تیلور سوئیفت قدرتمندترین زن چهان!

تیلور سوئیفت در رتبه اول «قدرتمندترین زنان دنیا» در صنعت سرگرمی شد.

به گزارش رصد روز، تیلور سوئیفت در رتبه اول «قدرتمندترین زنان دنیا» در صنعت سرگرمی شد.

 

به گزارش ۳۰ نما، سوئیفت در فهرست کلی «قدرتمندترین زنان دنیا» در سال ۲۰۲۴ در رتبه بیست و سوم و در فهرست «زنان خود-ساخته آمریکا» در رده بیست و چهارم است.

این خواننده برخلاف بسیاری دیگر از هنرمندان بخش زیادی از ثروتش را با ترانه‌سازی و برگزاری کنسرت به دست آورده و وارد فهرست میلیاردر‌های آمریکایی شده. وینفری با ثروت ۳ میلیارد دلاری و «ریحانا» خواننده و بازیگر ۳۶ ساله با ثروت ۱.۴ میلیارد دلاری بر اساس برآورد‌های «فوربز» دیگر سلبریتی‌هایی هستند که نامشان در فهرست «زنان خود-ساخته آمریکا» دیده می‌شود.

سوئیفت پس از پایان «تور ادوار» که با ۲ میلیارد دلار پرفروش‌ترین تور کنسرت تاریخ شد، ۱۹۷ میلیون دلار یا ۱۰ درصد از درآمدش را به عوامل و کارکنان این رویداد‌ها اهدا کرده است. این افراد شامل رانندگان کامیون، دستیاران،

تیلور آلیسون سوئیفت (به انگلیسی: Taylor Alison Swift؛ زادهٔ ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹) خواننده-ترانه‌سرای آمریکایی است. او سوژهٔ منفعت عمومی فراگیری بوده است و از سوی نشریات گوناگون، یکی از بزرگ‌ترین ترانه‌سرایان نامیده شده است. در کنار سبک هنری و مهارت کارآفرینی که بر صنعت موسیقی و فرهنگ مردمی تأثیر گذاشته، سوئیفت مدافع حقوق هنرمندان و توانمندسازی زنان به‌شمار می‌رود.

تیلور سوئیفت ترانه‌سراییِ حرفه‌ای را در ۱۴ سالگی آغاز کرد. او در ۲۰۰۵ با بیگ مشین رکوردز قرارداد بست و با آلبوم‌های تیلور سوئیفت (۲۰۰۶) و بی‌باک (۲۰۰۸) به‌عنوان خوانندهٔ کانتری پاپ شناخته شد. تک‌آهنگ‌های «اشک‌ها بر روی گیتارم»، «داستان عشق» و «تو مال منی» موفقیت‌های متقاطعی در فرمت‌های رادیوی کانتری و پاپ بودند و موجب شهرت سوئیفت شدند. او سبک‌های راک و الکترونیک را به‌ترتیب در آلبوم‌های بعدی‌اش، حالا صحبت کن (۲۰۱۰) و سرخ (۲۰۱۲) کاوش کرد. سرخ شامل نخستین ترانهٔ شمارهٔ یک سوئیفت در بیلبورد هات ۱۰۰، یعنی «دیگر هیچ‌وقت با هم نخواهیم بود» می‌شد. او با ۱۹۸۹ (۲۰۱۴) که آلبومی سینث-پاپ شامل ترانه‌های از نظر تجاری موفق «بندازش بره»، «فضای خالی» و «کینه» بود، خود را از کانتری به پاپ بازنگری کرد. نگاه موشکافانهٔ رسانه‌ها، الهام‌بخش اعتبار (۲۰۱۷) متأثر از هیپ هاپ و تک‌آهنگ شمارهٔ یک آن، «ببین مرا به چه کارهایی واداشتی» بود.

پس از بستن قرار داد با ریپابلیک رکوردز در ۲۰۱۸، سوئیفت آلبوم پاپ التقاطی معشوق (۲۰۱۹) و مستند خودزندگی‌نامه‌ای خانم آمریکایی (۲۰۲۰) را منتشر کرد. او در آلبوم‌های سال ۲۰۲۰، فولکلور و اِوِرمور، سبک‌های ایندی فولک و در نیمه‌شب‌ها (۲۰۲۲) و دپارتمان شاعران رنج‌کشیده (۲۰۲۴) ژانرهای پاپ عاری از مبالغه را کاوش کرد. در پی اختلافی با بیگ مشین، او چهار آلبوم مجدداً ضبط‌شده تحت عنوان فرعی نسخهٔ تیلور منتشر کرد. آلبوم‌های مذکور با ترانه‌های شمارهٔ یک «تابستان ظالم»، «کاردیگن»، «بید»، «ضدقهرمان»، «چهارده شب»، «همه‌اش را خیلی خوب» و «الان همه‌چیز تموم شد؟» همراه بودند. تور دوره‌های او (۲۰۲۳–۲۰۲۴) و فیلم کنسرتی همراه آن به‌ترتیب پرفروش‌ترین تور و پرفروش‌ترین فیلم کنسرتی تاریخ شدند. سوئیفت ویدئوها و فیلم‌هایی مانند فولکلور: جلسه‌های استودیوی لانگ پاند (۲۰۲۰) و همه‌اش خیلی خوب: فیلم کوتاه (۲۰۲۱) را کارگردانی کرده است.

سوئیفت با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آثارش تا سال ۲۰۱۹، یکی از پرفروش‌ترین موسیقی‌دانان جهان به‌شمار می‌رود. او استریم‌شده‌ترین هنرمند زن در اسپاتیفای و اپل میوزیک است و همچنین نخستین میلیاردری محسوب می‌شود که موسیقی منبع اصلی درآمدش بوده است. هفت آلبوم او در هفتهٔ نخست انتشار به فروش بیشتر از یک میلیون نسخه دست یافته‌اند. سوئیفت به‌عنوان شخص سال ۲۰۲۳ تایم برگزیده شد و نامش در فهرست‌های هنری مانند ۱۰۰ ترانه‌سرای برتر تمام دوران رولینگ استون، بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ بیلبورد و ۱۰۰ زن قدرتمند جهان فوربز آمده است. افتخاراتش شامل ۱۴ جایزهٔ گرمی (دارای رکورد چهار جایزهٔ آلبوم سال)، یک جایزهٔ امی ساعات پربیننده، ۴۰ جایزهٔ موسیقی آمریکا، ۴۰ جایزهٔ موسیقی بیلبورد و ۲۳ جایزهٔ موسیقی ویدئوی ام‌تی‌وی می‌شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط