خلق سه دستاورد مهم نماد “وسینا” در سال گذشته

نماد "وسینا" در کنار درخشش بانک سینا در نتایج و عملکرد با نمایشی قابل قبول در بازار سرمایه موفق به ثبت رکوردهایی شد که شاید تاکنون در این باره گزارشی رائه نشده باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، سال ۱۴۰۲ برای بانک سینا با خلق دستاوردهای مهمی به پایان رسید تا ماراتن سال جدید برای این بانک در رقابت با سایر همگروهی ها جذاب و پرحرارت باشد. باید اذعان کرد که تلاش شبکه بانکی برای رفع ناترازی در نتایج و صورتهای مالی قابل مشاهده و ارزیابیست و همین موضوع فضای رقابتی بانکهای کشور را در بالاترین سطح چندسال گذشته قرار می دهد و در این شرایط گزارش های مثبت در صورتهای مالی راهبرد مدیریتی کم نوسانی را می طلبد.

بانک سینا که در دوسال گذشته بهترین نسخه خود را برای سهامداران و سپرده گذاران به نمایش گذاشته در پایان سال قبل علاوه بر اینکه در رشد شاخص های مالی عملکرد مطلوبی را ثبت کرد بلکه در بازار سرمایه نیز نماد “وسینا” با اقبال خوب سهامداران همراه بود. بررسی ها نشان می دهد که با وجود نوسانات شدید بورس در سال گذشته که سبب کاهش چشمگیر ارزش بازار در صنایع مختلف و در نتیجه اثر منفی بر خلق بهره وری و مولدسازی تولید بود نماد “وسینا” توانست با تکیه بر نمایش قبل قبول.

بانک در بخشهای مختلف و گزارش رشدهای قابل توجه نتیجه ای فراتر از انتظار را در سال گذشته محقق کند. قیمت نماد “وسینا” ردر پایان سال قبل ۲ هزار و ۲۷۴ ریال بود که در مقایسه با میانگین شبکه بانکی ارزش منطقی با حاشیه ریسک کمی به نظر می رسد.

نماد وسینا شگفتی ساز بود

اما آنچه که در بررسی نماد “وسینا” قابل توجه است رشد ۱۰۴ درصدی تعدادسهام معامله شده آن در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه است. تعداد سهام معامله شده “وسینا” در سال ۱۴۰۱ براساس گزارشات ارائه شده ۶ میلیارد و ۹۲۶ میلیون سهم بود که این مقدار در پایان سال گذشته به ۱۴ میلیارد و ۱۱۴ میلیون سهم افزایش یافت.

ارزش سهام معامله شده بانک سینا با رشد ۳۰۰ درصدی در پایان ۱۴۰۲ به ۶۷ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال رسید و سود خالص هر سهم نماد “وسینا” در پایان سال گذشته ۴۷۲ ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه ۷ درصد افزایش را گزارش می کند.

گفتنیست بانک سینا در پایان سال قبل ۳۶ درصد رشد منابع، ۴۱ درصد افزایش تسهیلات و ۱۴.۲ درصد بهبود حاشیه سود داشت که در کنار سایر نتایج این بانک عملکردی قابل قبول برای سپرده گذاران و سهامداران است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار