خودِ علی صادقی راضی نیست که به خاطرش یقه‌ها می‌دَرید!

یکی از چهره‌های خاص و متمایز در کمدی ایران است که برخلاف بسیاری از بازیگران و چهره‌های مشهور، هیچ‌گاه اظهارنظر سیاسی خاصی نداشته علی صادقی است.

به گزارش رصد روز، یکی از چهره‌های خاص و متمایز در کمدی ایران که این روزها به واسطه حضور در جوکر در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه توییتر و اینستاگرام کاراکتر مورد بحث و تحلیل‌های زیادی قرار گرفته علی صادقی است. یکی از کاربران اخیر درباره او نوشته بود: «علی صادقی چون هیچ‌وقت اظهار نظر سیاسی نداشته، تونسته خودشو حفظ کنه»، اما این توییت واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت.

 

کاراکتر علی صادقی: حفظ یا تخریب؟
برخی کاربران در واکنش به این نظر، با طعنه و شوخی به او لقب «دلقک» داده‌اند و اشاره کرده‌اند که موفقیت علی صادقی نه به خاطر عدم موضع‌گیری سیاسی، بلکه به خاطر شخصیت طنزآمیز و عامه‌پسند اوست. از طرف دیگر، طرفداران او در اینستاگرام بیشتر به‌ شکلی مثبت از او یاد کرده‌اند. آنها معتقدند که صادقی با حفظ شخصیت شوخ‌طبع خود و پرهیز از ورود به موضوعات جنجالی، توانسته است همواره در دل مخاطبان باقی بماند. در واقع آن‌ها می‌گویند این عدم موضع‌گیری باعث شده تا او از جنجال‌های سیاسی و اجتماعی دور بماند و به‌ نوعی خود را در صنعت سرگرمی ایران حفظ کند. اما در مقابل، منتقدان می‌گویند که این عدم اظهار نظر، نشان‌دهنده عدم تعهد اجتماعی اوست و برخی حتی به ماجراهای سال‌های اخیر اشاره کرده‌اند.

 

حضور در جوکر و چارپایه: کیفیت یا کمیت؟
حضور اخیر علی صادقی در رئالیتی‌شوی “جوکر” نیز زیر ذره‌بین مخاطبان قرار گرفته است. او از جمله بازیگرانی است که وقتی نامش را می‌شنویم یاد چهره خندان و بامزه‌بازی‌هایش در فیلم‌ها و سریال‌های کمدی می‌افتیم. حالا هم انتظارمان این بود که حضورش در «جوکر» بتواند همه را از خنده روده‌بر کند اما بیشتر از هر چیز تلاش می‌کرد مقابل قدرت‌الله ایزدی مقاومت کند و جلوی خنده‌اش را بگیرد.

 

اما به اعتقاد برخی کاربران علی صادقی با همان سبک شوخ‌طبعانه و بی‌پرده خود ظاهر شد. آن‌ها معتقدند که او یکی از کمدین‌های تاثیرگذار این فصل بوده و کیفیت حضورش در برنامه بالا بوده است. اما در مقابل، منتقدانی نیز وجود دارند که معتقدند سبک کمدی علی صادقی تکراری شده و دیگر جذابیت گذشته را ندارد. شوخی‌های او در “جوکر” بیشتر به‌عنوان «محصول عادت» تلقی می‌شود، نه چیزی تازه و نوآورانه. اما گفتنی‌ست حضور او در کنار حمید لولایی یادآور خاطرات خوش سریال‌های “خانه به دوش” و “بزنگاه” است و همین شاید علی صادقی را به متفاوت‌ترین کارکتر فصل جدید جوکر تبدیل می‌کند.

 

این شب‌ها علی صادقی در تلویزیون هم از شبکه سه و با برنامه “چارپایه” روی آنتن است. این برنامه با وجود چهره‌های خوش‌سابقه کمدی مانند یوسف تیموری، علی صادقی، قدرت‌ا… ایزدی و جواد خواجوی اتفاق خوبی را رقم نزده. علی صادقی در کنار قدرت‌ا… ایزدی و جواد خواجوی طراحی خاصی برای انجام چالش‌ها ندارند، در برنامه بلاتکلیف هستند و شوخی‌هایشان بامزه نیست. در مجموع علی صادقی فعلا حضور موفقی در “چارپایه” نداشته و ایفای نقش نه چندان قدرتمندش در “جوکر” از حضورش در “چارپایه” بهتر جلوه می‌کند.

 

مسیر بازیگری: موفقیت‌ها و شکست‌ها
مسیر بازیگری علی صادقی عمدتاً به همکاری‌های موفق او با کارگردانانی مانند “رضا عطاران” برمی‌گردد. او در سریال‌هایی مانند “متهم گریخت”، “خانه‌به‌دوش” و “بزنگاه” با بازی زیر نظر رضا عطاران توانست به محبوبیت گسترده‌ای دست پیدا کند. اما پس از این همکاری‌ها، صادقی به غیر از “سه در چهار” و “نون.خ” در پروژه‌هایی حضور یافت که اغلب به عنوان آثار کمدی ضعیف و بدون رنگ و بویی خاص تلقی شدند. فیلم‌هایی که به اصطلاح «شانه تخم‌مرغی» خطاب می‌شوند، نمونه‌هایی از این نوع پروژه‌ها هستند که در کارنامه او به چشم می‌خورند.

 

نقدهای زیادی به انتخاب‌های او در سینما و تلویزیون وارد شده است. بیشتر آثار اخیر او بدون آن حس و روحیه کمدی خاص بوده‌اند که در اوایل کارش داشت. بزرگترین ایرادی که به صادقی وارد است حضور در نقش‌های ساده و تکراری‌ای‌ست که نتوانسته‌اند به موفقیت آثار اولیه‌اش برسند.

 

شوخی‌های ظاهری: آیا چهره علی صادقی تغییر کرده است؟
در فضای مجازی، شوخی‌های زیادی درباره تغییر ظاهری علی صادقی نیز به میان آمده است. برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده‌اند که او با گذر زمان دچار «پف صورت» شده و چهره‌اش به شکلی تغییر یافته که حتی با طنز می‌گویند به مازیار لرستانی شبیه شده است. اما خب این شوخی‌های ظاهری در حالی مطرح می‌شوند که بیشتر طرفداران او همچنان به اصالت و خاص بودن استایل کمدی او پایبند هستند.

 

نظر سایر کاربران چیست؟
مریم نوشت: سکوت کردن همیشه نشونه خوبی نیست علی آقا ولی ما باهات خاطرات زیادی داریم.

رضا هم میم معروف او در سریال متهم گریخت را منتشر کرد و نوشت: سلامتی، علی صادقی اومده جوکر.

مهتاب: میگن عینک علی صادقی تو جور ۲۰۰ میلیون تومنه. خدا بده برکت آقا!

و سهیل: علی صادقی کمدین خوبی بود تا زمانی که با اعجوبه‌ای به اسم عطاران کار می‌کرد. بعضی بازیگرا مربی خوبی میخوان و به تنهایی نمی‌تونن بدرخشن.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط