ریل گذاری جدید در صنعت بیمه؛

رشد ۲۲ درصدی بیمه های مسئولیت در بیمه پاسارگاد

بررسی ها نشان می دهد که بیمه پاسارگاد علاوه بر نمایش خوب در 5 ماهه سال جاری موفق شد تا در صدور بیمه نامه های مسئولیت کارنامه موفقی داشته باشد که این مسئله از حیث نیاز صنعت بیمه به چنین رشته هایی قابل توجه است.

به گزارش اختصاصی رصد روز،نام بیمه پاسارگاد با نام بیمه های عمر عجین شده و باید اعتراف کرد که امضای این شرکت در مدل بازاریابی و فروش بیمه های عمر در صنعت بیمه مشابهی ندارد. هرچند که برخی منتقدان معتقدند که این نوع از فروش بیمه های عمر دارای اشکالاتیست اما بیمه پاسارگاد تا کنون با جلب حداکثر رضایتمندی و تنوع دادن به مدلهای فروش بیمه عمر با تعریف محصولات جدید در این رشته بیمه ای علاوه بر توسعه سبد فروش خود به گسترش اعتماد و فرهنگ بیمه در کشور کمک می کند اما با این همه نباید فراموش کرد که پیاده سازی نکته نظرات منتقدان می تواند در آینده کسب و کار این شرکت مفید به فایده باشد.

بیمه پاسارگاد سال گذشته را با فروش ۱۴۳ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال بیمه نامه به پایان رساند در مجموع ۵۰ درصد سبد فروش این شرکت متشکل از بیمه های عمر و زندگی بود. در عین حال بیمه پاسارگاد ۶ درصد از پرتفوی خود را در سبد بیمه نامه های مسئولیت می دید که یکی از مهمترین رشته های بیمه ای برای شرکتها و پیمانکاران است.

بیمه پاسارگاد لاین جدیدی در فروش خواهد داشت؟

توسعه بیمه نامه هایی مانند مسئولیت، باربری، مهندسی، نفت و انرژی امروز جزو نیازهای اساسی صنعت بیمه است که خیلی به آن توجه نمی شود و سبد شرکتهای بیمه ای منحصر به فروش چند مدل از بیمه نامه هاست. هرچند که ایجاد لاین تخصصی فروش در صنعت بیمه قابل توجه است اما عدم اهتمام به سایر رشته ها پاشنه آشیل صنعت بیمه است که از قضا به شدت نیازمند توسعه سبد فروش و تعریف روشهای جدید برای تبیین اثرگذاری سایر رشته های بیمه ای کم برخوردار از فروش است.

بیمه پاسارگاد در ۵ ماهه سال جاری بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال بیمه نامه صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۷ درصدی همراه بود. نسبت خسارت بیمه پاسارگاد در این مدت ۳۴ درصد بود و تراز این شرت ۴۶ هزار و ۸ میلیارد ریال نشان می دهد که افزایش ۳۴ درصدی را نسبت به ۵ ماهه نخست ۱۴۰۲ ثبت کرده است. این شرکت بیمه ای همچنین در پرداخت خسارت نیز عملکرد مناسبی را به نمایش گذاشت و ۴۲درصد افزایش پرداخت را در ۵ ماهه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه محقق کرد.

یکی از نکات قابل توجه در کارنامه ۵ ماهه بیمه پاسارگارد در سال جاری رشد ۲۲ درصدی بیمه نامه های مسئولیت است. بیمه پاسارگاد در پایان مردادماه موفق شد تا ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال در رشته مسئولیت بیمه نامه صادر کند که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۲ درصدی داشت. بیمه پاسارگاد در ۵ ماهه سال جاری در رشته مسئولیت معادل ۴۲ درصد مجموع سال گذشته بیمه نامه صادر کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار