رشد درآمدهای عملیاتی بانک دی با راهبرد مدیریتی کنترل ریسک

بانک دی در روزهای منتهی به پایان سال 1402 تحولی را در ارکان مدیریتی تجربه کرد که نتیجه آن بهبود شاخص های مالی بانک، اقدامات مهم در راستای برنامه تحول و افزایش درآمدزایی آن بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز، هرچند که بانک دی روی کاغذ همچنان نیازمند اقدامات بیشتری برای ایجاد تغییرات مهم در نسبت های مالی و تغییر تراز درآمد و هزینه هاست اما در مدت زمان سپری شده از روی کارآمدن مجدد علیرضا قیطاسی در این بانک شاهد تلاشهای قابل توجهی بودیم که در تاریخ این بانک بی سابقه بود.

قیطاسی تنها چند روز پس از انتصاب مجدد به عنوان سرپرست بانک دی با جدیت برنامه تحول را در این بانک پیگیری کرد که نتایج آن در سایت کدال در دسترس عموم قرار دارد.

 برگزاری مزایده ها برای فروش اموال مازاد، مدیریت سهام بانک، تغییر در ساز و کار سرمایه گذاری بانک، نقش آفرینی قابل توجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با پیاده سازی طرح باران، تعیین تکلیف برخی پرونده های حقوقی به جا مانده از سالهای قبل، بهبود وصول مطالبات، مدیریت هزینه های اداری، کنترل پرداخت تسهیلات به شرکت های زیرمجموعه و کاهش مطالبات مشکوک الوصول از جمله نتایج مهم قیطاسی در بانک دی بود که در مدت زمان کوتاهی صورت پذیرفت.

بانک دی در ۴ ماهه سال جاری همچنین موفق شد تا درآمدهای عملیاتی خود را که مهمترین بخش درآمدزایی شبه بانکیست را تقویت کرده تا علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت های بانک به منظور تعدیل شاخص های مالی شاهد ترزیق امید به اردوگاه سهامداران آن باشیم.

بررسی ها نشان می دهد که در پایان تیرماه سال جاری درآمدهای عملیاتی بانک دی با افزایش ۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰ هزار و ۳۰ میلیارد ریال رسیده که بهترین عملکرد بانک دی تا این بازه زمانی از سال در سنوات اخیرست. لازم به ذکرست بانک دی در پایان ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۶ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرده بود.

یکی از نکات مهم در نتایج ۴ ماهه اخیر بانک دی را باید در افزایش۲۰ درصدی درآمد تسهیلاتی اعطایی نسبت به مدت زمان مشابه دانست. بانک دی در پایان تیرماه سال گذشته ۶ هزا و ۶۷۲ میلیارد ریال درآمد تسهیلات اعطایی را در کارنامه داشت که این میزان در سال جاری به ۷ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال رسید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار