دو نفره می‌شود.

«جوکر: جنون مشترک» برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به روی پرده رفت. فیلم با واکنش متوسط منتقدان همراه بود. عملکرد فینیکس و گاگا، صحنه‌های موزیکال و طراحی صحنه فیلم مورد تحسین قرار گرفت اما منتقدان نسبت به فیلم‌نامه، شخصیت‌پردازی ضعیف و روند کند داستانی و زمان طولانی فیلم انتقاد داشتند. این فیلم از ۴ اکتبر اکران خواهد شد.

 

استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا (انگلیسی: Stefani Joanne Angelina Germanotta؛ زادهٔ ۲۸ مارس ۱۹۸۶) نام‌دار به لیدی گاگا (Lady Gaga)، خواننده، ترانه‌نویس و بازیگر آمریکایی است. او بابت بازآفرینیِ وجههٔ عمومی خود و نمایش تنوع هنری در صنعت سرگرمی مشهور است. گاگا هنرنمایی را از نوجوانی با اجرا در کلوپ‌های شبانه و بازیگری در نمایش‌های مدرسه آغاز کرد.

او در پروژهٔ گروهی مدرسه هنر تیش در دانشگاه نیویورک به تحصیل پرداخت و به‌منظور دنبال کردنِ موسیقی از آن انصراف داد. در پی فسخ قرارداد با دف جم رکوردینگز، گاگا به‌عنوان ترانه‌نویس برای انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی مشغول به کار شد. او در سال ۲۰۰۷ با اینترسکوپ رکوردز و کان‌لایو دیستربیوشن قرارداد بست. گاگا سال بعد با نخستین آلبومش، شهرت و تک‌آهنگ‌های موفق «فقط برقص» و «پوکر فیس» نگاه عموم را به خود جلب کرد. بعدها این آلبوم در کنار هیولای شهرت (۲۰۰۹) مجدداً منتشر شد که تک‌آهنگ‌های موفق «عاشقانه بد»، «تلفن» و «آلهاندرو» را به همراه داشت.

پنج آلبوم پیاپی گاگا همگی به صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ راه یافته‌اند. دومین آلبوم بلندش، اینگونه زاده شده‌ام (۲۰۱۱)، از عناصر الکترونیک راک و تکنو-پاپ برخوردار است و در هفتهٔ نخست انتشارش بیش از یک میلیون نسخه فروخت. ترانهٔ «این‌گونه زاده شده‌ام» کمتر از یک هفته بیش از یک میلیون نسخه در آی‌تیونز استور فروخت. به‌دنبال انتشار آرت‌پاپ (۲۰۱۳)، که متأثر از ئی‌دی‌ام بود و تک‌آهنگ «تشویق» را به همراه داشت، گاگا آلبوم جاز گونه به گونه (۲۰۱۴) به‌همراه تونی بنت، و آلبوم سافت راک جوآن (۲۰۱۶) را منتشر کرد. او به بازیگری اقدام کرد و با بازی در مینی‌سریال داستان ترسناک آمریکایی: هتل (۲۰۱۵–۲۰۱۶) و فیلم موزیکال ستاره‌ای متولد شده است (۲۰۱۸) جوایزی به‌دست آورد. مشارکت او در موسیقی متن ستاره‌ای متولد شده است باعث ایجاد تک‌آهنگ موفق «کم‌عمق» شد که برای آن به نخستین زنی تبدیل شد که طی یک سال موفق به کسب جوایز اسکار، گرمی، بفتا، گلدن گلوب می‌شود. گاگا با آلبوم کروماتیکا (۲۰۲۰) که با تک‌آهنگ شماره یک «بر من ببار» همراه بود، به سبک دنس-پاپ بازگشت. او سال بعد به‌همراه بنت آلبوم عشق برای فروش را منتشر کرد و در فیلم زندگی‌نامه‌ای خاندان گوچی به ایفای نقش پرداخت.

فروش آثار گاگا ۱۷۰ میلیون دلار برآورده شده است، که یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان جهان محسوب می‌شود. او تنها موسیقی‌دان زن جهان است که چهار تک‌آهنگش حداقل ۱۰ میلیون نسخه در جهان فروش داشته‌اند. از افتخاراتش می‌توان به ۱۳ جایزهٔ گرمی، ۱۸ جایزهٔ ویدئو موسیقی ام‌تی‌وی، جوایزی از تالار مشاهیر ترانه‌سرایی و شورای طراحان مد آمریکا و عناوین هنرمند سال (۲۰۱۰) و زن سال مجلهٔ بیلبورد اشاره کرد. نام او در چندین رتبه‌بندی قدرت فوربز گنجانده شده و رتبهٔ چهارم برترین زنان در موسیقی (۲۰۱۲) از وی‌اچ‌وان را کسب کرده است. تایم در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۹ از او به عنوان یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار در جهان یاد کرد و نامش را در فهرست ۱۰۰ نماد مد تاریخ قرار داد. فعالیت‌های بشردوستانه و کنشگری او در زمینهٔ آگاهی از سلامت روان و حقوق ال‌جی‌تی‌ای تمرکز دارد. او در سال ۲۰۱۲ بنیاد اینگونه زاده شده‌ام با هدف توانمندسازی جوانان را تأسیس کرد. از مشاغل تجاری گاگا می‌توان به برند لوازم آرایشی گیاهی هاوس لابراتوریز اشاره کرد که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار