شگفتی سازی با ثبت دو دستاورد مهم

رشد ۲۲۴ درصدی تراز و افزایش ۲۹۲ درصدی صدور بیمه نامه در رشته درمان در بیمه نوین

بیمه نوین در شرایطی عملکرد قابل قبولی را در پایان سال گذشته از خود بجا گذاشت که با تغییر سهامدار اصلی و موضوع پرتفوی بیمه ای با چالشهای زیادی روبرو بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز، با مرور و استناد آمار می توان گفت که اوضاع در بیمه نوین رو بهبودیست و باید سال پیش رو را برای این شرکت بیمه ای متفاوت از سنوات گذشته دانست. بیمه نوین در حالی سال ۱۴۰۲ را به پایان برد که با صدور ۷۷ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال حق بیمه صادره نمایش خوبی را از خود بجا گذاشتو با ثبت تراز ۴۶ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریالینسبت به سنوات گذشته امیدوارکننده تر ظاهر شد.

بیمه نوین در پایان سال قبل ۵۴۹ ریال به ازای هر سهم سود خالص شناسایی کرد که نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۳۳ درصدی آن بودیم. این شرکت بیمه ای  در شرایطی عملکرد قابل قبولی را در پایان سال گذشته از خود بجا گذاشت که با تغییر سهامدار اصلی و موضوع پرتفوی بیمه ای با چالشهای زیادی روبرو بود.

بیمه نوین در ادامه با شروع خوب در سال جدید موفق شد تا در پایان ۲ ماهه ابتدایی سال ۷ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال حق بیمه صادر کند و در مقابل با پرداخت۵ هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال خسارت پرداختی تراز خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ درصد افزایش دهد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در عملکرد دوماهه بیمه نوین را باید در رشد حق بیمه صادره این شرکت در رشته درمان دید. بیمه نوین در فروردین ماه ۱۴۰۳ توانست ۷۳۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال در رشته درمان بیمه نامه صادر کند که این رقم در عملکرد یکماهه اردیبهشت با رشد ۲۹۲ درصدی به ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال رسید.

گفتنیست بیمه نوین در رشته های زیر در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین رشد صدور بیمه نامه را گزارش می کند

رشته میزان صدور در فروردین (میلیون ریال) میزان صدور در اردیبهشت (میلیون ریال) میزان رشد (درصد)
درمان ۷۳۱.۸۱۴ ۲.۸۶۸.۵۲۲ ۲۹۲
ثالث اجباری ۳۴۵.۶۵۱ ۵۹۸.۱۲۹ ۷۳
ثالث مازاد و دیه ۲۱.۳۵۴ ۳۸.۷۷۹ ۸۱.۶
حوادث سرنشین ۵۵.۷۱۸ ۹۱.۷۲۷ ۶۴.۶
بدنه خودرو ۱۰۸.۳۴۳ ۱۹۱.۲۳۶ ۷۶.۵
آتش سوزی ۱۶۹.۶۸۱ ۳۱۶.۴۱۹ ۸۶.۴
مسئولیت ۳۱۰.۲۷۰ ۳۲۷.۴۳۴ ۵.۵
مهندسی ۵۲.۴۴۷ ۵۱.۳۹۴ ۲.۰۴
نفت و انرژی ۱.۱۸۷ ۴.۳۵۹ ۲۶۷
زندگی اندوخته دار ۲۶۰.۳۱۰ ۳۴۲.۷۵۷ ۳۱.۶

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار