حال و روز عجیب مهدی تاج در جلسه فدراسیون‌+ عکس

نخستین نشست مشترک احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها برگزار شد.

به گزارش رصد روز، نخستین نشست مشترک احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها برگزار شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز با وضعیت عجیبی خود را به این جلسه رساند.

تاج بعد از گذرندان عمل جراحی از ناحیه لگن در جلسه امروز روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش، به ناچار با واکر و دمپایی وارد جلسه شد.

5 79

مهدی تاج (زاده ۱ بهمن ۱۳۳۸) رئیس فدراسیون فوتبال ایران است.

تاج پیش از این سابقه عضویت در هیئت مدیره باشگاه‌های ذوب آهن اصفهان و سپاهان اصفهان و فجر سپاسی شیراز و باشگاه فوتبال پرسپولیس را دارد و همچنین مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز بوده‌است. وی از سال ۱۳۸۰ به مدت ده سال مدیر مسئول روزنامه جهان فوتبال بود.[۸][۹] او از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ در سمت معاونت فروش و عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان بوده‌است. همچنین او از مه ۲۰۲۰ عضو کمیته اضطراری کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌باشد.

فعالیت‌های نظامی و اقتصادی
مهدی تاج یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های نظامی، امنیتی و اقتصادی در ورزش ایران است. او از سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در همان سال معاون بنیاد مستضعفان استان اصفهان شد. او سال ۱۳۶۲ برای فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی سپاه پاسداران به شهرهای غربی ایران اعزام شد.

مهدی تاج در پایان جنگ ایران و عراق، فعالیت گسترده‌ای را در زمینه اقتصادی آغاز کرد و به سمت‌هایی مانند قائم مقام و مسئول اداره کل بازرگانی استان اصفهان، معاونت فروش و صادرات شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان و سپس فولاد مبارکه سپاهان، مدیرعاملی و عضو هیئت مدیره فولاد غدیر و ریاست هیئت مدیره شرکت فولاد متیل رسید.

فعالیت‌های ورزشی
تاج از پایه‌گذاران انتقال باشگاه فوتبال سپاهان از کارخانه سیمان سپاهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود. او سال ۱۳۷۹ عضو هیئت مدیره این کارخانه شد و تغییر مالکیت این باشگاه ورزشی را انجام داد. در همان سال به عضویت هیئت مدیره این باشگاه درآمد و از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۷۷ مدیرعامل باشگاه فولاد سپاهان اصفهان بود. او ریاست هیئت مدیره این باشگاه را نیز برعهده داشته‌است.

او همچنین مدیریت در هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن اصفهان و فجرسپاسی شیراز، دبیرکلی اتحادیه مدیران فوتبال، ریاست سازمان لیگ، نایب رئیسی فدراسیون فوتبال و ریاست در این فدراسیون را نیز تجربه کرده‌است.

فدراسیون فوتبال ایران
تاج سال ۱۳۸۶ نخستین بار به عنوان نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران به هیئت رئیسه وارد شد و برای بار دوم در سال ۱۳۹۲ بار دیگر بعنوان نایب‌رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ فوتبال عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شد. بعد از گذشت بیش از هشت سال از ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال ایران، مهدی تاج در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ با کسب ۵۰ رأی از مجموع ۷۳ رأی اخذ شده در مجمع فدراسیون فوتبال ایران، رئیس جدید این فدراسیون شد. او ۸ دی ۱۳۹۸ به دلیل ناراحتی قلبی و پس از جنجال‌های ناشی از قرارداد با مارک ویلموتس از سمت ریاست فدراسیون فوتبال استعفا داد.

او در ۸ شهریور ۱۴۰۱ در انتخابات فدراسیون فوتبال برای بار دوم به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. در این انتخابات از مجموع ۸۰ رای، مهدی تاج ۵۱ رأی، سید میرشاد ماجدی ۲۵ رأی و عزیزالله محمدی ۴ رأی کسب کردند.

سوابق مدیریتی
(۱۳۵۹–۱۳۶۲) معاونت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استان اصفهان
(۱۳۶۷–۱۳۷۳) قائم مقام و مسئول اداره کل بازرگانی استان اصفهان
(۱۳۷۳–۱۳۷۹) معاونت فروش و صادرات شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان
(۱۳۷۹–۱۳۸۴) معاونت فروش و عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد مبارکه اصفهان
(۱۳۷۸–۱۳۸۶) مدیرعامل و عضو هیئت مدیره فولاد غدیر
(۱۳۸۵–۱۳۸۷) مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد متیل
ورزشی
مدیرعامل باشگاه سپاهان
رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن
رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تهران
دبیرکل اتحادیه مدیران فوتبال کشور
نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران
رئیس کمیته تیم‌های ملی فوتبال ایران
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال
نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران
رئیس فدراسیون فوتبال ایران

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار