رشد اقتصادی در گرو افزایش بهره‌وری است

ابراهیم رئیسی گفت: همه مسئولان بازنگاهی در بهره‌وری دستگاه خود داشته باشند؛ زیرا در مساله بهره‌وری مشکل داریم، اگر چه در این سال‌ها افزایش بهره‌وری داریم، ولی ۳ درصد رشد کافی نیست و باید افزایش بهره‌روی داشته باشیم.

به گزارش رصد روز، رییس‌جمهور در چهارمین مجمع معاونان اداری و مالی دستگاه‌های اجرایی گفت: یکی از مسائل ضروری در کشور افزایش بهره وری است و رشد اقتصادی، رشد تولید، کارآمدی نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و بالنده شدن کشور در حوزه‌های مهم ویژه نظام اداری کارآمد در گرو افزایش بهره وری است. همه مدیران باید بازنگری در بهره‌وری دستگاه‌ها داشته باشند و برای ارتقای آن برنامه ریزی کنند. این سه افزایش بهره وری کافی نیست و باید ارتقا پیدا کند‌.

وی افزود: به وزرا هم گفته‌ام جلساتی با معاونین بگذارید که نیروی انسانی و بودجه و امکانات با میزان بهره‌وری تطابق داشته باشد و بهره‌وری را افزایش دهد. یکی از مسائل ضروری ما افزایش بهره‌وری است. رشد اقتصادی، رشد تولید و نظام اداری کارآمد در گرو افزایش بهره‌وری است.

رئیسی ادامه داد: همه مسئولان بازنگاهی در بهره‌وری دستگاه خود داشته باشند؛ زیرا در مساله بهره‌وری مشکل داریم، اگرچه در این سال‌ها افزایش بهره‌وری داریم، ولی ۳ درصد رشد کافی نیست و باید افزایش بهره‌روی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور در رابطه با اضافه کاری کارمندان افزود: اضافه کاری باید اصلاح شود. اضافه کاری انجام می‌شود، ولی کار اضافه‌ای انجام نمی‌شود وبرای رفع مشکل مالی انجام می‌شود، خب این را تشویقی بدهید. به کارمندان تشویقی بدهید و این مشکلی ندارد، اما موضوع اضافه کاری باید اصلاح شود. سیاست‌های اداری توسط رهبری ابلاغ شده و باید اجرایی شود. همه ما موظف به اجرای این سیاست‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: ایجاد نظام کارآمد و شفاف منجر به اجرای عدالت اداری می‌شود و کار‌ها در جای خود انجام خواهد شد. حسابرسی یک نعمت بوده و به هیچ وجه مانع و مزاحم نیست. به همه مدیران اعتماد وجود دارد و کنترل‌ها موجب می‌شود این اعتماد تداوم پیدا کند. نظارت به معنای بی‌اعتمادی نیست بلکه به معنای ادامه اعتماد است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار