رشد ۶۸ درصدی تراکنش‌های بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین

بانک ایران زمین ، توانست در سال 1401 در ادامه روند توسعه زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال، شاهد رشد 68 درصدی تراکنش‌های بانکداری دیجیتال خود باشد.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، بانکداری دیجیتال به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در بانک ایران زمین، در سال‌های اخیر با اقبال قابل توجهی از سوی کاربران شبکه بانکی کشور همراه شده است.

مجموع آمارهای ارائه شده از سوی بانک ایران زمین نشان می‌دهد، این بانک خصوصی در سال ۱۴۰۱، توانسته نتیجه ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در حوزه بانکداری دیجیتال خود را دریافت کند. علاوه بر این بررسی آمارها نشان می‌دهد، این بانک شاهد افزایش ۳۶ درصدی میزان کاربران بانکداری دیجیتال خود در سال ۱۴۰۱ بوده است.

اما این توسعه زیرساخت‌ها چگونه و با طی چه مسیری در بانک ایران زمین، صورت گرفته است؟ آیا تلاش‌های این بانک در سال‌های اخیر برای توسعه بانکداری دیجیتال توانسته است زمینه ساز استقبال مشتریان این بانک از پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال آن شود؟

۱. بهبود تجربه کاربری مشتریان در بانکداری دیجیتال

آنچه در بانک ایران زمین رقــم خورده، فراتر از تجربه کاربری صرف اســت و می توان گفت این بانــک پلی میان تجربه کاربری و تجربه دیجیتال مشــتری ایجاد کرده اســت. تجربه دیجیتال مشتری در بانک‌ مساله‌ای است که یکی موضوعات مهم این روزهای فناوری های مالی تحت عنوان مهندسی پلتفرم اســت.

یکی از تجربیات مهم بانک ها در سالهای اخیر، خدمات آنها در حوزه چک صیــادی و رمز دوم یکبار مصرف بود. در این تجربه که تبدیل به موضوع مهمی برای بانک ها شــده بود، آنها دو راه پیشروی خود داشتند. یا باید از مشتریان می خواستند با حضور فیزیکی در شعب اقدام به انجام خدمات مورد نظر خود کنند، یا با توسعه سامانه ها و پلتفرم ها امکان انجام غیر حضوری خدمات را فراهم می کردند.

رویکرد بانک ایران زمین در این حوزه توسعه سامانه ها و پلتفرم ها برای انجام خدمات بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان بود. این استراتژی حالا منجر به توسعه خدمات بسیاری در بانک ایران زمین شده است. خدماتی که کمک‌های زیادی را به مشتریان در تجربه جدیدی از بانکداری می‌کند.

۲. توسعه خدمات غیر حضوری در بانکداری دیجیتال

با افزایش استفاده از پلتفرم های دیجیتالی و به تکامل رسیدن آنها، شخصی سازی اهمیت بیشتری پیدا می کند. مهندسی پلتفرم امکان همین موضوع را فراهم می کند. یکی از موضوعاتی که محصول مهندســی پلتفــرم در بانک ایران زمین اســت، افتتاح حســاب به روش غیر حضوری است.

مساله ای که امکان آن در همراه بانک فراز و همراه پلاس فراز بانک ایران زمین هم اکنون فراهم و در دسترس است و شاید مقدمه ای بر آینده و آنچه در بانکداری فردا رخ می دهد باشد.

۳. تجربه تعامل با مشتریان

رسانه های تعاملی و اهمیت تعامل با مخاطب، همان نقطه ای بود که توانســت باعث شکســت رسانه های ســنتی در مقابل شبکه های اجتماعی مدرن شود. این مساله در بانک ایران زمین اهمیت دو چندان یافته است. هم اکنون پلتفرم فراز بانک ایران زمین، قابلیت یک رســانه تعاملی دارد و در حوزه شــبکه های اجتماعی، ابزارهای تعاملی متعددی از ســوی بانک ایران زمین فراهم شده است.

علاوه بر این بانک ایران زمین، توانسته است امکان دسترسی سریع و با درصد سهولت بالایی را بری مشتریان خود در پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال فراهم کند.

۴. شخصی‌سازی و تجربه‌های جدید برای مشتری

هم اکنون کاربران شبکه بانکی در پلتفرم های بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین، می‌توانند سرویس‌های مالی را برای خود شخصی سازی کنند. مساله‌ای که هم اکنون در حوزه طراحی محصولات بانکداری دیجیتال یکی از موضوعات مهم و کلیدی است و تمرکز بر این موضوع توانسته است، زمینه ساز رشد میزان کاربران بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین شود.

به عنوان مثال هم اکنون در بانک ایران زمین، کاربران می‌توانند، با شخصی‌سازی سرویس‌های پر کاربرد خود، بانکداری دیجیتال مختص به خود را طراحی کنند و این قابلیت به نوعی می‌تواند یکی از زمینه‌های پر کاربرد در آینده بانکداری باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط