هم‌زمان با برگزاری جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان کلاس‌اولی انجام شد؛

توزیع ۲۰۰۰ بسته لوازم‌تحریر بین دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان مبارکه با مساعدت فولاد مبارکه

هم‌زمان با برگزاری جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان کلاس‌اولی 2000 بسته لوازم‌تحریر بین دانش‌آموزان تحت پوشش كمیته امداد و بهزیستی توزیع شد.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، غلامرضا پوربافرانی، رئیس واحد توسعه و تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه، در این آیین گفت: فولاد مبارکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، توسعه و آبادانی منطقه و به‌طورکلی کشور را یکی از سرفصل‌های اساسی اقدامات خود در این حوزه قرار داده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر، رویکرد فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی با تحول کلی مواجه بوده و با همکاری مسئولان استان و منطقه و خودِ مردم، به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردارتر، از انجام اقدامات جزیره‌ای و قطره‌چکانی به سمت توسعه، اشتغال‌زایی و درآمدزایی پایدار تغییر کرده است، گفت: به همین منظور فولاد مبارکه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در همان مناطق شرایط رسیدن به درآمدزایی و اشتغال‌زایی پایدار را تسهیل کند.

رئیس واحد توسعه و تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه، در خصوص اهدای بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد نیز گفت: چند سالی است که طی تفاهم‌نامه‌های مختلفی که با مسئولین محترم کمیته امداد استان و منطقه مبارکه به امضا رسیده، اقدامات مفیدی در حوزه تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان کم‌برخوردار و نیازمند انجام شده است. علاوه بر این فولاد مبارکه همچنین طی تفاهم‌نامه‌های دیگر احداث منازل مسکونی، تهیه جهیزیه و تأمین اقلام ضروری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی، برگزاری جشنواره‌ها و حمایت از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد را هم در دستور کار خود قرار داده و اقدامات مفیدی در این زمینه انجام داده است.

خرید و تحویل ۵۰ واحد مسکونی در شهر مجلسی برای مددجویانی که به‌هیچ‌عنوان امکان خانه‌دارشدن را نداشتند، با مساعدت فولاد مبارکه

نبی‌اله اله‌دادی، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان نیز در آیین گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در حال تحصیل هستند که به‌طور مشخص ۲ هزار بسته لوازم‌التحریر در شهرستان مبارکه بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و دانش‌آموزان کم‌بضاعت در حال توزیع است.

وی با اشاره با سایر همکاری‌های فولاد مبارکه با کمیته امداد تصریح کرد: علاوه بر اقدامات این شرکت که در حوزه تسهیل فرایند ادامه تحصیل فرزندان کم‌بضاعت، خوشبختانه با مساعدت و هم‌افزایی فولاد مبارکه حدود ۵۰ واحد مسکونی نیز در شهر مجلسی برای مددجویانی که به‌هیچ‌عنوان امکان خانه‌دار شدن را نداشتند در دست تکمیل است که ان‌شاءالله تا پایان بهمن‌ماه سال جاری این منازل با امکانات و تجهیزات کامل به این مددجویان تحویل خواهد شد.

وی از طرح «قرض ماندگار» با مساعدت مالی فولاد مبارکه و آورده کمیته امداد به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات مؤثر برای کمک به خانواده‌های مددجو و کم‌بضاعت نام برد و گفت: با استفاده از این طرح به‌طور پیوسته و در فواصل زمانی مشخص، سرمایه‌ای به صندوق امداد ولایت وارد و به همین صورت به سایر نیازمندان تحویل می‌گردد و مجدداً این قرض به صندوق برای تحویل به مددجوی دیگر عودت داده می‌شود.

فولاد مبارکه همانند سنوات قبل یاری‌رسان دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد بوده است

مهدی علیزاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مبارکه نیز در این آیین گفت: باتوجه‌به آغاز سال تحصیلی جدید شرکت فولاد مبارکه همانند سال‌های قبل یاری‌رسان دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان و شهرستان مبارکه بوده است.

وی افزود: ازآنجاکه ۱۲۸۷ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان مبارکه هستند، با همیاری فولاد مبارکه، طی دو روز گذشته، لوازم‌التحریر موردنیاز دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش این کمیته تهیه ‌شده و در حال توزیع است.

علیزاده با بیان اینکه در همین راستا ۲ هزار بسته لوازم‌تحریر از فولاد مبارکه برای توزیع بین دانش‌آموزان نیازمند تحویل گرفته شده است، تصریح کرد: علاوه بر این ۱۲۸۷ بسته، مابقی بسته‌ها نیز بین دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کم‌بضاعت شهرستان توزیع گردیده تا مطمئن باشیم هیچ دانش‌آموزی از نعمت تحصیل جانمانده باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فولاد مبارکه در تمامی زمینه‌ها یاری‌رسان کمیته امداد و مددجویان تحت پوشش این نهاد بوده است. در زمان شیوع ویروس کرونا، دانش‌آموزانی که قرار بود از طریق فضای مجازی به تحصیل خود ادامه دهند و بسیاری از آن‌ها امکان خرید گوشی یا تبلت موردنظر را نداشتند، از سوی کمیته امداد استان و شهرستان مبارکه شناسایی شدند و از طرف فولاد مبارکه مورد حمایت قرار گرفتند و در آن شرایط سخت با گوشی‌ها و تبلت‌هایی که فولاد مبارکه در اختیار آن‌ها قرارداد از ادامه تحصیل بازنماندند. در حال حاضر خشنودیم از اینکه اعلام کنیم در شهرستان مبارکه تعداد انگشت‌شماری دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند که از ابتدای مهرماه امسال برای ادامه تحصیل آماده‌اند. به‌طورکلی خوشبختانه هیچ دانش‌آموزی در شهرستان مبارکه نداریم که امکان ادامه تحصیل را نداشته باشد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار