درآمد تسهیلات اعطایی بانک ملت معادل مجموع درآمدهای عملیاتی هریک از سه بانک برتر بورسی دیگر در پایان شهریور ۱۴۰۳

بررسی ها نشان می دهد که درآمد تسهیلات اعطایی بانک ملت بیش از مجموع کل درآمدهای عملیاتی هریک از سه بانک برتر دیگر بورسی در پایان شهریور 1403بوده که تراز جدیدی در شبکه بانکی کشورست.

به گزارش اختصاصی رصد روز، ۴ بانک برتر بروسی کشور در حالی به رقابت خود در پایان نیمه ابتدایی ۱۴۰۳ پایان دادند که مجموع درآمد عملیاتی این بانکها در پیان شهریور به ۲۶۱ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال رسید و در این میان بانک ملت با خلق نتیجه ای عجیب نکاه منتقدان را به خود جلب کرد.

بانک ملت و خلق ترازی جدید در شبکه بانکی

بانک ملت در حالی شش ماهه ابتدایی سال جاری را پشت سر گذاشت که مجموع درآمدهای عملیاتی این بانک به ۹۵۱ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال تکیه زد تا علاوه بر رار گرفتن در جایگاه نخست بانکهای کشور از این حیث شاهد دستاوردی منحصر بفرد و کم تکرار در تاریخ شبک بانکی باشیم.

بررسی ها نشان می دهد که درآمد تسهیلاتی اعطایی بانک ملت در پایان نیمسال نخست ۱۴۰۳ به ۷۶۵ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال رسیده است که این رقم معادل کل درآمد عملیاتی هریک از سه بانک برتر بورسی کشور در سال جاری بود. این دستاورد عجیب علاوه بر اینکه بانک ملت را در این شاخص نیز در جایگاه نخست قرار داد بلکه باعث شد تا شاهد شکل گیر واحد رکورد جدید در شبکه بانکی به نام بانک ملت باشیم.

بانک ملت در همین بازه زمانی ۶۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال درآمد سپرده گذاری شناسایی کرد تا جایگاه نخست بانکهای بورسی کشور را در این شاخص از آن خود کند.

درآمد اوراق بدهی بانک ملت در شش ماهه نخست سال جاری به ۹ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال رسید تا عنوان سومی بانکهای بورسی در این ارزیابی به نام بانک ملت باشد.

در شرایط پر نوسان بازار سرمایه و ریسک ها بالا در سایر بازارها بانک ملت در نیمسال ابتدایی سال جاری با تحقق ۵ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال درآمد از این بخش در جایگاه سوم بانکهای بورسی ایستاد.

بانک ملت با اختلافی معنادار و با ۱۰۴ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال درآمد کارمزد جایگاه نخست بانکهای بورسی را به دست آورد تا یکی از مهمترین شاخصه های کسب درآمدهای عملیاتی نشان از اعتماد بالای مردم به این بانک باشد.

با احتساب سود سپرده ها و درآمد تسهیلات اعطایی تراز مالی بانک ملت به ۲۹۵ هزار و ۶۲۸ میلیارد رسید تا فاصله قابل توجهی رتبه نخست بانکهای بورسی در این شاخص به ببانک ملت تعلق گیرد.

مانده تسهیلات بانک ملت در نیمسال ابتدایی بیش از ۱۶ میلیون و ۱۸ هزار میلیارد ریال بود. این میزان از مانده تسهیلات بانم ملت را به رتبه اول بانکهای بورسی رساند تا عناوین نخست بانک ملت در ۶ ماه نخست سال قبل توجه باشد.

وضعیت مانده سپرده های سرمایه گذاری بانک ملت نشان می دهد که این بانک با مانده ۱۱ میلیون و ۱۰۹ هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست بانکهای برسی قرار دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار