درآمد کارمزد بانک دی در ۵ ماهه نخست سال جاری معادل ۴۹ درصد مجموع سال گذشته

هرچند که درآمد کارمزد میان بانکهای ایرانی و خارجی و سهم این درآمد در مجموع درآمد بانکهای کشور در مقایسه با میانگین جهانی جای بحث و گفتکو دارد اما تلاش برخی بانکها در افزایش درآمد کارمزد با توجه به منابع موجود قابل تقدیرست.

به گزارش اختصاصی رصد روز، به باور فعالان بانکی درآمد کارمزد جزو درآمدهای پایدار و ثابت شبکه بانکیست که متأسفانه در کشورمان تناسب مناسبی با خدمات ارائه شده از سوی شبکه بانکی ندارد و درآمد بانکها از محل کارمزد حدود ۱۰ درصد کل درآمدهای آنهاست که در مقایسه با میانگین جهانی رقم قابل قبولی نیست.

نکته حائز اهمیت در تفاوت درآمد کارمزد میان بانکهای ایران و جهان این است که به جز مسئله سرمایه گذاری در سهام که توسط برخی بانکها در سایر کشورها به مشتریان ارائه می شود در باقی موارد تفاوت چندانی بین بانکهای کشورمان با بانکهای خارجی وجود ندارد اما با این همه تفاوت سهم درآمد کارمزد از مجموع درآمدهای بانکی در ایران و سایر کشورها مسئله ایست که باید با نگاه کارشناسانه مورد بررسی و مداقه گویی قرار گیرد.

عدم تناسب درآمد کارمزد بانکها در کشور با خدمات، چالش مهمی در درآمدزایی بانکهاست که می توانست در سالهای اخیر در یک روند منطقی اصلاح شود اما این اتفاق نیفتاد تا همچنان شاهد این معضل ادامه دار در یکی از بالهای مهم اقتصادی کشور باشیم که سهم بسزایی در لایه های مختلف اقتصادی دارد باشیم.

افزایش درآمد کارمزد بانکها پیام مستتری را نیز مخابره می کند و آن افزایش اعتماد مردم به شبکه بانکیست. به عبارت روشن تر زمانی که مردم خدمات بیشتری را از شبکه بانکی دریافت کنند و مراجعه آنان به شبکه بانکی به صورت آنلاین و حضوری نمودار صعودی داشته و تراکنش های بیشتری شکل گیرد درآمد کارمزد بانکها نیز روند رو به رشدی خواهد داشت.

بانک دی که در دوسال گذشته بر پاشنه تغییرات مهم میچرخد تحولات مثبت زیادی را پشت سر گذاشته در سال گذشته موفق شد از محل ارائه خدمات به مشتریان و سپرده گذاران ۲ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال درآمد کارمزد شناسایی کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۷ درصدی داشت.

بانک دی در ۵ ماهه نخست جاری نیز بیش از یک هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال درآمد کارمزد شناسایی کرد که این میزان معادل ۴۹ درصد مجموع درآمدهای کارمزد این بانک در سال گذشته است. بررسی ها مشخص می کند میزان درآمدهای کارمزد بانک دی در پایان مردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۶ درصدی همراه بوده است.

گقتنیست درآمد کارمزد بانک دی در یک ماهه مرداد ۲۸۳ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال بود که ضمن افزایش ۶۰ درصدی نسبت به مرداد ۱۴۰۲ بیشترین میزان درآمد کارمزد این بانک در چهارماهه اردیبهشت تا مردادماه سال جاری بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار