دلخوری علیرضا جهانبخش از کاپیتان تیم ملی ازبکستان

یک سوتفاهم عجیب باعث موضع‌گیری علیرضا جهانبخش کایپتان تیم ملی علیه شماره ۱۰ تیم ملی ازبکستان شد.  

به گزارش رصد روز، یک سوتفاهم عجیب باعث موضع‌گیری علیرضا جهانبخش کایپتان تیم ملی علیه شماره ۱۰ تیم ملی ازبکستان شد.

 

علیرضا جهانبخش آخرین نفری بود که در میکسدوزن ورزشگاه بنیادکار تاشکند روبروی خبرنگاران ایرانی قرار گرفت تا به سوالهای آنها پاسخ دهد.

کاپیتان تیم ملی در بخشی از صحبتهایش و بدون آنکه خبرنگاران از او سوالی بپرسند، به حواشی قبل از بازی اشاره کرد و گفت:” شنیدم که بازیکنان ازبکستان قبل از بازی درباره شرایط بازیکنان ما صحبت کردند. فکر می‌کنم با تمام احترام اختلاف بین بازیکنان ما و ازبک خیلی خیلی زیاد است؛ هم از نظر تیم ملی و هم وضعیت شخصی بازیکنان. اختلاف خیلی زیاد است. با تمام احترام، هیچ‌وقت در لیگ‌های اروپایی و لیگ‌های معتبر بازی نکرده‌اند. این مقایسه برای من خنده‌دار است. حتی امروز ۱۰ نفره هم نتوانستند بازی را ببرند. این برای من خیلی عجیب بود که بازیکنان آنها درباره کیفیت و اختلاف بازیکنان صحبت کرده بودند.”

مخاطب صحبتهای جهانبخش – که به عنوان کاپیتان تیم ملی قصد دفاع از همبازیانش را داشت – کسی نبود جز جلال‌الدین ماشاریپوف.

داستان از این قرار است که در کنفرانس خبری قبل از بازی تیمهای ملی ازبکستان و ایران، وقتی خبرنگار ازبک از ماشاریپوف درباره مقایسه بازیکنان دو تیم سوال پرسید، پاسخی از شماره ۱۰ ازبکها در برخی رسانه‌های ایرانی منتشر شد که واکنش علیرضا جهانبخش را به دنبال داشت.

بیاید صحبتهای او را که در یک سایت خبری منتشر شده، مرور کنیم:” بازیکنان ایرانی هم خیلی قوی هستند اما فکر می‌کنم بازیکنانی که به مسابقات امارات رفتند برای فوتبال نرفته‌اند. همه این را می‌فهمند.”

نکته قابل توجه اینکه به نظر می‌رسد، یک اشتباه در انتقال صحبتهای ماشاریپوف باعث شده چنین سوتفاهمی به وجود بیاید و کار به جایی برسد که یک سایت خبری از تیتر ستارگان تیم ملی علیه ماشا استفاده کند.

حرفی که ماشاریپوف درباره مقایسه بازیکنان دو تیم زده، متفاوت از اظهارنظری است که در رسانه‌های داخلی منتشر شده است.

شماره ۱۰ ازبکستان درباره این موضوع گفته است:” بازیکنان باکیفیت خوبی دارد و با اینکه برخی از آنها در لیگ امارات توپ می‌زنند اما باز هم شرایط خوبی دارند. نکته مهم اینکه سه نفر از بازیکنان ایران در یک تیم با هم بازی می‌کنند.”

البته که ماشاریپوف به این نکته هم اشاره کرد که حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات، الزاما به خاطر مسائل فنی نیست و دلایل دیگری دارد که یکی از آنها می‌تواند مسائل مالی باشد.

همانطور که می‌بینید ماشاریپوف هیچ بی‌احترامی به بازیکنان ایران نکرده و حتی برخی ملی‌پوشان هم در پایان بازی به این موضوع اشاره کردند که رفتار داخل زمین او هیچ شباهتی به رفتار بازیکنی نداشت که علیه بازیکنان تیم ملی موضع داشته باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط