حضور مالک ایران مال در مراسم حداد عادل+ عکس

تصویری بحث‌برانگیز از حضور علی انصاری، مالک بانک آینده و ایران مال، در مراسم نکوداشت حدادعادل، رئیس اسبق مجلس در فضای مجازی خبرساز شده است.

به گزارش رصد روز، تصویری بحث‌برانگیز از حضور علی انصاری، مالک بانک آینده و ایران مال، در مراسم نکوداشت حدادعادل، رئیس اسبق مجلس در فضای مجازی خبرساز شده است.
2 14

ایران‌ مال یا بازار بزرگ ایران یک بازار بزرگ در غرب تهران و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان می‌باشد.این مجموعه با کاربری تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی افتتاح شده‌است. این مجموعه دارای چندین هتل و یک هتل ۵ ستاره است و پردیس سینمایی ایران مال که تنها سینما آی‌مکس در ایران است، می‌باشد. ایران‌مال در نزدیکی دریاچه چیتگر در منطقه ۲۲ تهران واقع شده‌است. ساخت این پروژه با زیربنای ۱٬۶۹۹،۵۰۹ متر مربع در سال ۱۳۸۹ آغاز گردید.

در این مجموعه در حال حاضر سه فودکورت ، یک پیست یخ ، پیست دو تارتان ، بیلیارد ، بولینگ ، هلیوم پارک ، فروشگاه دوچرخه و لوازم جانبی ، فروشگاه های پوشاک ، هایپر مارکت وسالن تاتر نیز وجود دارد.

بودجه صرف شده برای این مجموعه ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده و دارای تخلفاتی مربوط به نوع کاربری، پارکینگ و پروانه ساختمانی می‌باشد. ایران مال بابت تخلفات خود ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه به حساب شهرداری واریز کرده‌است.

بهره‌برداری و مالکیت
فاز نخست این مجموعه به مساحت ۱٬۹۵۰٬۰۰۰ متر مربع در اردیبهشت ۱۳۹۷ رونمایی شده‌است. فاز دوم نیز سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید. سرمایه‌گذار اصلی این پروژه بانک آینده است.

بودجه ساخت این مجتمع بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده‌است. بانک آینده به مدیریت جلال رسول‌اف به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی این پروژه معرفی شده و کارفرمایان این پروژه هم شرکت البرز تات به مدیریت علی انصاری و هلدینگ میلان به مدیریت علی انصاری و علیرضا بیابانی بوده‌است.

ایران‌مال یک شرکت سهامی عام است. این شرکت با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای پول و اعتبار تأسیس شده‌است. بخشی از سهام، واگذار شده و پس از بهره‌برداری از پروژه، سهام در بورس اوراق بهادار ایران عرضه می‌شود و بانک آینده در پایان از مالکیت پروژه خارج خواهد شد.در سال ۱۳۹۹ گفته شد که ۳۵ درصد سهام به فروش رسیده و ۶۵ درصد باقی مانده از طریق بازار سرمایه به فروش برسد.

ایده نخست ساخت بازار بزرگ ایران متعلق به علی انصاری بوده و با توجه به ابعاد پایانی آن، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان محسوب می‌شود.

باغ ماهان (باغ ایرانی)

باغ ایرانی با الهام گرفتن از باغ ماهان کرمان، در قسمت مرکزی ساختمان بازار بزرگ ایران، واقع شده‌است. باغ ایرانی با ابعاد ۵۱ در ۱۷۶ متر در طبقات پارکینگ اول تا تجاری دوم ادامه یافته‌است و سقف آن در بام آزاد بنا، قرار گرفته و در نهایت با فناوری پوشش‌های غشایی ای‌تی‌اف‌ای پوشش داده شده‌است. جریان آبی که در راستای شمالی-جنوبی این فضا جاری است. همچنین طیف گوناگونی از گیاهان در این فضا کاشته شده‌است.

نمایشگاه خودرو

یکی دیگر از بخش‌های اصلی پروژه ایران مال، نمایشگاه خودرو مجزا است. این فضای بزرگ در سه طبقه طراحی شده‌است. نمای این سه طبقه در توالی یکدیگر فرم هندسی تخم‌مرغی شکل ایجاد می‌کنند. سازه فولادی‌نما با هدف دستیابی به پوسته‌ای نرم و یکنواخت و نزدیک به صورت چندضلعی در پلان و منحنی در مقطع طراحی گردید و پانل‌های آلومینیومی نقش پوشش نهایی را ایفا می‌کنند.

سینما، رستوران و هتل

۴۰ واحد سینمایی برای این مجتمع در نظر گرفته شده‌است که ۱۲ واحد آن در فاز نخست افتتاح شد. همچنین در مجموع حدود ۲۰۰ رستوران وجود دارد، که قسمتی از آن‌ها به شکل فودکورت است. هتل این مجموعه در قسمت شرقی آن با مساحتی بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ متر مربع واقع شده‌است. ارتفاع آن بیش از ۷۰ متر متشکل از دو هتل ۵ ستاره دارای ۲۱۱ و ۱۹۵ اتاق است.

دیگر بخش‌ها

دیگر بخش‌های این مجموعه شامل شربت خانه، مسجد نبی، تالار آینه، بازار چارسوق، کتابخانه، پیست یخ، ایوان بلور، زمین تنیس و آبشار گلستان می‌باشد. این مجموعه دارای ۲۰٬۰۰۰ پارکینگ برای خودرو و موتور سیکلت است و ۵۲ دسترسی نیز به صورت زیرگذر، پل، رمپ و تونل وجود دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار