درصد قربانیان ویروس کرونا در کشور از درصد جهانی بالاتر است

بیش از 25 میلیون و 719 هزار نفر در دنیا به کووید 19 دچار شدند که از این تعداد 18 میلیون و 16 هزار و 634 نفر بهبود یافتند که آمار بسیار امیدوار کننده ای در مقابله با ویروس کروناست. تعداد 856 هزار و 269 نفر نیز قربانیان ویروس کرونا بودند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موج دوم ویروس کرونا همه کشورهای دنیا را غافل گیر کرد زیرا برخلاف پیش بینی ها حتی گرما هم نتوانست کرونا ویروس را متوقف کند و آمارها نشان می دهد که دنیا با یک تهدید طولانی روبروست. آمار مرگ و میر کرونایی در سرتاسر جهان حکایت از آن دارد که پروتکل ها هرچند توانستند که تا حدود زیادی مردم را مصون نگه دارند اما کوچکترین غفلت در این زمینه می تواند تبعات جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد. امریکا با ۳ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۵۵۹ مورد ابتلا در صدر کشورهای درگیر کروناست و پس از آن کشورهای برزیل و هند قرار دارند.

هرچند که اخبار مربوط به کشف واکسن ویروس کرونا امیدواریهایی را به وجود آورده است اما این مسئله تا زمانیکه میزان دسترسی به آن به آسانی امکان پذیر باشد طول خواهد کشید. اقتصاد دنیا نیز از این بایت دستخوش اتفاقات زیادی شد تا جاییکه بسیاری از صنایع مجبور تعدیل نیروی کار و کاهش تولید شدند.

تشدید پروتکل های بهداشتی و در نظر گرفتن جریمه برای ناقضان آن شاید مهمترین اقدام در شیوع موج دوم کرونا ویروس بود. هرچند که تابوی برخورد نزدیک با این بیماری نیز در بین مردم کمرنگ شده اما هنوز به مرحله ای وارد نشده ایم که بتوان به راحتی از روزهای پس از ابتلا به آن حرف بزنیم.

بیش از ۲۵ میلیون و ۷۱۹ هزار نفر در دنیا به کووید ۱۹ دچار شدند که از این تعداد ۱۸ میلیون و ۱۶ هزار و ۶۳۴ نفر بهبود یافتند که آمار بسیار امیدوار کننده ای در مقابله با ویروس کروناست. تعداد ۸۵۶ هزار و ۲۶۹ نفر نیز قربانیان ویروس کرونا بودند. این آمار نشان می دهد که از تعداد کل مبتلایان ۷۰ درصد از آنها بهبود یافته اند. در کشورمان نیز تا کنون ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر متأسفانه قربانی شدند و ۳۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر نیز بهبود یافتند که البته آمار بهبود یافتگان کشور از کل آمار جهانی بالاتر است و بهبود ۸۶ درصدی مبتلایان به خوبی نشان می دهد که می توان با تدابیر لازم این میهمان ناخوانده را مغلوب کرد. اما در مقابل نباید از این موضوع غافل شد که در درصد قربانیان جهانی کرونا ویروس ۳.۳% است که این میزان در کشورمان به ۵.۷% می رسد که امیدواریم برای جلوگیری بیشتر آن دیگر شاهد مسافرت های بی مورد در ایام تعطیل نباشیم تا اینگونه کار کادر درمانی را سخت تر نکنیم.

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط

آخرین اخبار