به‌پرداخت ملت در حاشیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ارائه کرد:

رونمایی از محصول ریال دیجیتال سکه

به‌پرداخت ملت یکی از شرکت‌هایی است که در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت شرکت کرده تا در بخش نمایشگاه این رویداد از جدیدترین محصول خود رونمایی کند. ریال دیجیتال سکه جدیدترین محصول این شرکت است که در اولین روز این همایش از...

به گزارش رصد روز،بنا بر صحبت‌های محمدمهدی تقی‌پور، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۲ با هدف ارائه خدمات بهتر یکسری پروژه‌ها را رقم زده که یکی از آنها به توسعه سرویس‌های پرداختی آن مربوط می‌شود. او در این خصوص گفت: «در یک سال گذشته کوشیدیم تا علاوه بر پایدار کردن سرویس‌های پرداختی‌مان، روش‌های جدیدی برای پرداخت نیز ارائه دهیم که یکی از آنها ریال دیجیتال سکه است که در اولین روز همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از آن رونمایی کرده‌‌ایم. به‌پرداخت ملت بازوی اصلی پرداخت بانک ملت است و ارائه این محصول یکی از اقداماتی است که در همین راستا انجام شده است. بانک ملت در زمینه ارائه ریال دیجیتال پیشگام شده و امیدواریم که در آینده شاهد توسعه و فراگیری این مقوله در بانک‌های دیگر نیز باشیم.

او توضیح داد: «ما تمام سرویس‌هایی را که قابلیت اجرا در ریال را داشته، از انتقال وجه گرفته تا پرداخت حضوری را در پیاده‌سازی کرده‌ایم و افرادی که در این نمایشگاه حضور دارند، می‌توانند با استفاده کیف پول ریال دیجیتال‌ خود از طریق دستگاه‌هایی که به صورت پایلوت مستقر شده‌اند، استفاده از ریال دیجیتال را تجربه کنند.»

او در ادامه عنوان کرد: «محوریت این پروژه با بانک مرکزی است و اسناد مربوط به آن توسط بانک مرکزی منتشر شده است. ما به‌عنوان یکی از بازوهایی که می‌تواند در این زمینه فعالیت کند، این سند را پیاده‌سازی و اجرا کرده‌ایم. پروژه ریال دیجیتال بر بستر بلاکچین است که در تمام دنیا مورد استقبال قرار گرفته و ما نیز برای اینکه می‌خواستیم از پیشرفت‌های دیجیتال دنیا عقب نمانیم، پروژه مشابهی را در به‌پرداخت ملت پیاده کردیم. کشور ما همیشه پذیرای فناوری‌های جدید است و بانک مرکزی نیز از این پروژه استقبال و حمایت کرده است.»

به گفته تقی‌پور، توسعه ریال دیجیتال در ایران به معنای توسعه ابزارهای مالی دیجیتال و بلاکچین است. او در این باره بیان کرد: «ریال دیجیتال یک روش پرداخت جدید است که بسیاری از مزایای بلاکچین را دارد و از هویت دیجیتال پشتیبانی می‌کند و علاوه بر اینکه، موجبات توسعه صنعت بانکی و پرداخت کشور را فراهم می‌کند، باعث تسهیل مبادلات مالی ضمن حفظ حریم شخصی و ارتقای تجربه کاربری و پرداخت آنها نیز می‌شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار