توییت معنادار دفتر رهبری همزمان با سخنرانی نتانیاهو+ عکس

توییت عبری حساب دفتر رهبر انقلاب همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش رصد روز، توییت عبری حساب دفتر رهبر انقلاب همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا مورد توجه قرار گرفته است.

 

همزمان با حضور و سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا، حساب کاربری وبسایت حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در صفحه توئیتر (ایکس) جمله‌ای از بیانات رهبر انقلاب را به زبان عبری منتشر کرد. در این پست آمده است: «قدرت مقاومت روز به روز بیشتر خود را نشان میدهد. یک دستگاه با عظمت نظامی، سیاسی و اقتصادی مثل آمریکا پشت سر صهیونیست ها با گروه حماس دارند می جنگند و نتوانستند اینها را به زانو دربیاورند.»

9 88

سید علی حسینی خامنه‌ (زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۱۸) معروف به سید علی خامنه‌ای، سیاستمدار و دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران است که از ۱۳۶۸ فعالیت می‌کند. او پیش‌تر در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ سومین رئیس‌جمهور ایران بود. خامنه‌ای طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عالی‌ترین مقام کشور و فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود. او امام جمعهٔ تهران و یکی از مراجع تقلید شیعه در ایران است. خامنه‌ای ششمین رئیس کشور پیر فعلی جهان و پنجمین رئیس کشور از لحاظ طولانی‌ترین دوران حضور در قدرت است.

خامنه‌ای پس از پایان تحصیلات ابتدایی وارد حوزهٔ علمیه شد. او در حوزه‌های علمیهٔ مشهد، نجف و قم به تحصیل پرداخت و از سید محمدهادی میلانی اجازهٔ روایت گرفت. او در نوجوانی با سید مجتبی نواب صفوی — طلبه و بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فدائیان اسلام — آشنا شد و تحت تأثیر اقدامات انقلابی اسلامی او قرار گرفت. خامنه‌ای در سال ۱۳۳۶ با سید روح‌الله خمینی، رهبر آیندهٔ جمهوری اسلامی، دیدار کرد و در سال ۱۳۴۱ همزمان با تصویب‌نامهٔ انجمن‌های ایالتی ولایتی به نهضت وی پیوست. او در راستای اهدافِ نهضت خمینی، به فعالیت‌های ضد حکومت پهلوی ادامه داد و شش بار بازداشت شد. در سال ۱۳۵۶ ژاندارمری او را به مدت سه سال به ایرانشهر و سپس به جیرفت تبعید کرد که با اوج‌گیری اعتراضات در سال ۱۳۵۷ این حکم بی‌اثر شده و به مشهد بازگشت. او به‌عنوان مسئول کمیتهٔ تبلیغات برای استقبال از خمینی، راهی تهران شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار