تغییرات بنیادین بیمه نوین در راه است

بررسی عملکرد بیمه نوین در دو بخش بازار سرمایه و گزارشات مالی برای کسانی که از ماهیت و نتایج برخی تغییرات و برآورد مالی آگاهی دارند سیگنالهای مثبتی را صادر می کند که در این گزارش به آن می پردازیم به گزارش اختصاصی رصد روز، بیمه نوین که طی چ...

بررسی عملکرد بیمه نوین در دو بخش بازار سرمایه و گزارشات مالی برای کسانی که از ماهیت و نتایج برخی تغییرات و برآورد مالی آگاهی دارند سیگنالهای مثبتی را صادر می کند که در این گزارش به آن می پردازیم

به گزارش اختصاصی رصد روز، بیمه نوین که طی چندماه گذشته با برخی تغییرات سهامداری روبرو بوده در حال ایجاد تغییرات در زیرساختهای مالیست که نشانه های آن در رفتار سهامداران و شاخص های مالی این شرکت بیمه ای نمود پیدا کرده است.

گامهای آهسته و پیوسته بیمه نوین

 بیمه نوین سال ۱۴۰۱ را با افزایش سود انباشته، افزایش ۴۰ درصدی دارایی ها پشت سرگذاشت و در عین حال در عملیات بیمه گری نیز موفق شد تا درآمدهای بیمه ای خود را ۴۷ درصد افزایش دهد و در آمدهای سرمایه گذاری خود را از محل منابع بیمه ای بهبود بخشد.

یررسی روند معاملاتی نماد “نوین” در بازار سرمایه حاکی از آنست که اگرچه نوسانات بازار فشار شدیدی را روی شرکتهای فعال در بورس گذاشته اما بازدهی و نقدشوندگی نه ماهه “نوین” مثبت بوده و طی یکسال گذشته شاهد بازدهی ۳.۵۸ درصدی نماد نوین در بازار معاملات بودیم.

آنطور که از بررسی های تکنیکالی قابل دستیابیست اولین مقاومت پیش روی نماد “نوین” با قیمت فعلی آن فاصله ۳۸ درصدی دارد که در صورت پشتیبانی مناسب می تواند خبر خوبی برای سهامداران آن باشد هرچند حمایتهای پیش روی نماد “نوین” نیز مسئله ایست که باید در نظر گرفته شود.

بیمه نوین در چهارماهه سال جاری نیز از حیث میزان صدور بیمه نامه نیز آمار قابل توجهی از خود بجا گذاشت. میزان فروش بیمه نامه های این شرکت در پایان تیرماه ۱۴۰۲ به بیش از ۱۰ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴۶ درصدی همراه بود . همین طور بیمه نوین با این میزان از فروش بیمه نامه معادل ۳۱ درصد سال ۱۴۰۱ بیمه نامه صادر کرده که در ثلث سال آمار قابل توجهی برای بیمه نوین نشان می دهد.

با توجه به تغییرات رخ داده در بیمه نوین به نظر می رسد بیان این ادعا که بیمه نوین در حال پشت سر گذاشتن شرایط فعلی و رسیدن به ثباتی که حاشیه امن قابل اتکایی برایش ایجاد کند معقول و منطقیست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار