حکایت کم فروشی بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت چیست؟

طی روز‌های گذشته، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که از کم فروشی بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت حکایت داشت. در این ویدیو، افراد با پرکردن ظرف‌های چندلیتری، نشان می‌دادند میزان سوخت نشان‌داده شده روی نازل پمپ بنزین با سوختی که واقعاً دریافت ...

به گزارش رصد روز، طی روز‌های گذشته، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که از کم فروشی بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت حکایت داشت. در این ویدیو، افراد با پرکردن ظرف‌های چندلیتری، نشان می‌دادند میزان سوخت نشان‌داده شده روی نازل پمپ بنزین با سوختی که واقعاً دریافت شده، تفاوت دارد. اکنون وزارت نفت با قدیمی خواندن این ویدیو، به انتشار خبر کم فروشی بنزین در جایگاه‌ها واکنش نشان داده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به انتشار فیلم «معجزه پمپ بنزین‌های ایران» در فضای مجازی واکنش نشان داد. این شرکت اعلام کرد: «در فیلمی قدیمی که به‌تازگی در فضای مجازی بازنشر شده، با ظرف غیراستاندارد میتر دیسپنسر آزمایش می‌شود؛ همین امر موضوع غلط بودن این آزمایش را از پایه زیرسؤال می‌برد.»

به گفته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، این فیلم اطلاعات نادرستی را به مخاطبان می‌دهد، قدیمی است و اکنون مجدد منتشر شده است.

در فیلم، «معجزه پمپ بنزین‌های ایران»، فردی یک بطری ۱.۵ لیتری را پر می‌کند. از سوی دیگر، رقم بنزین دریافتی ۲.۲۹ لیتر است. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امکان خطای ۳۰۰ درصدی را برای تلمبه‌هایش رد کرده است. به گفته شرکت ملی پخش، این تلمبه‌ها برچسب اعتباری سازمان ملی استاندارد و پلمب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را دارند

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرگونه کم فروشی بنزین در جایگاه‌ها را تکذیب می‌کند. به گفته این شرکت، در مناطق عملیاتی سراسر کشور، کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تلمبه‌های فروش در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع را ماهیانه با پیمانه‌های ۲۰ لیتری استاندارد آزمایش شده است. چنانچه خطای اندازه‌گیری بیشتر از ۳۰ سی‌سی در ۲۰ لیتر باشد، میتر نصب‌شده در تلمبه مجدد تنظیم و پلمپ می‌شود.

کارشناسان سازمان ملی استاندارد تلمبه‌های جایگاه‌های عرضه سوخت را نیز سه‌ماهه آزمایش می‌کنند. چنانچه خطای اندازه‌گیری بیشتر از ۸۰ سی‌سی در ۲۰ لیتر باشد، تلمبه از سرویس خارج می‌شود. تا تنظیم مجدد این تلمبه، کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاه موردنظر اجازه فروش نمی‌دهند.

در پایان، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از شهروندان خواسته است تا انتقادات و شکایات خود را از طریق نهاد‌های رسمی نظیر سازمان ملی استاندارد، تعزیرات حکومتی و کارشناسان فنی این شرکت پیگیری کنند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار