درخشش بیمه آسیا با قرار گرفتن در جمع سه شرکت برتر بیمه ای فعال در بورس

بیمه آسیا در پایان 6 ماهه نخست سال جاری توانست تا علاوه بر رشد چشمگیر حق بیمه صادره نسبت به مدت مشابه سال قبل با قرار گرفتن در جمع سه شرکت برتر بیمه ای فعال در بورس نمایش اثرگذاری در صنعت بیمه داشته باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، رقابت شرکتهای بیمه ای در نیمه نخست سال جاری با نتایج قابل توحهی همراه بود. شرکتهای بیمه در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ ۲۱۶ هزار و ۷۹۰ میلیار تومان بیمه نامه صادر کردند که این مقدار در مقایسه با ۶ ماه سال گذشته ۶۰ درصد رشد را نشان می دهد.  در این بین تلاش شرکتهای بزرگ بیمه ای در میزان دستیابی به سهم بیشتر از بازار و حق بیمه تولیدی کارنامه موفقی را خلق کرد که می توان از آن به عنوان گام مهمی در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه یاد کرد.

بررسی کارنامه ۶ ماهه بیمه آسیا

شرکت بیمه آسیا در نیمه نخست امسال توانست تا با ۱۹۶ هزار و ۵۴ میلیارد ریال و با نرخ رشد ۵۸.۸۳ درصدی در جایگاه چهارم صنعت بیمه قرار گیرد و ۸.۹۷ درصد کل حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه در این شرکت بیمه ای قابل مشاهده است.

در پایان شهریور ماه ۳۸ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۴۵۹ بیمه نامه در صنعت بیمه صادر شد که بیمه آسیا با صدور ۵ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۷ بیمه نامه و سهم ۱۴.۵۸ درصدی از این حیث در جایگاه سوم شرکتهای بیمه ای قرار گیرد.

نیمسال ابتدایی ۱۴۰۳ با پرداخت ۹۸۱ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال خسارت برای صنعت بیمه همراه بود که سهم بیمه آسیا از این مقدار ۱۰.۲۹ درصد با پرداخت ۱۰۱ هزار و ۱۴ میلیارد ریال خسارت بود.

بیمه آسیا در نیمه ابتدایی سال جاری با صدور ۱۹۶ هزار و ۵۴ میلیارد ریال بیمه نامه توانست تا نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶۰ درصدی را گزارش کند و با این مقدار حق بیمه تولیدی معادل ۶۶.۶ درصد مجموع سال گذشته بیمه نامه صادر کرد.

در پایان شش ماهه نخست سال جاری همچنان بیمه های باربری و مهندسی بیمه آسیا در صدر شرکتهای بیمه ای فعال در بازار سرمایه قرار دارد تا بیمه آسیا نیمه نخست سال جاری با قرار گرفتن در جمع بالانشین های صنعت بیمه به پایان رسانده باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار