حادثه دکل هلدینگ پاسارگاد اینفیل را به دردسر انداخت؟

قرار بود دیروز پس از تاخیر بسیار زیاد دکل جدید خریداری شده هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد(پژواک) از محل پیش پرداخت قرارداد حفاری چاه‌های درون میدانی پارس جنوبی در خلیج فارس...

به گزارش رصد روز، قرار بود دیروز پس از تاخیر بسیار زیاد دکل جدید خریداری شده هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد(پژواک) از محل پیش پرداخت قرارداد حفاری چاه‌های درون میدانی پارس جنوبی در خلیج فارس به منظور آغاز حفاری پروژه اینفیل مستقرگردد، گویا در زمان پری لود( استقرار نهایی) دکل دچار پانچ ترو شده و بریس‌های پایه‌های دکل آسیب دیده است.

این در حالی است که گویا این شرکت پیش از این در جلسات اعلام داشته که نیاز به شات دان سکو برای نزدیک شدن دکل نیست اما با مخالفت HSE وزارت نفت مواجه می‌شود که اگر دکل این شرکت در اثر این تصادم دریایی به سکوی تولیدی برخورد می‌کرد در شرایط ناترازی، تولید ۲۸ میلیون متر مکعبی گاز این موقعیت قطع می‌شد.این رخداد باعث می شود که دکل برند نیو پاسارگاد ۲۰۰ بدون یک روز کار کردن برای کشور باید به یارد تعمیراتی منتقل شده و از نظر کارشناسان حداقل سه ماه تاخیر مجدد در قرار گرفتن دکل در موقعیت را به دنبال خواهد داشت.

شاید با توجه به فصل سرد سال و نیاز به تامین گاز کشور و نبود مجوز توقف تولید استقرار دکل به سال آتی موکول شود.

این درحالی است که در زمان واگذاری پروژه اینفیل نسبت به واگذاری کار به پاسارگاد گلایه‌های کارشناسی چون نبود تجربه لازم جهت اجرا مطرح بود؛ اما گوش شنوایی برای آن وجود نداشت.

یک سوال: چه مسوولی هم اکنون مسوولیت تاخیر پیش آمده و زیان ناشی از آن را قبول خواهد کرد؟
مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت،مدیرعامل سابق نفت و گاز پارس یا معاونت توسعه شرکت ملی نفت؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار