رقابت میان جلیلی‌چی‌ها و حامیان قالیباف

تا پیش از روز‌های آخر قبل از رای‌گیری، هنوز پرده‌ای از ظاهرسازی میان حامیان سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف وجود داشت. گمانه‌زنی‌ها و البته شواهد حاکی از اختلاف‌نظر عمیق و بنیادی دو گروه بود، اما این اختلاف‌نظر‌ها به سطح عنلی و فضای مجازی ن...

به گزارش رصد روز، رقابت میان جلیلی‌چی‌ها و حامیان قالیباف با ابزار‌هایی مثل نظرسنجی و ایجاد موج در شبکه‌های اجتماعی در جریان بود. هر یک از دو گروه نیز مدعی بود که طرف مقابل با به سود کاندیدای مورد حمایت آن‌ها کنار برود. با نزدیک‌شدن به روز رای‌گیری و عدم تمایل جلیلی و قالیباف برای کناره‌گیری به سود یکدیگر، اختلاف دو گروه وارد سطح عنلی شد. تاجایی که حامیان جلیلی در سطحی گسترده و به شکل آشکار عجمه علیه قالیباف و حامیان او را آغاز کردند و در این مسیر از اتهام به دروغ‌گویی تا زیر سوال بردن قالیباف و کارنامه او حامیانش ابایی نداشتند.

از اتهام عملیات رسانه‌ای تا «رای حرام»!
انشقاق در جبهه موسوم به انقلاب در اظهارنظر‌های چهره‌های مطرح در فضای مجازی از روز‌های نخست پیدا بود. در ادامه، اما کار بالا گرفت و امیرحسین ثابتی مجری سابق صداوسیما و از جمله نزدیک‌ترین افراد به جلیلی در شبکه اجتماعی ایکس توییتی بازنشر کرد که به نظر می‌رسد پیکان اتهام‌ها و حملات آن به سوی قالیباف است: «خدای ۴۰۳ خدای ۸۴ است. انشاءالله یک بار دیگر مستضعفین و پابرهنه‌ها بر خوانده‌ها، چنار‌ها و بوق‌های اشراف حزب‌اللهی پیروز خواهند شد…».

او پیش از این نیز در همین شبکه مدعی شد‌: «ظاهرا پولی که دیشب در فضای مجازی خرج کردند تا با کمک اکانت‌های اجاره‌ای به دروغ القا کنند جلیلی انصراف داده، بیش از «صد میلیارد تومان» بوده! این پول‌ها از کجا تامین می‌شود؟ سعید جلیلی منافع چه کسانی را به خاطر انداخته؟» او در پست‌های دیگری نیز حامیان قالیباف را به دروغ‌پراکنی متهم کرد و نوشت: «شایعه‌سازان که از افزایش رای جلیلی نگران شده‌اند، تمام توان‌شان را برای انتشار خبر دروغ انصراف! به کار گرفته‌اند…».

حمید رسایی نماینده نزدیک به جبهه پایداری و از حامیان جلیلی حتی پا را فراتر گذاشت و حتی پزشکیان را ابزاری برای ریاست‌جمهوری قالیباف دانست: «خواهشا ساده نباشیم! پزشکیان رقیب قالیباف نیست بل رفیق اوست. پزشکیان، حامی ریاست قالیباف در مجلس و قالیباف، به صورت غیرقانونی پیگیر تایید اعتبارنامه تاجگردون اصلاح‌طلب بود. پزشکیان فقط یک لولوی جذاب، برای ترساندن بدنه واجماع همه پشت سرکسی است که ۲۰ سال است می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، ولی مردم نمی‌خواهند.»

البته حملات طیف جلیلی به حامیان قالیباف فقط به اینجا ختم نشد. علیرضا سلیمانی، سردبیر سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری و سعید جلیلی در پستی رای حامیان قالیباف را «حرام» دانست و نوشت: «این روز‌ها را خوب بخاطر بسپارید که ستاد و حامیان آقای قالیباف، برای یک مشت رای حرام در نقش پیاده نظام پزشکیان و تکمیل‌کننده سناریو‌های خطرناک امنیت ملی ظاهر شدند.» محمود نبویان نماینده مجلس و نزدیک به جبهه پایداری در حمله‌ای تلویحی به حامیان قالیباف نوشت: «مردم عزیز ایران! طبق اطلاعات واصله قرار است عملیات بزرگ رسانه‌ای با هدف خارج‌کردن جناب دکتر جلیلی از عرصه رقابت‌ها آغاز گردد…».

زیرسوال بردن حامیان قالیباف و کارنامه او
کامران غضنفری نماینده تهران و از دیگر حامیان جلیلی با انتشار ویدیویی پیش از رای‌گیری به قالیباف حمله کرد و گفت: «اب آقای دکتر قالیباف، آقای شریفی سال‌ها در شهرداری معاون شما بوده و به‌دلیل اختلاس، به زندان بلند مدت و جریمه سنگین محکوم شدند؛ وقتی شما توان جلوگیری استحصال مال نامشروع توسط معاون زیردست خود را نداشتید، چگونه می‌توانید یک کشور را اداره کنید؟»

حملات پایداری‌چی‌های حامی جلیلی پس از انتخابات نیز به قالیباف و حامیان او ادامه داشت. فرشته صادقی از حامیان جلیلی در پستی در شبکه ایکس نوشت: «قالیباف در انتخابات اسفند در تهران بعد از آرای باطله نفر چهارم بود. چرا باورش شد در سطح کشور رای می‌آورد؟ با اینهمه حمایت سپاه، بیت، آخوندها، مداح‌ها و به وسط کشیدن قاآنی، قالیباف خانواده‌اش، اطرافیانش و از همه مهمتر مواضع «حزب باد» خودش را زمین زدند…».

تبلیغات دور دوم انتخابات از امروز آغاز می‌شود. با این همه باید دید که حملات حامیان جلیلی به حامیان قالیباف متوقف می‌شود یا همچنان ادامه خواهد داشت. چراکه برخی از آن‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی عامل دور دومی‌شدن انتخابات را عدم انصراف قالیباف به جلیلی می‌دانند و از این بابت خشمگین هستند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار