حمایت پیشکسوت استقلال از سید حسین حسینی+ عکس

پس از پایان لیگ برتر ایران، سید حسین حسینی موفق شد در ۱۸ بازی دروازه تیمش را بسته نگه داشته و به همراه حسین پورحمیدی در صدر جدول کلین‌شیت‌ها قرار بگیرد.

به گزارش رصد روز، پس از پایان ماراتن نفس‌گیر لیگ بیست‌وسوم، سید حسین حسینی، دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال موفق شد در ۱۸ بازی دروازه تیمش را بسته نگه داشته و به همراه حسین پورحمیدی در صدر جدول کلین‌شیت‌ها قرار بگیرد.

 

اما با این وجود پس از اعلام لیست جدید تیم‌ملی خبری از نام کاپیتان آبی‌ها نبود تا بهزاد غلامپور با انتشار یک استوری نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد.

2 14

سید حسین حسینی (زادهٔ ۹ تیر ۱۳۷۱ در شیراز) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان برای باشگاه فوتبال استقلال در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند.

عملکرد باشگاهی
برق شیراز
او فوتبال حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۸۹ از تیم برق شیراز شروع کرد. وی برای این تیم تنها دو بازی انجام داد.

استقلال
حسینی در اردوی اوکراین در بازی دوستانه مقابل دینامو کیف برای اولین بار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و بازی بعد خود را در آذر ۱۳۹۲ با پیراهن استقلال در مقابل کاسپین قزوین در جام حذفی انجام داد که در هر دو بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه استقلال شد. وی همچنین در اردیبهشت ۱۳۹۳ در بازی مقابل الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا درون دروازه تیم استقلال ایران قرار گرفت.

سربازی
حسینی در ابتدای فصل ۱۳۹۴–۱۳۹۳ برای خدمت سربازی به مدت دو فصل به صورت قرضی به تیم ملوان پیوست.

بازگشت به استقلال
حسینی پس از اتمام دوران سربازی، با توجه به قراردادش، به استقلال بازگشت. در این فصل، علیرضا منصوریان، به این دروازه‌بان جوان فرصت دروازه‌بانی استقلال تهران را در دو بازی حساس نخست و پایانی نیم فصل (مقابل تیم‌های نفت تهران و سپاهان اصفهان) داد که هر دو بازی با نتیجه تساوی ۱–۱ پایان یافتند. همچنین او توانست در بازی مقابل نفت تهران در نیم فصل دوم لیگ ۹۶–۹۵ جایگزین رحمتی شود و با واکنش‌های خود دروازه‌اش را بسته نگه دارد. استقلال توانست آن بازی را با گل ابراهیمی از روی ضربه آزاد پیروز شود.

شکستن رکورد کلین‌شیت
نخستین بازی او در فصل ۹۷–۱۳۹۶ برای استقلال در مقابل تیم پارس جنوبی جم بود که در این بازی دروازه‌اش دو بار باز شد.او همچنین در این فصل پس از بازی مقابل استقلال خوزستان و کلین‌شیت در این بازی رسماً رکورد طالب‌لو را شکست. همچنین او در جریان بازی مقابل تراکتور تبریز رکورد حفظ دروازه در تاریخ لیگ برتر را (که تنها سه هفته از شکسته شدنش می‌گذشت) شکست و در جریان بازی با سایپا و گل نخوردن تا دقیقه ۵۶ رکورد بهرام مودت را شکست و رکورد کلین‌شیت در لیگ‌برتر فوتبال ایران تا آن زمان را با ۸۷۲ دقیقه بسته نگه‌داشتن دروازه از آن خود کرد. وی همچنین به عنوان بهترین بازیکن دی‌ماه، از دید برنامه نود انتخاب شد.

رکورد کلین‌شیت تاریخ لیگ برتر خلیج فارس در فصل ۰۱–۱۴۰۰

وی در ۲۶ مسابقه از ۳۰ مسابقه لیگ برتر فوتبال ایران ۰۱–۱۴۰۰ به عنوان دروازه‌بان اول استقلال به میدان رفت و توانست با ثبت ۱۸ کلین‌شیت و دریافت تنها ۹ گل (از ۱۰ گل دریافت شده استقلال در فصل ۰۱–۱۴۰۰)، عنوان بیشترین کلین‌شیت در طول یک فصل را در بین تمامی دروازه‌بانان تاریخ لیگ برتر خلیج فارس از آن خود کرد.

گلزنی برای استقلال
وی در جریان پیروزی ۶ بر ۱ استقلال مقابل تیم هوادار دقیقه ۹۳ گل ششم تیمش را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند. حسینی بعد از ابراهیم میرزاپور و سوشا مکانی به سومین دروازه‌بانی تبدیل شد که در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران گلزنی می‌کنند همچنین به اولین دروازه‌بانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل شد که از روی نقطه پنالتی گلزنی می‌کند.

افتخارات فردی
رکورد بیشترین کلین‌شیت در طول یک فصل از لیگ برتر با ۱۸ کلین‌شیت در فصل ۱۴۰۰–۱۴۰۱
بهترین بازیکن ماه دی به انتخاب ۹۰
بهترین دروازه‌بان سال ۱۳۹۶ در نوروز فوتبالی
تیم منتخب سال ۱۳۹۶ در نوروز فوتبالی
بهترین دروازه‌بان سال ۱۴۰۰ با رای مردمی در نوروز فوتبالی
تیم منتخب مردمی سال ۱۴۰۰ نوروز فوتبالی
بهترین دروازه‌بان سال ۱۴۰۰ با رای کارشناسان در نوروز فوتبالی
تیم منتخب کارشناسان سال ۱۴۰۰ نوروز فوتبالی
بهترین دروازه‌بان سال ۱۴۰۱ با رای مردمی در نوروز فوتبالی
تیم منتخب مردمی سال ۱۴۰۱ نوروز فوتبالی
بهترین دروازه‌بان سال ۱۴۰۱ با رای کارشناسان در نوروز فوتبالی
تیم منتخب کارشناسان سال ۱۴۰۱ نوروز فوتبالی
بهترین دروازه‌بان سال ۱۴۰۲ با رای مردمی در نوروز فوتبالی
تیم منتخب مردمی سال ۱۴۰۲ نوروز فوتبالی
رکورد کمترین گل خورده در یک فصل (ده گل)
اولین دروازه‌بانی که در لیگ برتر از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار