رشد ۱۲ درصدی تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در بانک ایران زمین نسبت به مجموع سال گذشته

بررسی ها حکایت از رشد 12 درصدی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک ایران زمین در پایان مهرماه سال جاری نسبت به مجموع سال گذشته دارد.

به گزارش رصد روز،از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ بنا شد تا به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تسهیلات فرزندآوری به تسهیلات قرض الحسنه شبکه بانکی اضافه شود. طرحی که به نظر می رسد با توجه به سرانه هزینه های دوران بارداری و تولد جزو طرحهای ممتاز تسهیلات قرض الحسنه کشور باشد. این تسهیلات حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند قابل پرداخت است و در حال حاضر با توجه به استقابل قابل توجه مردم از این طرح شاهد صف انتظار طولانی جهت دریافت آن هستیم. هرچند که به گفته وزیر اقتصاد طرحی در دست اجراست که به موجب آن مدت زمان انتظار افراد برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به کمترین زمان ممکن خواهد رسید.

پرداخت ۱ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری طی ۱۹ ماه در بانک ایران زمین

بانک ایران زمین در پایان سال قبل ۲ هزار و ۲۰۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۸۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را به مشتریان خود پرداخت کرد. گفتنیست در پایان اسفند سال قبل مجموع تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در شبکه بانکی ۳۳۲ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال در قالب ۸۲۱ هزار و ۶۰۳ فقره تسهیلات بود.

با صدورر بخشنامه جدید تسهیلات فرزندآوری بنا شد تا بانکها به شرح ذیل و مشروط به اینکه پدران دارای تابعیت ایرانی باشند به واجدین شرایط تسهیلات پرداخت کنند؛

۱‏- به ازای فرزند اول سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۲‏- به ازای فرزند دوم ششصد میلیون (۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۳‏- به ازای فرزند سوم نهصد میلیون (۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۴‏- به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۵‏- به ازای فرزند پنجم و بیشتر یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال

بررسی ها نشان می دهد که ارزش ریالی تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در پایان مهرماه سال جاری در بانک ایران زمین از مجموع تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته بیشترست.

این بانک در هفت ماهه سال جاری ۱.۶۲۰ فقره تسهیلات فرزندآوری به ارزش بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال پرداخت کرده و طبق آخرین آمار و اطلاعات ۴۴۴ نفر نیز در صف دریافت این تسهیلات در بانک ایران زمین قرار دارند.

رشد ۱۲ درصدی این تسهیلات در بانک ایران زمین در کنار عملکرد خوب در موضوع تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مؤید نگاه همراهاهانه مدیران آن به رویکردهای اجتماعیست که می تواند چتر مناسبی برای همه مردم باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار