تفاوت محسوس بیمه نوین در عملیات بیمه گری در سال جاری

بیمه نوین با اتخاذ تدابیری از ابتدای سال تاکنون رویکردی را در پیش گرفته که به نظر می آید به دنبال پیاده سازی نظامی جدید از عملیات بیمه گریست. به گزارش اختصاصی رصد روز، مروری بر صنعت بیمه در سایر کشورها به خصوص در کشورهای حاشیه خلیج فارس ن...

بیمه نوین با اتخاذ تدابیری از ابتدای سال تاکنون رویکردی را در پیش گرفته که به نظر می آید به دنبال پیاده سازی نظامی جدید از عملیات بیمه گریست.

به گزارش اختصاصی رصد روز، مروری بر صنعت بیمه در سایر کشورها به خصوص در کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان می دهد که در بسیاری از این کشورها شهروندان به صورت اجباری تحت پوشش بیمه های عمر قرار می گیرند و همچنین کارگاهها و واحدهای تولیدی باید از حداکثر پوشش بیمه های آتش سوزی، مسئولیت و باربری استفاده نمایند. این در حالیست که در کشورمان این مسئله به صورت اختیاری درنظر گرفته و تعریف شده و شاید مهمترین وجه تمایز سایر کشورها در صنعت بیمه را باید در چنین مواردی جستجو کرد.

آهنگ کند ضریب نفوذ بیمه در کشور بدون شک از دل تصمیماتی می گذرد که نیاز به بازنگری آن حالا بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و البته باید اذعان کرد بخشی از رقابت هایی که در شرایط فعلی سبب ایجاد و بروز مسائلی در صنعت بیمه شده مأخذشان سیاستگذاریهای کلانی است که در آن بیمه و بیمه گری مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفته است.

بیمه نوین در حال ایجاد معادله جدید در صنعت بیمه

بیمه نوین با اتخاذ تدابیری از ابتدای سال تاکنون رویکردی را در پیش گرفته که به نظر می آید به دنبال پیاده سازی نظامی جدید از عملیات بیمه گریست.

بررسی ها نشان می دهد که بیمه های آتش سوزی، باربری، مسئولیت و بیمه های زندگی در پایان سال گذشته سهم ۳۷ درصدی از مجموع حق بیمه های تولیدی این شرکت داشتند و این در حالیست که این رشته در نیمه نخست سال جاری سهم ۴۵ درصدی در صدور بیمه نامه های بیمه نوین دارند.

تغییرات صورت گرفته در این رشته های بیمه ای جدا از اینکه استراتژی مدیریتی قابل قبولی را گزارش می کند نشان می دهد که بیمه نوین به دنبال دستیابی به نقطه اتکایی است که می تواند در آینده ای نزدیک وضعیت مالی این شرکت را دستخوش تغییر کرده و بنای جذب پرتفو در این شرکت را با تحول روبرو کند.

سهم ۴۵ درصدی در رشته های مورد اشاره و عبور آنها از میزان سهم سال گذشته اتفاق خوشایندی است که صنعت بیمه در انتظار آن است تا پاشنه صدور بیمه نامه ها در یکی از مهمترین کارترهای اقتصادی کشور روی دو سه رشته بیمه ای خاص گرداننده نشود.

رشته بیمه ای

سهم از صدور بیمه نامه در ۶ ماهه ۱۴۰۲ (درصد) سهم از صدور بیمه نامه در مجموع ۱۴۰۱ (درصد)

میزان تغییرات (درصد)

آتش سوزی

۱۱ ۹

۲

باربری

۱۰ ۸

۲

مسئولیت

۹ ۷ ۲
زندگی ۱۵ ۱۳

۲

 

بررسی میزان صدور و پرداخت خسارت ها و تراز مالی بیمه نوین در این رشته ها همچنین نشان می دهد که شاهد ظرفیت قابل توجهی در آنها هستیم و همانطور که گفته شد می تواند تغییرات بنیادی زیادی را در گزارشات مالی حاصل کند.

رشته بیمه ای

درآمد حاصل شده در نیمه نخست ۱۴۰۲ (میلیون ریال)

آتش سوزی

۱.۴۲۹.۱۷۹
باربری

۵۵۰.۵۲۷

مسئولیت

۹۲۶.۱۲۳
زندگی

۱.۱۸۲.۴۶۱

مجموع

۳.۲۵۴.۷۷۹

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار