رشد ۹۹ درصدی سود هرسهم بیمه آسیا

بیمه آسیا که نه ماهه سال جاری را با افزایش درآمدهای بیمه ای و سرمایه گذاری و نیز ثبت سود خالص 2 هزار و 217 میلیارد ریالی به پایان رسانده بود موفق شد تا سود هر سهم خود را با 99 درصد افزایش همراه کند.

به گزارش رصد روز، رقابت شرکتهای بیمه ای در ۱۰ ماهه سال جاری در بازار سرمایه و عملیات بیمه گری و همچنین در بخش دستاوردهای مالی نتایج قابل توجهی را رقم زد که می توان اذعان کرد از حیث مهارتهای مدیریتی شرکتهای بیمه ای یکی از متمرکزترین صنایع کشور هستند چرا که ماهیت فعالیت این شرکتها و نیز بستر فرهنگی موجود و ناآشنایی توده جامعه با بسیاری از پوشش های شرکت های بیمه ای سودآفرینی این شرکتها را با چالش های زیادی روبرو می کند ولی با این همه باید گفت که با مرور ۱۰ ماهه سال جاری و میانگین سودآفرینی در بازار سرمایه شرکتهای بیمه ای از تراز قابل توجهی برخوردار هستند و این مسئله را جز در سیاستهای مدیریتی نمی توان جستجو کرد.

شرکت بیمه آسیا که در لحاظ حاضر در جایگاه دوم شرکتهای بیمه ای بخش خصوصی از حیث سهم بازار قرار دارد در حالی نه ماهه سال جاری را به پایان رساند که شاهد جابجایی خوبی در برخی شاخصهای تعیین کننده آن بودیم. این شرکت بیمه ای که با ۳۵ میلیارد سهام و ۱۵ درصد سهم شناور در سبد سهامداران خود اسامی نام آشنایی دارد آذرماه سال جاری را با کارنامه قابل قبولی به پایان رساند هرچند که نام و آوازه بیمه آسیا انتظارات را در بالاترین سطح از آن قرار می دهد.

مرور مهمترین نتایج بیمه آسیا در پایان آذرماه 

رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بیمه ای، تحقق بیش از ۲ هزار و ۲۹۷میلیارد ریال درآمد عملیاتی، ثبت ۲ هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال سود خالص و افزایش ۹۷ درصدی درآمدهای سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای از جمله مهمترین نتایج بیمه آسیا در نه ماهه ۱۴۰۲ بود.

نماد این شرکت بیمه ای با ضریب نقدشوندگی ۹۳ درصدی در بازار سرمایه از جمله مهمترین نمادهای بورس به حساب می آید که در کشش و جاذبه مهمترین بازار معاملاتی کشور نقش آفرینی قابل ملاحظه ای دارد. قرارگیری در جایگاه هفتم گروه بیمه ای از جهت ارزش بازار و نیز کسب جایگاه ششم از لحاظ حجم معاملات در بین همگروهی ها نشان از وزن نماد آسیا در بازار سرمایه و صنعت بیمه دارد.

تراز ۹۲ هزار میلیارد ریالی بیمه آسیا در پایان دی ماه

بیمه آسیا همچنین در پایان دی ماه سال جاری موفق شد تا تراز مالی خود را با احتساب صدور حق بیمه و حسارت پرداختی به ۹۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال برساند که با توجه به میانگین گروه بیمه ای فعال در بازار سرمایه تراز قابل توجهی به نظر می آید. گفتنیست این شرکت بیمه ای در پایان دی ماه سال جاذی بیش از ۲۲۹ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال حق بیمه و ۱۳۷ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد.

جهش قابل توجه سود هرسهم بیمه آسیا 

یکی از مهمترین نتایج بیمه آسیا پس از انتشار صورتهای مالی منتهی به پایان آذرماه را باید افزایش ۹۹ درصدی سود هر سهم آن دانست. پایان آذرماه برای بیمه آسیا با خلق ۷۲ ریال سود برای هر سهم همراه بود ادامه تلاشهای برای انتفاع بیشتر سهامداران منجر شد تا در فاصله دو ماه از انتشار صورتهای مالی ۹ ماهه سود هر سهم این شرکت با رشد ۹۹ درصدی به ۱۴۳ ریال برسد که یکی از پارامترهای مهم درآمدزایی بنگاههای اقتصادیست.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار