خواسته های فعالان اقتصادی از رئیس جمهور جدید

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: بزرگترین چالش اقتصاد ایران آن است که بخشنامه‌های مرتبط با اقتصاد کلان کشور دائما در حال تغییر است و بنابراین، بزرگترین خواسته بخش خصوصی از رئیس‌جمهور جدید این است که ثبات را به اقتصاد ایران برگرداند.

به گزارش رصد روز، محمود نجفی‌عرب، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص ابرچالش‌های فعلی اقتصاد کشور و توصیه به رئیس‌جمهور آینده گفت: بزرگترین چالش اقتصاد ما این است که بخشنامه‌های مرتبط با اقتصاد کلان کشور دائما در حال تغییر است.

وی افزود: تورم مداوم در حال تغییر و عمدتا افزایشی و ارزش ریال در حال کاهش است و ناترازی‌های بسیار جدی در حوزه‌های مختلف انرژی داریم که در نتیجه آن با قطع آب، برق و گاز روبرو هستیم و همه این‌ها از چالش‌های جدی کشور به شمار می‌رود.

به گفته نجفی‌عرب، بزرگترین کاری که رئیس‌جمهور جدید می‌تواند انجام دهد آن است که یک ثباتی در حوزه اقتصاد کلان کشور ایجاد کند تا بتوان برای فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌ریزی کرد، این در حالی است که در حال حاضر، بنگاه‌های اقتصادی اصلا در حوزه اقتصاد کشور، قدرت برنامه‌ریزی ندارند، چون نمی‌دانند فردا روز قیمت ارز و نرخ تورم چه تغییری خواهد کرد و اصلا برق و گاز به آن‌ها می‌دهند یا نه و همین امر، شرایط را برای ادامه کار آن‌ها دشوار می‌سازد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تصریح کرد: وقتی که متغیر‌هایی که برای نظام اقتصاد کلان وجود دارد، هیچ کدام سر جای خود نیست، به طور طبیعی نمی‌توان برای تولید برنامه‌ریزی کرد و برآوردی از قیمت تمام شده داشت.

نجفی‌عرب گفت: بزرگترین مشکلی که ما با آن مواجه هستیم عدم ثبات در زیرساخت‌های اقتصاد کلان کشور است که مصادیق آن هم کاملا مشخص است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار