جراحی‌های زیبایی سارق اتوبان همت خبرساز شد

سارقان خونسرد که در ترافیک اتوبان همت، گوشی موبایل یک مسافر خودروی اینترنتی را به سرقت برده بودند، صبح امروز در حالی شناسایی و دستگیر شدند که یکی از آنها خودش را گریم کرده و جراحی زیبایی انجام داده بود.

به گزارش رصد روز، سارقان خونسرد که در ترافیک اتوبان همت، گوشی موبایل یک مسافر خودروی اینترنتی را به سرقت برده بودند، صبح امروز در حالی شناسایی و دستگیر شدند که یکی از آنها خودش را گریم کرده و جراحی زیبایی انجام داده بود.

 

سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت امروز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته همکارانم در پلیس آگاهی تهران، تعداد ۱۲ سارق حرفه‌ای که در معابر مختلف تهران اقدام به موبایل قاپی و گردنبند قاپی می کردند را دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران با اشاره به کشف ۵۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه از مخفیگاه این سارقان گفت: تعداد ۴ مالخر این سارقان نیز شناسایی و دستگیر شده اند که همه تلاش ما این است که کلیه اموال مسروقه نیز به دست مالباختگان برسد

وی با اشاره به اینکه گوشی قاپ اتوبان شهید همت نیز در طرح اخیر پلیس آگاهی دستگیر شده است، افزود: چندی پیش فیلمی از یک گوشی قاپی در اتوبان همت در شبکه های اجتماعی منتشر شد که بازتاب گسترده ای داشت که امروز( دوشنبه) همکاران من موفق به دستگیری این سارقان نیز شدند. روش کار این باند اینطور بود که دو نفر با موتورسیکلت جلو رفته و اقدام به سرقت می کردند. همچنین یک نفر از عقب اسکورت آنها می شد و در صورت نیاز به کمک می رفت که هر سه نفر دستگیرشدند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی در پایان گفت: با همکاری قوه قضاییه مقرر شده این سارقان نتوانند با وثیقه آزاد شوند و تا پایان زمان حبس خود در زندان بمانند.

وحشت از سارقان

دختر جوان وارد اداره هجدهم پلیس آگاهی می شود و به محض دیدن دو سارق اصلی که با همدستی یکدیگر در روز روشن موبایلش را از دستش قاپیدند، به وحشت می افتاد. دستانش می لرزد و دچار تنگی نفس می شود. به یکی از آنها اشاره می کند و می گوید:« خودش بود که گوشی ام را قاپید.» دختر جوان کمی آرامتر که می شود، درباره جزییات روز حادثه می گوید:من کارمند یک شرکت حوالی بلوار آفریقا هستم. آن روز که بیست و سوم مرداد ماه بود ، اسنپ گرفتم تا از خانه ام در غرب پایتخت به شرکت بروم. راننده خودروی تیبا درخواستم را قبول کرد و من در صندلی عقب نشستم. ماشین راه افتاد و در اتوبان همت با ترافیک روان مواجه شدیم؛ حوالی ساعت ۸ صبح بود. این در حالی بود که راننده اسنپ، فراموش کرده بود، درها را قفل کند و من هم گوشی آیفون ۱۴ خود را در دست گرفته بودم.ناگهان پسری جوان که چهره اش را هم نپوشانده بود، درماشین را باز کرد و گوشی مرا در یک چشم بهم زدن قاپید و فرار کرد. من واقعا شوکه بودم که چطور یک نفر در روز روشن به خودش جرات می دهد با این خونسردی و بی آنکه صورتش را حتی پوشانده بود، در ماشین را باز و گوشی مرا سرقت کند. سارق پس از قاپیدن ترک موتور همدستش نشست و در لابه لای جمعیت، ناپدید شدند. من از آن زمان، تحت نظر روانپزشک قرار گرفته ام و دارو مصرف می کنم. روزهای اول که مدام کابوس می دیدم و حتی از سایه هم خودم هم وحشت داشتم. با این حال از پلیس آگاهی تشکر می کنم که خیلی زود، متهمان را دستگیر کرد و امیدوارم که اشد مجازات را برایشان در نظر بگیرند تا دیگر نتوانند به این راحتی با روح و روان مردم بازی کنند.

وحشت از انتشار فیلم

سارقان اتوبان همت که انتشار فیلمشان بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت، کم سن هستند و ۲۲ سال بیشتر ندارند. با این وجود سابقه دار هستند و پیش از این به جرم سرقت، زندان رفته اند. گفت و گو با آنها را می خوانید.

فکرش را می کردید که دستگیر شوید؟

یکی از آنها که اسمش مرتضی است ، پاسخ می دهد:از روزی که فیلم سرقتی که مرتکب شدیم، در فضای مجازی وایرال شد و دست به دست چرخید، سیاهی روی سرمان آوار شد. گفتیم برویم سوراخ موش قائم شویم تا دست پلیس به ما نرسد. چون می دانستیم دیر یا زود گرفتار خواهیم شد. حتی بعد از انتشار فیلم، جرات نکردیم سرقتی انجام دهیم.

در روز روشن، در ماشین را باز کردید و دست به سرقت زده اید، حتی صورت هایتان را هم نپوشانده بودید؟

مرتضی: حماقت محض. بنویسید حماقت محض، به نظرم جالب ترین و به جا ترین صفت برای من و دوستم سامان است. اگر عقل درست و حسابی داشتیم که اولا سارق نمی شدیم، دوما بدون ماسک و کلاه که در روز روشن سرقت نمی رفتیم.

اما رفتید و حالا اینجا هستید؟

اینبار سامان پاسخ می دهد: دوستم مرتضی گاهی دچار فراموشی می شود. البته نمی دانم اسمش را می شود فراموشی گذاشت یانه. شاید بهتر باشد بگویم دچاربیماری دو شخصیتی است. مثلا در شخصیت مرتضی که قرار می گیرد سارق می شود، اما در شخصیت به قول خودش دانشمند که قرار بگیرد، اصلا یادش نمی آید که مرتضی ، سرقتی مرتکب شده است.

مواد خاصی مصرف می کنید؟

سامان: نه . گاهی قرص مصرف می کنیم.

قرص های روانگردان؟

مرتضی: نه قرص های اکستازی که دیگر در بازار موجود نیست! مواد های جدید دیگر آمده که توهم زاست و به آدم ها جرات می دهم که ما فقط یکبار مصرفش کردیم.

با یکدیگر دوست هستید؟

مرتضی: ما بچه محل و دوستیم. از کودکی با هم رفیقیم تا الان. حالا هم قرار است با هم به زندان برویم.

برگردیم به سراغ پرونده تان، با چه شگردهایی سرقت می کردید؟

مرتضی:شگرد خاصی که نداشتیم. قبل از اینکه آفتاب طلوع کند، می زدیم از خانه هایمان بیرون. سوار بر موتور می شدیم و در خیابان ها می چرخیدیم. به محض شناسایی طعمه به سمتش می رفتیم. بستگی به طرف داشت. یک نفر داخل ماشینش بود و گوشی به دست. دیگری در حال گذر از پیاده رو و صحبت با موبایل و…. می رفتیم سمتش و گوشی را می قاپیدیم.

چند مورد سرقت انجام داده اید؟

مرتضی: خیلی ؛ بالای ۱۰۰ تا.

مرتضی، تو بیماری دو شخصیتی داری؟

نه من خیلی سالم هستم. فقط گاهی بعضی وقایع را فراموش می کنم؟

سرقت اتوبان همت را که به خاطر داری؟

بله یادم است. حماقت کردیم. ترسیده بودم مبادا خانواده یا دوستانم ببینم. حالا دیگر نمی دانم کسی از آشنایانم فیلم سرقت را دیده یا نه.

فیلم سرقت های اتوبان نیایش یا صدر که مدت ها قبل در فضای مجازی منتشرشد و جنجال به پا کرد را دیده بودی و با این وجود به همان شیوه دست به سرقت زدید؟

مرتضی: گفتم که حماقت کردیم اگر عاقل بودم الان برای خودم یک دانشمند شده بودم. فقط امیدوارم حکم سنگین برایمان صادر نکنند.

بعد از اینکه متوجه انتشار فیلم سرقت خودتان شدید، فکر فرار به سرتان نزد؟

مرتضی:شرایط خروج از کشور را نداشتیم. چون مادر من و پدر سامان مریض است. فقط اینکه از خانه هایمان تکان نخوردیم.البته من گریم کردم؛ موهایم را رنگ و دندانهایم را کامپوزیت کرده ام. پوستم را هم کشیده ام اما خب نمی شود از دست پلیس فرار کرد ، خصوصا اینکه سابقه دار هم هستیم.

سابقه سرقت داری ، درسته؟

مرتضی: درسته در نوجوانی دستگیر و زندانی شده ام. دادگاه حکم داد تا ۸ سال پشت میله های زندان بمانم. ۴ سال ماندم اما هنوز ۳ سالش مانده است. احتمالا این ۳ سال هم به حکم تازه ام اضافه خواهد شد، خدا به دادم برسد…

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار