روند معکوس فساد ستیزی زاکانی در شهرداری

یک عضو شورای شهر تهران گفت روند فساد ستیزی در شهرداری معکوس است.

به گزارش رصد روز، ناصر امانی اظهار کرد: ما رسانه نداریم و برای دفاع از آبروی خود ناچاریم از تریبون شورا استفاده کنیم. روزنامه همشهری روز چهارشنبه و بعد از جلسه شورا، در صفحه آخر از قول آقای محمدخانی سخنگوی شهردار تهران بیانیه ای را در پاسخ به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی به چاپ رسانده است.

وی افزود: من کاری به ویدئو ندارم با بیانیه ای کار دارم که در بند چهارم نامی از بنده آمده و فهمیدم منظور آبرو ریزی است. گفته شده اعضای شورا بهتر از همه می دانند شهردار تا چه اندازه فسادستیز است و مخصوصا آقای امانی بیشتر می داند. از سراسر کشور در سپاه و نیروی انتظامی با من تماس گرفتند و پرسیدند که این ویدئو چه ارتباطی با شما دارد که از شما نام برده شده است؟ آقای محمدخانی بگوید که ارتباط من با فسادستیزی چیست که خودم خبر ندارم؟

امانی گفت: اطلاع من از اقدامت فسادستیزی آقای زاکانی بسیار زیاد است اما متأسفانه معکوس است. در شهرداری یقه ضعفا را می گیرند نه گردن کلفت ها و کسانی که معلول سیستم فسادزای شهرداری هستند. بنده و تعدادی از دوستان تذکر دادیم که از پرونده سازی برای کارکنان خودداری کنید. درخواست کردیم هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی شود تا سابقه سوء برای کارکنان درست نشود.

وی با بیان اینکه من چند سوال از سخنگوی شهردار دارم، یادآور شد: شما در بیانیه آن ویدئو را تکذیب کردید اما چاره ساز نیست چون شما متهم هستید و این تکذیب پس از یک هفته چاره ای ندارد تا جایی که دادگستری بیانیه داد که این موضوع را رسیدگی می کند.

امانی تأکید کرد: فسادستیزی از قانون شکنی و عدم رعایت مقررات بالادستی شروع می شود، تصریح کرد: انتصاب شما در این مسئولیت غیرقانونی است چراکه هیچ یک از شرایط احراز مسئولیت در پست ۱۶ را ندارید و سند و مدرک آن گزارش سازمان بازرسی کل کشور است که به وزیر کشور منعکس کرده و من از خواندن آن خودداری می کنم.

وی با بیان اینکه اگر تشکیل پرونده برای یکی از بستگان عضو شورا نشان دهنده فسادستیزی شهرداری است چرا با فاصله اندکی مسئول مربوطه را عزل کردید؟، یادآور شد: شهردار تهران فرد مورد نظر را به دلیل پرونده سازی برای دیگران برکنار کرد. وقتی برای مقربان شهردار پرونده تشکیل داده شد، آن فرد کنار گذاشته شود.

امانی با تأکید بر اینکه من به شما نصیحت می کنم که جوانی، قدرت و ثروت اسب سرکشی است که افراد زیادی را به پرتگاه کشانده است، گفت: شما هم جوانی و هم صدها میلیارد تومان از بودجه شهرداری در اختیار شما قرار داده شده و امپراتوری رسانه ای بزرگی در اختیار دارید. این جلال و شکوه کنار رفتنی است و از روزی که پرده ها کنار می رود بترسید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار