حرکت نقدینگی به سمت بازارهای سرمایه‌گذاری از جمله طلا

قیمت طلا و سکه همچنان با نوسانات جزئی به کار خود ادامه می‌دهد. کارشناسان معتقدند که بازار با شیب آرامی در مسیر صعودی در حال حرکت است.

به گزارش رصد روز، بازار طلا و سکه پس پشت سر گذاشتن روند افزایشی،‌ چند روز اخیر در مسیر ریزش قیمت‌ها قرار گرفته است. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز اعلام کرده است، که طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ هفته خود را با نوسان آغاز کرده و با ۲۱ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ سه میلیون و ۶۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار طلا و سکه کشور عرضه شده است. طلای ۲۴ عیار هم ۳۰ هزار تومان ریزش قیمت را تجربه کرد و به قیمت چهار میلیون و ۹۲۷ هزار تومان رسید.

بازار سکه هم به تبعیت از بازار طلا نزولی شد و سکه طرح قدیم و جدید را به کانال پایین‌تر روانه کرد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید که در روزهای گذشته وارد کانال ۴۴ میلیون تومان شده بود،‌ امروز ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد و اکنون به ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و در نرخ ۳۸ میلیون و ۷۰۰ تومان به بازار عرضه شد.

طلای جهانی هم هفته جدید را با افزایش قیمت آغاز کرد. بر این اساس،‌ هر انس طلای جهانی با افزایش ۱۱ دلاری نسبت به هفته گذشته با قیمت ۲۵۸۸ دلار به فروش می‌رسد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
فردین آقابزرگی،‌ کارشناس بازارهای مالی می‌گوید که قیمت طلا و سکه عمدتا بر دو محور قیمت جهانی طلا و نرخ ارز تعیین می‌شود.

او توضیح می‌دهد:«از آنجایی که قیمت طلای جهانی قابلیت پیش‌بینی با دقت لازم را ندارد و به عواملی مانند نحوه خروج دنیا از رکود اقتصادی،‌ عرضه و تقاضای جهانی طلا و… بستگی دارد. بنابراین موسسات تحقیقاتی در سطح جهانی پیش‌بینی روند طلای جهانی را با ۱۰ درصد انحراف و نوسان پیش‌بینی می‌کنند.»

این کارشناس بازارهای مالی می‌افزاید:«در بازار داخلی طلا و سکه علاوه بر اینکه این احتمالات و برآیند صعودی نرخ ارز قابلیت پیش‌بینی بهتری دارد،‌ می‌توان این نمود را در قیمت سکه مشاهده کرد. به عبارت دیگر، علی‌رغم اینکه قیمت دلار در کشور حرکت چندانی نداشته است، با کوچکترین حرکت انس جهانی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی دچار نوسان شده است.»

آقابزرگی ادامه می‌دهد:«پیش‌بینی می‌شود که حرکت نقدینگی به سمت بازارهای سرمایه‌گذاری،‌ از جمله فلزات رنگی و طلا،‌ همچنین افزایش انتظارات تورمی در کشور شیب آرام صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در هفته‌های آینده ادامه‌ داشته باشد.»

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار