درسی که بیمه ملت به صنعت بیمه داد

استمرار موفقیتهای بیمه ملت در شرایطی که صنعت بیمه مورد بی مهریهای فراوانی در برنامه های اقتصادی قرار گرفته نشان از اراده تیم مدیریتی این شرکت برای اثبات توانمندی های مدیران آن دارد.

به گزارش رصد روز،چالش های پیش روی صنعت بیمه مانند آنچه در لایحه ۱۴۰۳ بر این صنعت گذشت نشان می دهد که مدیران این صنعت برای سال آینده باید تلاش دوچندانی برای حفظ موقعیت فعلی آن داشته باشند. عدم توجه کافی به صنعت بیمه در برنامه های اقتصادی بدون شک ظرافت و طبع مدیریتی فعالان صنعت بیمه را به چالش خلق ایده و نوآوری می کشد تا مشخص شود که مدیران حاضر در این صنعت برای روزهای مبادا چه در آستین دارند؟

توانایی تولید محصولات جدید متناسب با نیازهای مردم، حمایت از شبکه فروش و کارگزاریها، حرکت به سمت سرمایه گذاریهای مناسب، جذب پرتفوهای سودآور(عمدتاً توسط شبکه فروش) و پایش بازار سرمایه از جمله مسیرهای منتهی به خلق سود در شرکتهای بیمه ایست. هرچند که عملیات بیمه گری در رأس همه فعالیتهای شرکتهای بیمه ای قرار می گیرد اما با توجه به ماهیت سرمایه در گردش و جلوگیری از نقش افرینی بازیگرهای نوسانگیر در بازار سرمایه شرکتهای فعال در بورس می باید با ایجاد بستری مناسب منابع مالی جذب شد ه در چرخه تولید و عرضه حفظ کنند مسئله ای که در چندوقت گذشته به کرات از بیمه ملت مشاهده اما شاید آنطوری که باید به آن پرداخت نشده است.

 دستاوردهای یزدان دوست در صنعت بیمه قابل تکرارست؟

یزدان دوست به همراه منابع انسانی بیمه ملت در چندماهه گذشته اتفاقاتی را در صنعت بیمه رقم زدند که در نوع خود منحصر بفردست. دستاوردهای مدیریتی یزدان دوست در بیمه ملت در شرایطی رخ می دهد که با مقدمه ای که گفته شد لزوم بکارگیری شم مدیریتی و اقتصادی این روزها بیش از هر زمان دیگری در بخش خصوصی احساس می شود و به نظر می آید باید به بیمه ملت از این حیث نمره قبولی بالایی داد.

جدا از دستاوردها و عملکرد بیمه ملت در آخرین گزارشات مالی و نیز مروری بر وضعیت این شرکت بیمه ای قبل از شروع بکار یزدان دوست به عنوان مدیرعامل نشان می دهد که بیمه ملت تغییرات کیفی مدیریت را بیش از هر زمان دیگری به خوبی حس کرده و شاید مهمترین نکته قابل لمس در تغییرات بیمه ملت درک کم و کیف مشی مدیریتی در یک شرکت است.

آغاز عملیات اجرایی پروژه کامتینا پس از حدود ۱۲ سال، شکستن رکورد صدور حق بیمه سال گذشته در ۸ ماهه ۱۴۰۲، افزایش ۹۳ درصدی سود خالص بیمه ملت، حضور یزدان دوست در هیئت رئیسه سندیکای بیمه گران همگی جزو کارنامه ای هستند که مدیرعامل این شرکت بیمه ای در قاب صنعت بیمه به همراه نیروی متخصص در بیمه ملت رقم زده که قابل توجه و تحلیل است.

ارزیابی بیمه ملت در یکسال و نیم گذشته عملاً تاریخ این شرکت بیمه ای را به قبل و بعد کادر مدیریتی جدید تقسیم می کند و باید اذعان کرد یزدان دوست در پیاده سازی آنچه که انتفاع سهامداران و بیمه گذاران است از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط