جریان نفوذ یا سوءمدیریت؟ / پست های حساس در اختیار افراد غیرحساس / دبیر کمیته پدافند غیرعامل بیمه مرکزی چمدانش را جمع کند / نهادهای امنیتی از مدیران بیمه مرکزی یقه گیری کنند / خجالت آور مثل روابط عمومی بیمه مرکزی

دبیر کمیته پدافند غیرعامل و مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی به سبب نوع قصوری که در حمله خرابکارانه متوجه آنها خواهد بود بیش از همه در سیبل پاسخگویی خواهند بود و البته با توجه به حساسیت موضوع شفافیت این پاسخها باید آنقدر باشد که موجب تنویر افک...

دبیر کمیته پدافند غیرعامل و مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی به سبب نوع قصوری که در حمله خرابکارانه متوجه آنها خواهد بود بیش از همه در سیبل پاسخگویی خواهند بود و البته با توجه به حساسیت موضوع شفافیت این پاسخها باید آنقدر باشد که موجب تنویر افکار عمومی شود هرچند که اطمینان داریم نهادهای امنیتی به درستی وظیفه خود را در خصوص مقصران این ماجرا ایفا خواهند کرد

به گزارش اختصاصی رصد روز، موضوع استفاده از غیرمتخصص ها در بیمه مرکزی و اصرار به ضرورت بکارگیری آنها منجر به بروز زیانی شد که حالا حالاها از دامن بیمه مرکزی پاک نخواهد شد و این مسئله قطعاً یادآور مسئله نفوذیست که رهبری انقلاب به درستی بارها به آن اشاره کردند و گویا برای پیدا کردن جواب هزاران سؤالی که در رأس آن مدیر حراست بیمه مرکزی و روابط عمومی آن باید پاسخگو باشند حتما باید دست به دامن نهادهای امنیتی و نظارتی شد.

۳۴ روز از هک اطلاعات ۱۹ شرکت بیمه ای که منجر به درز ۱۱۵ میلیون رکورد اطلاعاتی شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره تلفن/موبایل، شماره شناسنامه، کد ملی، کد ملی شرکت می گذرد و با وجود اینکه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ نیز شاهد اتفاقی مشابه برای چهار شرکت بیمه ای دیگر بودیم اما نبود زیرساخت مناسب باعث شد تا در ۱۹ مرداد شاهد فاجعه ای در صنعت بیمه باشیم که قطعاً نبود تخصص و مهارت لازم را در رده مدیران ارشد آن یادآور می شود پایگاه خبری تحلیلی رصد روز در راستای جهاد تبیین و روشنگری به بررسی نکاتی در حادثه اخیر پرداخته که منتظر پاسخ مدیران ذینفع بیمه مرکزی در این باره خواهد بود.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل در پدافند جهاد تبیین

در بین اعضای کمیته پدافند غیرعامل بیمه مرکزی کسی که پیش و بیش از همه باید نسبت به مسائل رخ داده پاسخگو باشد دبیر این کمیته است که در موضوع اخیر نشان داد حراست از اطلاعات مردم را از کف داده ولی در اختیار داشتن صندلی حراست بیمه مرکزی کمی این سوءمدیریت را تحت پوشش قرار داده است!!!

مدیرکل حراست بیمه مرکزی که داری مدرک تحصیلی کارشناسی حرفه ای مدیریت اسناد و مدارک است باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد که به عنوان دبیر کمیته پدافند غیرعامل چه اقداماتی از زمان اولین حمله هکری به شرکتهای بیمه ای جهت جلوگیری از تکرار آن انجام داده؟

اگر الگوی حملات انجام گرفته در دوحمله مثل هم بود و یا سایر شرکتهایی که اخیراً اسامی آنها منتشر شده دارای نقاط ضعف مشترک در موضوع سایبری بودند چطور در رصد دبیر این کمیته قرار نگرفتند؟

مهمترین اقدام دبیر کمیته پدافند غیرعامل پس از دو حمله اخیر چه بوده؟ و در نهایت چه کسی باید تاوان چنین سوءمدیریتی را پرداخت کند؟ اگر فرض کنیم که هکرها با خرابکاری در پی رسیدن به اطلاعات اشخاص خاص بودند آیا هزینه های آن سنگین و سنگین تر نخواهد شد؟

به نظر می رسد که مدیرکل حراست بیمه مرکزی را باید با یک خداحافظی بدرقه کرد و یا با برکناری او زمینه ای را فراهم ساخت تا نیروی تازه نفسی که انرژی و تخصص لازم را در مواقع بحران دارد بر این صندلی تکیه کند و البته این مسئله به معنی عدم حساب کشی از ایشان نخواهد بود چرا که تا روشن شدن همه ابعاد ماجرا و شناسایی مقصرین اصلی باید به این موضوع رسیدگی شود.

منفعل و عذرنخواه مثل روابط عمومی بیمه مرکزی

از دبیر کمیته پدافند غیرعامل که بگذریم نمایش ضعیف روابط عمومی بیمه مرکزی این سؤال را به ذهن متبادر می کند که نقش این حوزه در اطلاع رسانی درست و دلجویی از مردم بابت اتفاق رخ داده چیست؟ روابط عمومی بیمه مرکزی از کوچکترین واکنشی دریغ کرد و باز هم اگر کمک فضای مجازی و انتشار گسترده اخبار در آن نبود همچنان روابط عمومی بیمه مرکزی به سکوت خود ادامه می داد در حالیکه یکی از وظایف دایره روابط عمومی کنش گر بودن در مواقع بحرانیست.

عدم عذرخواهی از مردم، عدم پرداخت درست به موضوع و عدم اطلاع رسانی درست سه خطایی است که نشان می دهد که مدیران روابط عمومی بیمه مرکزی نیاز به مرور چندباره وظایف خود دارند و البته به نظر می رسد با بضاعت فعلی این امر امکان پذیر نباشد و خیلی زود باید در این رده هم شاهد خانه تکانی باشیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار