حرکتی که باعث برنزی شدن مبینا نعمت‌زاده شد+ عکس

مبینا نعمت‌زاده در دیدار رده‌بندی برابر تکواندوکار عربستان با نتیجه ۲-۰ پیروز شد و به مدال برنز المپیک رسید.

به گزارش رصد روز،  مبینا نعمت‌زاده، المپین وزن ۴۹- تکواندوی زنان کشورمان پس از شکست در جدال نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در مبارزه رده‌بندی به مصاف دنیا علی‌ابوطالب، تکواندوکاری از عربستان‌سعودی رفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر موفق به پیروزی شد و به مدال برنز المپیک دست یافت. تصویری از ضربه حیرت‌انگیزِ عقرب این دختر جوان ایرانی که منجر به پیروزی‌اش شد، در فضای مجازی پربازدید شده است.

1 54

مبینا نعمت‌زاده (زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۴) تکواندوکار اهل ایران است. وی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مدال برنز دست یافت و دومین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را پس از کیمیا علیزاده که در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال برنز دست یافت به دست آورد.

وی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توانست با پیروزی در مقابل حریف عربستانی خود صاحب مدال برنز المپیک شود.

وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال برنز وزن ۴۹ کیلوگرم زنان شده‌است.

وی همچنین در رقابت های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ در آسیا برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه المپیک شد و پس از کسب مدال برنز در المپیک پاریس ۲۰۲۴، دومین بانوی مدال اور تاریخ المپیک ایران -پس از کیمیا علیزاده- لقب گرفت.

زندگی شخصی
مبینا نعمت‌زاده در خانواده آذری از مادری زنجانی و پدری ارومیه‌ای در شهر تهران به دنیا آمد و در آن بزرگ شده است.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس
مبینا نعمت‌زاده تکواندو کار زن اهل ایران که اولین المپیک دوران ورزشی خودش را در ۱۹ سالگی آغاز میکرد ابتدا در مرحله اول مقابل میشل تاو نماینده کشور لسوتو به برتری رسید. در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدریانا سرزو از کشور اسپانیا دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی مقابل گو چینگ از کشور چین دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. در دیدار رده بندی مقابل دنیا ابوطالب از کشور عربستان سعودی دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۲ به پیروزی دست یافت و مدال برنز را به گردن آویخت. مدال برنز مبینا نعمت‌زاده دومین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار