حمله به علی دایی با سوزن/ اتفاق ناگوار برای شهریار فوتبال ایران+ عکس

علی دایی اسطوره فوتبال ایران شایعه‌ای که سال ۸۹ در موردش راه افتاده بود واکنش نشان داد.

به گزارش رصد روز، در بهار سال ۱۳۸۹ جدال فینال جام حذفی میان پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز به صورت رفت و برگشت برگزار شد و بازی رفت آن حاشیه‌های بسیار زیادی داشت؛ از پرتاب سنگ به سمت بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس گرفته تا حمله به علی دایی!

 

البته در نهایت پرسپولیس بازی را برد تا قدم موثری به سمت قهرمانی بردارد. علی دایی سرمربی وقت پرسپولیس پیرامون آن بازی طی مصاحبه‌ای که ۲۵ اردیبهشت در خبرورزشی منتشر شد در مورد اتفاقات حاشیه‌ای آن مسابقه به خبرنگار ما گفت: در برخی از دقایق این بازی سنگ‌هایی به سمت ما پرتاب کردند که باورکردنی نبود. من همیشه خودم را مدیون مردم خوب آذربایجان می‌دانم ولی به نظرم این‌هایی که در ورزشگاه به ما توهین کردند و سنگ انداختند، آذری نبودند. البته این شایعه که می‌گویند من ایدز گرفته‌ام هم صحت ندارد و قضیه بی‌جهت بزرگ شد. واقعیت امر این بود که یک نفر با یک شی تیز (سوزن) به من حمله کرد اما خوشبختانه هیچ مشکلی به وجود نیامد و مسئله بیش از حد ممکن بزرگ جلوه داده شد. حالم خوب است و مشکلی ندارم.

7 30

 

علی دایی (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۴۸)بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال اهل ایران است. دایی در رده باشگاهی، علاوه بر بازی در لیگ ایران، سابقه حضور در لیگ‌های قطر، آلمان و امارات را نیز داشته‌است.

دایی با زدن ۱۰۸ گل در ۱۴۸ بازی ملی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران و دومین گلزن برتر جهان در رده ملی، شناخته می‌شود.او در نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا و برنامهٔ تلویزیونی ۹۰ به ترتیب با کسب «۵۹ درصد» و «۷۳ درصد» آراء مخاطبان، به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و بهترین مهاجم بعد از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران انتخاب شد.‏ دایی با ثبت ۱۴ گل، رکورد بیشترین گلزنی در تمام ادوار جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارد.

دایی در سال ۱۳۸۵ به عنوان بازیکن-مربی باشگاه سایپا، پا به عرصه مربیگری گذاشت. او در اسفند ۱۳۸۶ نیز به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد.

 

علی دایی در ۱ فروردین ۱۳۴۸ در محله خیرآباد اردبیل به‌دنیا آمد. شناسنامهٔ او و سه برادرش برای اینکه زودتر به مدرسه بروند، در ۱ فروردین‌ صادر شده‌است. خود دایی تاریخ تولد دقیقش را زمستان ۱۳۴۹‌ می‌داند. او چهار برادر دارد و فرزند سوم خانواده است. خواهر او که فرزند اول خانواده بود، ۲۰ روز پس از تولد درگذشت.

دایی در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت؛ ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌بار در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد.

دایی متأهل است و دو فرزند دختر به نام‌های «دنیز» و «نورا» دارد. در حالی‌که دایی در خرداد ۱۴۰۱، در گفتگو با عادل فردوسی پور اعلام کرده بود، فقط یک بار در سال ۱۳۸۳ ازدواج کرده؛ «دختر بزرگش دنیز» که ساکن لندن هست با انتشار عکس مادرش (مهسا) در اینستاگرام، به صحبت‌های پدرش واکنش نشان داد.

دایی علاوه بر فوتبال، فعالیت‌های متعدد تجاری نیز دارد. او در سال ۱۳۸۸ به عضویت اتاق بازرگانی تهران درآمد. واردات و تولید البسه و لوازم ورزشی، سرمایه‌گذاری دربخش مسکن و برج‌سازی در شمال تهران فعالیت در حوزه مواد غذایی بیمه و تجارت فولاد، از جمله فعالیت‌های اقتصادی هست که دایی انجام می‌دهد. دایی مدیریت رستوران و جواهرفروشی اش را نیز به همسرش مونا فرخ آذری (مادر نورا) واگذار کرده‌است.

در جریان خیزش ۱۴۰۱ ایران، هواپیمای حامل همسر و فرزند دایی هنگام خروج از ایران که راهی دبی بود، در فرودگاه کیش فرود آمد. این اقدام با دستگیری عبدالمالک ریگی مقایسه شد. مدتی بعد خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که همسر او قصد رفتن به آمریکا را داشته و به‌دلیل «همراهی با اغتشاشات و تحریک به اعتصاب» ممنوع‌الخروج بوده‌است. دایی بعداً گفت که او و همسرش ممنوع‌الخروج نشده بودند و همسرش طبق قوانین حکومت قصد خروج از ایران را داشته‌است. او ادعای سفر همسرش به آمریکا را تکذیب کرد و گفت «خدا را شکر می‌کنم که هواپیمای‌شان مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار نگرفت» که اشاره‌ای به سقوط پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار