روح الله علیپور روح تازه بر کالبد بیمه تعاون

با استعفای مظلومی از بیمه تعاون، روح الله علیپور یزدی به عنوان سرپرست بیمه تعاون معرفی شد. بررسی برخی ویژگیها و سوابق نشان می دهد که موج تحولات در بیمه تعاون با حضور علیپور سرعت خواهد گرفت.

به گزارش رصد روز، بدون شک یکی از مهمترین اخبار صنعت بیمه در چندوفت اخیر جدایی یونس مظلومی از بیمه تعاون پس از ۷ سال فعالیت در این شرکت بود. یونس مظلومی که در دیبهشت ماه سال ۹۶ ابتدا به عضویت هیئت مدیره بیمه تعاون درآمد و پس از به عنوان مدیرعامل مشغول به کار شد در شرایطی بیمه تعاون را در مسیر تحول قرار داد که به باور بسیاری از کارشناسان صنعت بیمه بیمه شاید خوشبین ترین فرد به تحولات شرکتهای بیمه ای این حجم از تغییرات را پس از روی کار آمدن مظلومی در بیمه تعاون پیش بینی نمی کرد.

خروج بیمه تعاون از زیان و حرکت در مسیر سودآفرینی، افزایش سرمایه شرکت، جهش فروش و ارزش آفرینی در بازار سرمایه، تغییر رویکرد در جذب پرتفو از جمله مهمترین دستاوردهای مظلومی در بیمه تعاون بود که باعث شد امروز بیمه تعاون به عنوان یکی از شرکتهای اثرگذار در صنعت بیمه نقش آفرینی کند.

مسیر پیش روی روح الله علیپور چگونه خواهد بود؟

با استعفای مظلومی از بیمه تعاون، روح الله علیپور یزدی به عنوان سرپرست بیمه تعاون معرفی شد تا سیر تحولات صنعت بیمه بیمه در رده های مدیریتی نگاه بسیاری از فعالان و منتقدان این حوزه را به خود جلب کند.

بدون شک مروری بر تغییرات صورت گرفته در بیمه تعاون در چندسال گذشته و ادامه و تقویت این مسیر کار علیپور را با توجه به افزایش سطح انتظار سهامداران دوچندان می کند اما چیزی که آینده بیمه تعاون با روح الله علیپور را روشن ارزیابی می کند سوابق این چهره خواهد بود.

علیپور علاوه بر آشنایی کامل با صنعت بیمه به واسطه حضور در رده های مدیریتی و هیئت مدیره ها ارتباط ساختاری مناسبی با اصلی ترین سهامدار بیمه تعاون یعنی مؤسسه اعتباری ملل دارد.

معاونت مالی و سرمایه گذاری موسسه مالی و اعتباری ملل، عضو اصلی هیئت مدیره خدمات ارزی و صرافی ملل، عضو هیئت مدیره تامین آتیه کارکنان ملل نشان می دهد که علیپور به صورت ویژه ای مورد اعتماد سهامدار عمده بیمه تعاون است که همین مسئله ضریب تحولات در این شرکت بیمه ای افزایش می دهد.

مؤسسه اعتباری ملل در حال حاضر حدود ۲۰ درصد سهام بیمه تعاون را در اختیار دارد و همین مسئله با توجه به سابقه و ارتباط روح الله علیپور زمینه و بستر تعاملی خوبی را برای این شرکت متصورست.

یکی دیگر از نکاتی که سیگنال مثبت حضور علیپور در سمت مدیریت بیمه تعاون خواهد بود سابقه حضور او در هیئت مدیره این شرکت است. علیپور مدتهاست که در هیئت مدیره بیمه تعاون فعالیت می کند و علاوه بر اینکه این مسئله هزینه های تحول برای بیمه تعاون را به حداقل ممکن می رساند بلکه خواهد توانست با توجه به تسلط کامل علیپور بر مسائل مالی که خود از دانش آموختگان مدیریت مالیست مسیر رسیدن به اهداف مورد انتظار برای این شرکت کوتاه تر شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار