حمایت بیلی آیلیش از کامالا هریس+ ویدیو

بیلی آیلیش یکی از خوانندگان صاحب‌نام و محبوب در آمریکا، با انتشار یک ویدیو در کنار همسر، دختر و پسر کامالا هریس، رسما حمایت خود از این نامزد انتخابات آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش رصد روز، بیلی آیلیش یکی از خوانندگان صاحب‌نام و محبوب در آمریکا، با انتشار یک ویدیو در کنار همسر، دختر و پسر کامالا هریس، رسما حمایت خود از این نامزد انتخابات آمریکا را اعلام کرد.

بعد از انتشار این ویدیو، تعداد زیادی از هواداران آیلیش، با انتقاد از او، بیلی را به سوق دادن آمریکا در مسیر انحطاط متهم کردند.

بیلی آیلیش پایرت بیرد اوکانل (انگلیسی: Billie Eilish Pirate Baird O’Connell؛ زادهٔ ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱) خواننده و ترانه‌نویس آمریکایی است. او نخست در سال ۲۰۱۵ با تک‌آهنگ «چشم‌های اقیانوسی» نگاه‌ها را به خود جلب کرد. این ترانه به‌دست برادرش فینیس اوکانل که با او در موسیقی و برنامه‌های زنده همکاری می‌کند نوشته و تهیه شده است. او در سال ۲۰۱۷ نخستین ئی‌پی خود، به من لبخند نزن، را منتشر کرد که از نظر تجاری موفق بود.

نخستین آلبوم استودیویی آیلیش، وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌ریم؟ (۲۰۱۹) به صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ رسید و یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال بود.[۳] تک‌آهنگ «آدم بد» از این آلبوم به صدر جدول بیلبورد هات ۱۰۰ رسید. سال بعد آیلیش ترانه «زمانی برای مردن نیست» را برای فیلم جیمز باند به همین نام اجرا کرد که در سال ۲۰۲۲ برنده جایزه اسکار بهترین ترانه شد. دومین آلبوم او، خوشحال‌تر از همیشه (۲۰۲۱)، در ۲۵ کشور به صدر جدول فروش راه یافت. او «برای چه ساخته شدم؟» را برای فیلم باربی (۲۰۲۳) اجرا کرد که برایش دومین بار برنده جایزه اسکار شد.

افتخارات آیلیش عبارتند از ۹ جایزه گرمی، دو جایزه موسیقی آمریکا، دو رکورد جهانی گینس، سه جایزه موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی، سه جایزه بریت و دو جایزه گلدن گلوب. او جوانترین هنرمند در تاریخ گرمی است که همهٔ چهار دسته‌بندی اصلی—ضبط سال، آلبوم سال، ترانه سال و نیز بهترین هنرمند جدید—را در یک سال برده است. آیلیش همچنین نخستین کسی است که در سده بیست و یکم متولد و برندهٔ جایزه اسکار شده است. مجلهٔ تایم در سال ۲۰۲۱ او را یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار در جهان نامید و در سال ۲۰۲۲، نام او در فهرست ۱۰۰ زن بی‌بی‌سی قرار گرفت. طبق گفتهٔ انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا و بیلبورد، آیلیش بیست و ششمین هنرمند دارای بیشترین گواهی‌نامه در زمینهٔ تک‌آهنگ‌های دیجیتالی و یکی از موفق‌ترین هنرمندان دههٔ ۲۰۱۰ است.

اوایل زندگی
اوکانل در ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱ در لس آنجلس، کالیفرنیا متولد شد.او دختر مگی بایرد، معلم، هنرپیشه و فیلمنامه‌نویس، و پاتریک اوکانل، کارگر ساختمانی که به‌عنوان بازیگر به صورت نیمه‌وقت کار می‌کرد و در فیلم‌هایی مانند مرد آهنی ظاهر شده بود. پدر و مادر آیلیش هردو موسیقی‌دان‌های آماتور هستند. او تبار ایرلندی و اسکاتلندی دارد. نام میانی خواننده، آیلیش، در اصل قرار بود نام او باشد، درحالی که پایرت نام میانی او شد. مادرش او را از طریق لقاح مصنوعی حامله شد. آیلیش در محله هایلند پارک لس آنجلس بزرگ شد.

آیلیش در خانه آموزش می‌دید، و مادرش اصول ترانه‌نویسی را به او و برادرش فینیس می‌آموخت. آیلیش با برادرش در حالی که ترانه‌هایش را خودش می‌نوشت و تهیه می‌کرد و با گروهش اجرا می‌کرد، روی موسیقی کار می‌کرد. به گفته آیلیش، برادر و مادرش او را وادار کردند که وارد حرفه موسیقی شود. همچنین والدین آن‌ها، خواهر و برادر را تشویق می‌کردند که خود را بیان کنند و هرچه از جمله هنر، رقص و بازیگری را که می‌خواهند جستجو کنند.آیلیش اولین ترانه خود را در ۱۱ سالگی برای کلاس ترانه‌سرایی مادرش نوشت. این ترانه در مورد آخرالزمان زامبی است و با الهام از مجموعه تلویزیونی مردگان متحرک سروده شده است. او از متن فیلمنامه و عنوان قسمت‌های این سریال برای نوشتن متن این ترانه استفاده کرده است.

آیلیش در اکتبر ۲۰۱۵ تک‌آهنگ چشم‌های اقیانوسی را که متن آن توسط برادرش فینیاس نوشته‌شده بود، ضبط کرد و آن را به معلم رقصش فرستاد تا به او برای ساخت ویدئوی رقص این تک‌آهنگ کمک کند.

چشم‌های اقیانوسی در سال ۲۰۱۶ به عنوان نخستین تک‌آهنگ آیلیش در ساوندکلاود منتشر شد. موزیک‌ویدئوی آن در ۲۴ مارس همان سال و ویدئوی رقص آیلیش روی این آهنگ در ۲۲ نوامبر بیرون آمد. آیلیش در آن سال تک‌آهنگ شش فوت زیر را نیز بیرون داد. تک‌اهنگ چشم‌های اقیانوسی به‌طور گسترده توسط دارک‌روم و اینتراسکوپ رکوردز منتشر شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد. او در ژانویه ۲۰۱۷ یک آلبوم چندآهنگه دربردارنده ۴ ریمیکس از آهنگ چشم‌های اقیانوسی بیرون داد.

پس از موفقیت‌هایی که چشم‌های اقیانوسی به دست آورد، او در ۲۴ فوریه ۲۰۱۷ تک‌آهنگ دل‌درد را بیرون داد. فینیاس تهیه‌کننده این آهنگ بود و در نوشتن متن آن نیز همکاری کرده‌بود. موزیک‌ویدئوی آن در ۲۲ مارس ۲۰۱۷ بیرون آمد. در ۳۰ مارس آهنگ بی‌حوصله را به عنوان موسیقی متن برای سریال ۱۳ دلیل برای اینکه بیرون داد. در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ تک‌آهنگ تماشا را بیرون داد. در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۷ تک‌آهنگ میمون‌صفت را بیرون داد و خبر انتشار آلبوم جدیدش، به من لبخند نزن، را نیز اعلام‌کرد. آیلیش در هر جمعه ماه ژوئیه یک آهنگ از این آلبوم را بیرون می‌داد. در همین ماه آهنگ‌های دیگر نمی‌خواهم تو باشم و پسر من منتشر شدند. به من لبخند نزن در ۱۱ اوت ۲۰۱۷ بیرون آمد.او با همکاری رپر آمریکایی، وینس استیپلز، ریمیکسی برای آهنگ تماشا ساخت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط