خوش گذرانی المیرا دهقانی

پست اینستاگرامی المیرا دهقانی را ببینید

به گزارش رصد روز، المیرا دهقانی دولت‌آبادی (زادهٔ ۵ شهریور ۱۳۷۰) بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای اهل ایران است. وی با بازی در سریال لحظه گرگ و میش به شهرت رسید. مادرش اصالتاً اهل شیراز و پدرش اهل اصفهان می‌باشد و نام خانوادگی کامل وی المیرا دهقانی دولت‌آبادی است.

 

1 68
این بازیگر فعالیت تئاتری خود را از سال ۸۸ وقتی ۱۸ ساله بود زیر نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز شروع کرد تا اینکه با شروع فوق لیسانس در ۲۲ سالگی به تهران رفت.

المیرا دهقانی دولت‌آبادی (زادهٔ ۵ شهریور ۱۳۷۰) بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما اهل ایران است. وی با بازی در مجموعه لحظه گرگ و میش به شهرت رسید.

این بازیگر فعالیت تئاتری خود را از سال ۸۸ وقتی ۱۸ ساله بود زیر نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز شروع کرد تا اینکه با شروع فوق لیسانس در ۲۲ سالگی به تهران رفت.ران با کارگاه بازیگری محمد معتمدی بازیگری را از تئاتر ادامه داد.

زندگی هنری
المیرا دهقانی در ۵ شهریور ۱۳۷۰ در شیراز زاده شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد صنایع غذایی است.

ورود او به عرصه بازیگری به صورت کاملاً اتفاقی بود.آموزش بازیگری را از سال ۱۳۸۸ و تحت نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز آغاز کرد. در سال ۱۳۹۰ پس از ۲ سال تمرین بازیگری، برای نخستین بار در تئاتر «زمین آبی‌است مثل پرتقال» به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی به ایفای نقش پرداخت. سپس در تئاترهای مختلفی در تهران و شیراز با کارگردان‌هایی نظیر: سیامک کمالی سروستانی، محمد یعقوبی،امیررضا کوهستانی، میترا مؤمنی، رضا ثروتی و همایون غنی‌زاده همکاری کرد. وی در سال ۱۳۹۲ با اجرای نمایش «پرتره ناتمام از کلاغ سفید» به کارگردانی سپیده کریمی در جشنواره بین‌الملل دانشکده هنر، موفق به اخذ بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین از کشور استونی شد و یک دوره بازیگری «از تمرین تا اجرا» را در تالین گذراند. او همچنین در نمایش «نیمه تاریک ماه» به کارگردانی داوود بنی اردلان به روی صحنه رفته‌است.

او در آثار تلویزیونی نظیر: همه‌چیز آنجاست، سایه‌بان، پرستاران، هشت و نیم دقیقه،لحظه گرگ و میش و پس از آزادی به ایفای نقش پرداخته‌است.

وی هم‌چنین در فیلم‌های سینمایی فصل ماهی سفید و سیاه‌باز بازی کرده‌است.

اولین سریالی که المیـرا دهقانی در ان نقش افرینی کرد سریال همه چیز انجاست، به کارگردانی شهرام شاه حسینی بود. المیـرا دهقانی همچنین در سریال هشت و نیم دقیقه، شهرام شاه حسینی بازی کرده است. در سریال هشت و نیم دقیقه وی ایفاگر نقش مریم مادر احسان (سام درخشانی)  است. المیرا دهقانی در هشت و نیم دقیقه در نقش یک زن پیر و مبتلا به بیماری جذام ظاهر شد.

فیلم سینمایی
سال
نام فیلم
کارگردان
۱۴۰۲
پرویز خان
علی ثقفی
۱۳۹۹
سیاه باز
حمید همتی
۱۳۹۷
فصل ماهی سفید
قربان نجفی
مجموعه تلویزیونی
سال
نام مجموعه
کارگردان
۱۳۹۹
آقا مرتضی
سید ابوالفضل سنگ سفیدی
۱۳۹۸
بعد از آزادی
محمدعلی باشه‌آهنگر
۱۳۹۷
لحظه گرگ و میش
همایون اسعدیان
۱۳۹۶
سایه بان
جمشید محمودی
نوید محمودی
پرستاران
شهرام شاه حسینی
۱۳۹۵
هشت و نیم دقیقه
شهرام شاه حسینی
۱۳۹۳
همه‌چیز آنجاست
شهرام شاه حسینی
شبکه نمایش خانگی
سال
نام فیلم
کارگردان
پخش
۱۴۰۲
شریک جرم
مازیار میری
نماوا
۱۴۰۰
خسوف
مازیار میری
حرفه‌ای
مصطفی تقی‌زاده

المیرا دهقانی در گفت‌و‌گو در مورد جریان انتشار این تصویر چنین توضیح داد: «آقای شاه‌حسینی چندان تمایلی نداشتند عکسی از من با گریم، پیش از نمایش بخش‌های مربوط به بازی‌ام در سریال منتشر شود و با اینکه هیچ‌گاه دلیل این موضوع را از او نخواستم، اما به نظرم هدف ایشان آن بود که انتشار تصویر من با گریم ذهنیت مخاطب را بهم نریزید.»

او ادامه داد: «من در این سریال در نقش زنی جذامی و مسن‌تر از خودم بازی کرده بودم. تصور می‌کنم آقای شاه‌حسینی نمی‌خواستند با انتشار عکس من قبل از پخش سریال برای مخاطب ذهنیت ساخته شود و اختلاف سنی خود من و نقش روشن شود تا به این ترتیب در تاثیرگذاری و باروپذیری نقش خدشه‌ای وارد نشود.»

المیرا دهقانی گفت: «اما نمی‌دانم به چه ترتیب بود که عکس من با گریم در فضای مجازی انتشار پیدا کرد. نکته در اینجا بود که حتی اسم من به عنوان صاحب عکس هم مطرح نشد و عکس به اسم بازیگر دیگری که اغلب خانم مهناز افشار نامیده شد در فضای مجازی منتشر شد. من این مساله را ناشی از شیطنت‌های فضای مجازی می‌دانم.»

 

المیرا دهقانی همچنین در سریال پرستاران ایفای نقش کرده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار